Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله ما دو روش درمان ریزش مو یعنی مزوتراپی و پی آر پی (PRP) را با هم مقایسه می کنیم. متخصص پوست بسته به شرایط فردی شما، مناسب ترین درمان را به شما توصیه خواهد کرد.

به گزارش برنا، ریزش مو یک مسئله بسیار آزاردهنده است و با تاثیرات روحی روانی که روی فرد میگذارد از لحاظ اجتماعی باعث سرخوردگی و خجالت زدگی فرد میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروزه درمان های مختلفی برای مبارزه با ریزش مو و بهبود رویش موی سر موجود است. در این مقاله ما دو روش درمان ریزش مو یعنی مزوتراپی و  پی آر پی (PRP) را با هم مقایسه می کنیم. متخصص پوست بسته به شرایط فردی شما، مناسب ترین درمان را به شما توصیه خواهد کرد.

پی آر پی (پلاسمای غنی از پلاکت)

درمان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)به دلیل میزان موفقیت بالای آن توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است این روش برای درمان آندروژنیک آلوپسیا یا همان ریزش موی ارثی بسیار موثر است.

درمان پی آر پی (PRP) یک درمان سه مرحله ای است که در آن پلاسمای خون شما استخراج، پردازش و سپس به ناحیه طاس پوست سر شما تزریق می شود. به گفته پزشکان، این روش به طور طبیعی رشد مو را در پوست سر تحریک میکند. گاهی اوقات این فرآیند با سایر درمان ها یا داروهای ریزش مو ترکیب می شود تا به بالاترین حد اثرگذاری ممکن برسد.

فعال شدن فولیکول های مو در نهایت باعث جوان سازی بافت های آسیب دیده و کند شدن روند ریزش مو می شود.

مزایای درمان پی آر پی (PRP): درمان PRP یک فرآیند غیر جراحی است هیچ زخمی برجا نمیگذارد   این روش بی خطر است زیرا از سلول های خونی خود بیمار در آن استفاده می شود کمترین میزان درد را دارد جریان خون را در فولیکول های موجود در پوست سر تحریک می کند و رشد موهای شما را افزایش میدهد هزینه این درمان نسبت به روش های دیگر کمتر است چرخه رشد مو را کنترل می کند مراحل درمان پی آر پی کدامند؟

مراحل درمان PRP به شرح زیر است:

مرحله ۱:

پزشک تقریباً ۵۰ میلی لیتر از بازوی شما خون می گیرد.

مرحله ۲:

سپس خون برای جداسازی پلاکت داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار میگیرد. سپس سانتریفیوژ ظرف حاوی خون را با سرعت بسیار بالایی می چرخاند تا پلاسمای بدون پلاکت، پلاسمای غنی از پلاکت و پلاکت های قرمز را از نمونه خون جدا کند.

مرحله ۳:

پلاسمای غنی از پلاکت جدا شده توسط پزشک در یک سرنگ جمع آوری می شود.

مرحله ۴:

پزشک از پد الکلی برای تمیز کردن ناحیه ی دارای ریزش موی پوست سر استفاده می کند.

مرحله ۵:

سپس پزشک پلاسمای غنی از پلاکت را به آن ناحیه تزریق می کند.

در بیشتر موارد، شما به چهار تا شش جلسه در مدت ۴ الی ۶ هفته نیاز دارید. پس از آن، ممکن است با توجه به نیاز خود به چند جلسه اضافی نیاز داشته باشید.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای PRP هستند؟

هر کسی که از مشکل ریزش مو یا طاسی سر رنج می برد، می تواند درمان PRP را انتخاب کند. اما به یاد داشته باشید که طبق آنچه در این مقاله مرتبط با پی آر پی مو  در سایت https://liyaclinic.com  در مورد موارد منع انجام PRP آمده است، این روش برای افرادی که مشکلات کبدی و مشکلات انعقاد خون دارند، یا افرادی که تحت شیمی درمانی هستند و مشکلات پوستی دارند، مناسب نیست.

علاوه بر موارد بالا، افرادی که نبض پایینی دارند و سیگاری‌ هستند، نباید تحت درمان PRP  قرار بگیرند.

عوارض جانبی درمان ریزش مو با پی آر پی:

از آنجایی که در این درمان ماده ای به زیر پوست تزریق میشود، احتمال آلودگی، آسیب به عصب، درد و آسیب بافتی وجود دارد اما همه ی این موارد بسیار به ندرت اتفاق می افتند.

مزوتراپی

مزوتراپی نیز برای درمان ریزش مو بسیار مفید و موثر است. از کم تراکمی مو تا طاسی منطقه ای سر، مزوتراپی می تواند تمام مشکلات ریزش مو را درمان کند. این درمان شامل تزریق تمام داروهای موثر به پوست سر شما در طول یک جلسه درمان است.

مزایای مزوتراپی: درمان ساده و راحت هیچ نیازی به جراحی ندارد حداقل زمان درمان (۳۰ دقیقه برای هر جلسه) بدون نیاز به مراقبت های بعد از درمان روش درمان مزوتراپی:

فرآیند درمان ریزش مو از طریق مزوتراپی:

پوست سر به آرامی با مواد دارویی تمیز میشود دوزهای پایینی از داروهای بسیار فعال به پوست سر تزریق میشود در ادامه این درمان به بهبود گردش خون برای تقویت رشد مو کمک می کند

این درمان به هفت تا هشت جلسه نیاز دارد که هر جلسه سی دقیقه زمان میبرد.

نتایج قابل مشاهده را پس از اتمام جلسه پنجم خود حس خواهید کرد. این درمان از درصد موفقیت بالایی در درمان ریزش مو برخوردار است.

این درمان می تواند ریزش موی ارثی را به طور بسیار موثری درمان کند. از طرفی، ریزش سریع مو به دلایل مختلف مانند کمبود تغذیه، بیماری ، تغییرات آب و هوایی، استرس و غیره  را نیز درمان می کند.

عوارض مزوتراپی:

شایع ترین عارضه جانبی، کبودی و درد در ناحیه سر است. این عوارض معمولاً ظرف چند روز خودبخود از بین می روند.

آنطور که در مقاله‌ای مرتبط با مزوتراپی آورده شده است انجام مزوتراپی در موارد زیر ممنوع است:

بارداری و شیردهی حساسیت به برخی ترکیبات خاص دوران پریود اختلالات غدد درون ریز ابتلا به تومورهای بدخیم و خوش خیم عفونت مزوتراپی در مقایسه با پی آر پی برای درمان ریزش مو PRP برای کاهش درد نیاز به بی حسی موضعی دارد، مزوتراپی مستقیماً و بدون بی حسی انجام می شود. PRP از فاکتورهای رشد خود بدن استفاده می کند، مزوتراپی از سلول های بنیادی گیاهی و سایر سرم های پروتئینی استفاده می کند. PRP شامل چندین تزریق برای رشد مو با پلاسمای غنی از پلاکت است، در حالی که مزوتراپی شامل تزریق محلول های غنی از مواد مغذی است. در مزوتراپی محلول به مزودرم (لایه میانی) پوست تزریق می شود، در حالی که در PRP روی هر لایه ای از پوست که قرار است درمان شود، تزریق انجام می شود. مزوتراپی به حدود ۵ تا ۸ جلسه درمان نیاز دارد، PRP برای دستیابی به نتایج قابل مشاهده  به حدود ۷ الی۱۰جلسه نیاز دارد. هر جلسه مزوتراپی و همچنین PRP به ترتیب حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. هم پی آر پی و هم مزوتراپی نیازی به دوره نقاهت ندارند و می توان آنها را به سرعت انجام داد. PRP معمولاً گرانتر از مزوتراپی است. مزوتراپی بهتر است یا پی آر پی؟

درمان پی آر پی و مزوتراپی هر دو مزایای خاص خود را دارند و بسته به شرایط هر بیمار، ارائه می شوند. ثابت شده است که PRP برای ماندن فولیکول های مو در فاز رشد و در نتیجه رشد موهای ضخیم تر و بلندتر،  موثرتر است. علاوه بر این، پی آر پی باعث رشد موهای جدید و تقویت فولیکول های موجود می شود.

از طرف دیگر مزوتراپی برای درمان ریزش موی ناشی از دلایل ژنتیکی، استرس، رژیم غذایی یا بیماری مزمن استفاده می شود. هدف آن بهبود جذب مواد معدنی و ترکیبات لازم از طریق پوست سر برای سلامت و رشد مناسب مو است. نتایج مزوتراپی را می توان با یک سری جلسات در یک دوره چند ماهه به حداکثر رساند.

به طور کلی هر دو روش درمانی در درمان ریزش مو موثر بوده و هزینه کمتری نسبت به جراحی کاشت مو دارند. همچنین می توان آنها را برای دستیابی به نتایج بهتر با هم ادغام کرد. در حالی که بعد از عمل کاشت مو،  از پی آر پی برای تسریع رشد استفاده می شود، میتوان از مزوتراپی نیز برای قطع ریزش مو استفده کرد تا نتایج عمل کاشت مو برای مدت طولانی تری دوام داشته باشند.

ادغام درمان پی آر پی با مزوتراپی

بسیاری از مردم از نتایج طبیعی درمان PRP شگفت زده می شوند. از آنجایی که ثابت شده است که پی آر پی به فولیکول های مو کمک می کند تا در فاز رشد باقی بمانند، این امر باعث ضخیم تر شدن و طولانی تر شدن موها می شود. البته، اگر این درمان با مزوتراپی ترکیب شود، می توانید نتایج کلی رشد موهای خود را به حداکثر برسانید. به عنوان مثال، در مواردی که بدن یک فرد فاقد ویتامین و عناصر  کافی برای رشد مو باشد، احتمالا PRP به تنهایی تاثیر چندان خوبی نداشته باشد. در این موارد، ترکیب پی آر پی با مزوتراپی بهترین راه برای افزودن ویتامین ها، فاکتورهای رشد و ریز عناصر به طور مستقیم به ریشه مو است و امکان تاثیرگذاری درمان نیز بالا میرود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان ریزش مو مزوتراپی پی آر پی پلاسمای غنی از پلاکت فولیکول های مو درمان پی آر پی درمان ریزش مو برای درمان روش درمان رشد موهای ریزش موی درمان PRP پوست سر رشد مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش