Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای بهسازی مینی بوس حدود ۲ میلیارد ریال و برای اتوبوس ۷میلیارد ریال تسهیلات با سود ۱۱درصد اختصاص پیدا می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حمیدرضا شهرکی ثانوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:این آماده سازی  برای ناوگان اتوبوسی در قالب تعمیر اساسی موتور و تعمیر و بهسازی اتاق و صندلی‌ها کاملاً کافی است و اتوبوس داران می‌توانند از این تسهیلات به خوبی برای بهسازی و تعمیر ناوگان خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان راهداری افزود: متوسط عمر اتوبوس برون شهری 12، ناوگان سواری کرایه 11 و مینی بوس 25 سال است که این سن برای ناوگان مینی بوس کشور فاجعه است.

شهرکی متوسط سن ناوگان باری در کشور را20 سال عنوان کرد و گفت: اولویت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در کشور بر اساس همین سن متوسط است و از طرفی در بخش بار تقریباً همه حمل و نقل کالا در داخل کشور توسط کامیون‌ها صورت می گیرد.

وی  توجه به موضوع حمل و نقل ترکیبی و حضور شرکت‌های حمل و نقل مسافر در ایستگاههای قطار و فرودگاه‌ها و نیز استقرار در پایانه‌های غیر متمرکز حمل مسافر شهری را خواستار شد.

معاون سازمان راهداری در مشهد: تولیدکنندگان داخلی نوسازی 80 درصد ناوگان جاده‌ای را برعهده دارندمعافیت حمل کالا از ارزش‌ افزوده در نشست مدیران راهداری در مشهد بررسی شدمعاون سازمان راهداری در مشهد: 2500 دستگاه ترددهای جاده ای کشور را رصد می‌کند

شهرکی افزود: سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) فقط برای کنترل و نظارت نیست بلکه باید دیتای تولیدی به سمت خدمت دهی به همراهان مسافر، مسافران، مالکان و رانندگان مورد استفاده قرار گیرد.

بیش از 90 درصد جابه جایی کالا و مسافر در کشور در قالب فعالیت 600 هزار راننده حرفه ای، 400 هزار وسیله نقلیه و هفت هزار شرکت حمل و نقل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها

روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها بررسی و بر اختصاص تسهیلات کم بهره برای بازسازی این بناها تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌ها و اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراعلام کرد: در این نشست مقرر شد وفق مفاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی کشور به دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری ها واگذار شود.

وی افزود: دراین تفاهم‌نامه همچنین مقرر شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این بناها نیز از طریق اختصاص تسهیلات کم بهره تأمین و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، مشکلات دسترسی و ساختاری آنها مرتفع شود.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه عنوان شد که این اقدام می‌تواند ضمن حفظ و احیای بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به عنوان میراث فرهنگی کشور، موجب توسعه زیرساخت های گردشگری و رونق کسب و کار در روستاها و درآمدزایی برای دهیاری ها و شرکت های تعاونی دهیاری ها شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است