Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به صورت دورادور و نامحسوس بر سفر خارجی خانواده‌های مسئولان نظارت می‌کنند تا آن‌ها در دام دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و صهیونیست‌ها گرفتار نشوند.

حمیدرضا ترقی، درباره عملکرد قوا در زمینه مقابله با فساد اقتصادی اظهار کرد: پرونده بورس، ارز ۴۲۰۰ تومانی و ترک فعل‌هایی در برخی استان‌ها در موضوع آب یا بلایای طبیعی از مهمترین مواردی است که قوه قضاییه به آن‌ها رسیدگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری دولت و قوه قضاییه در بستن گلوگاه‌های فساد بسیار مفید و تاثیرگذار بوده است. عزم دولت بر این است که زمینه‌های فساد از بین برود تا نیازی به برخورد قضایی نباشد.

وی درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس در بعد نظارتی عملکرد قابل قبولی داشته است. گزارش نظارتی بر عملکرد قوه مجریه چه در دولت قبل و چه دولت فعلی به موقع ارائه شد که گزارش مفصلی هم بود. گزارش تفریغ بودجه ۹۹ نشان داد کجا در اجرای بودجه انحراف ایجاد شده است. از سویی نظارت مستقیم بر روند اجرای پروژه‌ها نیز از سوی رئیس و نمایندگان مجلس در استان‌ها انجام می‌شود تا بودجه اختصاص داده شده حیف و میل نشده و فسادی در این زمنیه رخ ندهد.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه سامانه اعلام اموال مسئولان نقش بازدارندگی دارد، تصریح کرد: این قانون محدود به مسئولان خاصی است که کمتر از این بابت مشکلی داشته ایم، بلکه مشکل فساد بیشتر درباره آن مسئولانی است که در گلوگاه‌های فسادخیز حضور دارند. به هر حال اکنون فساد تغییر چهره داده و از حالت مستقیم به غیر مستقیم و شیوه رانت درآمده است.

ترقی در ادامه درباره سفر مسئولان و خانواده‌های آن‌ها به خارج از کشور، اظهار کرد: در این زمینه پروتکلی وجود دارد و کمیسیونی ضرورت انجام سفر را بررسی می‌کند. در واقع این سفر‌ها براساس تصویب این کمیسیون انجام می‌شود، اما درباره سفر فرزندان و خانواده‌های مسئولان قانونی نداریم، بلکه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به صورت دورادور و نامحسوس بر اسن سفر‌ها با هدف صیانت از خانواده مسئولان نظارت می‌کنند تا آن‌ها در دام‌های دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و صهیونیست‌ها گرفتار نشوند. البته یک قانون درباره عدم تابعیت خارجی گرفتن فرزندان از قبل وجود دارد.

وی در پایان گفت: در برخی کشور‌ها مثل کانادا که سفیر نداریم، امکان نظارت بر سفر خانواده‌های مسئولان وجود ندارد. من معتقدم نیاز است تا شیوه مراقبت و صیانت از خانواده‌های مسئولان تغییر داده شود، زیرا دشمن دنبال نفوذ و سوء استفاده از خانواده‌های مسئولان است و باید حتی از فرزندان مسئولانی که برای تحصیل به خارج کشور می‌روند، مراقبت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حمیدرضا ترقی سفرخارجی مسئولان خانواده های مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر خواهد بود، گفت: سرکشی از خانواده‌های شهدا دو بعد رفع مشکلات و صرف دیدار دارد که قسمت دوم برکات معنوی دارد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ۱۳ اردیبهشت در دیدار دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید کشور، با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا توفیق است، اظهار کرد: شما از دو جهت باید به خانواده‌های شهدا سرکشی کنید یکی از باب شنیدن مشکلات همچون بقیه مسئولان و دیگر اینکه دیدن و تفقد از این خانواده حتی اگر خواسته‌ای نداشته باشند،برکات معنوی هم وجود دارد.

وی با اشاره به بحث میز خدمت‌ها، افزود: اگر در میز خدمت جواب مثبت ارائه می‌شود پس چرا مراجعین در ادارات پاسخ مثبت نمی‌گیرند؟ باید این میز خدمت‌ها را مقداری جان‌دارتر کرده و آمار درستی از آن داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: باید ببینیم چند مراجعه کننده در میز خدمت بعد از نماز جمعه مصلی آمدند، چند نفر برای بار اول و چند نفر برای بار چندم مراجعه کردند، که اگر فردی مثلا مشکلش با پنج بار مراجعه در ادارات برطرف نشد اینجا حل شد، پس میزخدمت می‌تواند مسئولان را باانگیزه‌تر کند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: می‌خواهیم به‌وسیله میزهای خدمتی که در ملاعام گذاشته می‌شود میز خدمت‌هایی که در ادارات وجود دارد فعال و کارآمد شود، هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بیشتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: ششمین سفر شما به استان دیار علویان مبارک باشد و از برکاتش همه مردم نفع ببرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت اژدهای هفت سر فساد را در بخش‌های مختلف شناسایی کند
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است