Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه شریفی اقدس، در نشست صنفی جامعه اورولوژی ایران، افزود: بر اساس یک تحقیق میدانی که در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ انجام داده‌ایم، مشخص شد که تعداد اورولوژیست ها به نسبت جمعیت کشور، بیشتر است و از این جهت، کمبود متخصص اورولوژی نداریم.

وی در عین حال، توزیع نامناسب پزشک را عامل بروز کمبود پزشک در کشور دانست و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که توزیع پزشک در کشور بر اساس امکانات رفاهی شهرها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که در شهرهایی که مرفه‌تر هستند، شاهد تجمع پزشکان متخصص و فوق تخصص هستیم و به نسبت، در استان‌های محروم، با کمبود متخصص و فوق تخصص مواجه هستیم.

استاد بخش اورولوژی بیمارستان شهید لبافی نژاد، ادامه داد: بر اساس سند بالادستی وزارت بهداشت، می‌بایست در سال ۱۴۰۴، حدود ۱۲۴۰ تا ۱۳۰۰ پزشک رشته اورولوژی نیاز داریم که مطالعات ما نشان داد، در سال گذشته ما ۱۳۶۵ اورولوژیست فعال در کشور داشته‌ایم.

مسئول کمیته صنفی جامعه اورولوژی ایران تاکید کرد: بروز چنین وضعیتی نشان می‌دهد که در آموزش دانشجویان پزشکی بر اساس کارهای غیر کارشناسی حرکت کرده‌ایم.

اشرفی اقدس ادامه داد: بهتر است به جای اینکه سراغ حل مشکل کمبود پزشک برویم، ببینیم چرا توزیع پزشک در کشور نامناسب انجام شده است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم پزشکان را به زور در شهر و منطقه‌ای نگه داریم و بگوییم بیمار ویزیت کند. در نهایت این پزشک بعد از دو سه سال، برای ادامه خدمت به شهرهایی می‌رود که از امکانات رفاهی بیشتری برخوردارند. بنابراین، باید سراغ ایجاد انگیزه برویم.

کد خبر 5382619

منبع: مهر

کلیدواژه: اورولوژی کمبود پزشک جامعه پزشکی ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا کووید 19 واکسن کرونا نسخه الکترونیک وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکمل های غذایی آمار کرونا سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت واکسیناسیون کمال حیدری شیوع کرونا ارز دارو بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران