Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی‌اکبر عباسی‌راد از اجرای پویش همگانی کاشت بذر و نهال در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: این طرح با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی، توسعه پوشش گیاهی به‌منظور جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و ترویج فرهنگ حفاظت و احیای منابع طبیعی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون سه مرحله پویش کشت بذر و نهال با همکاری هلال احمر، جهاد کشاورزی، محیط زیست، مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و مردم محلی در سطح ۳۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی انجام شده است، افزود: امید است از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، بسیج سازندگی و گروه‌های مردم‌نهاد نیز برای اجرای این طرح استفاده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح، ۴۰ هکتار از اراضی منطقه سیاه کوه تویه‌دروار با گونه‌های ارس و زرشک نهال‌کاری و در بیش از ۲۰ هکتار نیز با گونه‌های آنغوزه و گیاهان مرتعی عملیات بذرکاری انجام گرفت.

عباسی‌راد خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای پویش همگانی کاشت بذر و نهال با همکاری مجری و بهره‌برداران مرتع چاه نو شمالی یزدان‌آباد حدود ۱۵۰ هکتار از مرتع با گونه‌های بیابانی و مرتعی بذرکاری و بذرپاشی انجام گرفت.

وی عنوان کرد: مرحله سوم این طرح با مشارکت مردم محلی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای مهماندویه و همچنین هلال احمر و اداره محیط زیست شهرستان بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع اطراف روستا با گونه‌های داروئی و مرتعی بذرپاشی و بذرکاری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آغاز هفته منابع طبیعی در بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی زیرپوشش این طرح، عملیات اصلاح و احیا انجام شود.

عباسی‌راد افزود: شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که امیدواریم با اجرای این طرح ضمن حفظ و احیای پوشش گیاهی و حفاظت از آب و خاک، معیشت بهره‌برداران نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی پوشش گیاهی شهرستان دامغان منابع طبیعی بذر و نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل