Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@15:27:37 GMT

آیت‌الله علم‌الهدی: مراقب ستون پنجم دشمن باشیم

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۵۰۴۱

آیت‌الله علم‌الهدی: مراقب ستون پنجم دشمن باشیم

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به دشمنی‌ها با پیامبر اکرم پس از مبعوث شدن ایشان، اظهار کرد: تا قبل از غیبت وجود اقدس امام زمان (ع)، در مقطع زمانی دو قرن و نیم هرچه پسر پیغمبر بود را یا تکه تکه کردند، یا در میان زندان‌ها جان دادند، یا سقف زندان را به روی آنان آوار کردند یا در بلاد مختلف آواره کردند تنها به جرم اینکه پسر پیغمبر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دشمنی با نظام مقدس اسلامی، ادامه داد: وقتی بنا شد روی کره زمین یک نظام به نام دین و شریعت پیغمبر ظهور پیدا کند و در رأس آن یک مجتهد جامع‌الشرایط و مرجع تقلید به‌عنوان رهبر آن باشد، هرکسی در دنیا با پیغمبر اکرم مسئله داشت، با این نظام اسلامی درگیر شد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که هرگاه درگیری با پیغمبر اکرم با منافع یک عده قدرت‌یاب و فرصت‌طلب هماهنگ می‌شد، به کمک دشمنان پیغمبر می‌آمدند، خاطرنشان کرد: امروز نیز در جامعه ما عوامل و پیاده نظام داخلی دشمن در درون جامعه به کمک اهداف دشمنان می‌آیند.

وی افزود: دشمن در رویارویی نظامی در هشت سال دفاع مقدس و در رویارویی‌های سیاسی شکست خورده و آخرین حرکتش، تحریم اقتصادی و عداوت در جبهه اقتصاد است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: خوشبختانه با تصمیم‌گیری اخیر دولت و مجلس به فرمان مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی تحریم‌ها، استکبار در عرصه اقتصادی نیز شکست خواهد خورد.

تضعیف امید و ایمان مردم از طریق تحریف واقعیت

وی، هدف امروز دشمن را تضعیف «امید و ایمان» مردم دانست و تصریح کرد: دشمن برای همراه کردن مردم با اهداف خود، امید و ایمان مردم را در عرصه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای هدف گرفته تا کاری کند مردم امیدشان از این نظام قطع شود و اگر چنین اتفاقی افتاد، دیگر خنثی‌سازی تحریم‌ها مفید نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، همراهی و هماهنگی عوامل منفعت‌طلب داخلی با اهداف دشمن را یک خطر برای جامعه برشمرد و گفت: اگر بخواهد تهاجم جریان رسانه‌ای دشمن علیه ما به‌وسیله عده‌ای افراد ناآگاه یا احیانأ افراد مغرض انجام شود و امید و ایمان مردم را هدف بگیرد، ضربه را از داخل خواهیم خورد.

وی خاطرنشان کرد: ابزار دشمن در این مسیر، مسئله تحریف حقایق و وارونه کردن واقعیت از طریق دروغ است.

آیت‌الله علم‌الهدی به انتشار کلیپی در خصوص تأمین واکسن سینوفارم کشور از رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت: مگر چین به ما کم واکسن داده که از اسرائیل وارد کنیم، این سندسازی‌ها یک شگرد شیطانی دشمن در اثبات دروغ‌هایی است که می‌خواهد بگوید که مردم نباید این شایعات و دروغ‌ها را باور کنند.

سندسازی برای دروغ

وی با بیان این‌که برای دروغ‌های خود سندسازی می‌کنند، افزود: عکس یک دختر بی حجاب که زیرش نوشته «مهتا قرائتی نوه جناب آقای قرائتی که دختر شایسته کانادا شده است» منتشر شد، اگر نوه جناب آقای قرائتی فامیلش قرائتی است، باید نوه پسری آقای قرائتی باشد در حالی که جناب آقای قرائتی اصلأ پسر ندارد که نوه پسری داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمن در دروغ گفتن به استیصال افتاده، بیان کرد: آنان می‌خواهند یک شخصیت مروج دین، فداکار، فعال و اثرگذار در نظام، کشور، جامعه و در دنیای اسلام را مورد هدف قرار بدهند تا ایمان مردم نسبت به روحانیت لطمه بخورد.

قوم و خویش‌تراشی برای مسئولان

وی با بیان این‌که دشمن برای مسئولین قوم و خویش‌تراشی و بچه‌تراشی می‌کنند، به بچه‌های آنان توهین می‌کنند و تهمت می‌زنند تا ایمان مردم مورد هدف قرار بگیرد، اظهار کرد: یک عده جوان و نوجوان ساده‌اندیش که نسبت به شگردهای دشمن تجربه‌ای ندارند، این دروغ‌ها را باور کرده و به‌عنوان خبر جدید پخش می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی به تحریف سخنان خود در خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم عزیزان ما در عرصه‌های امنیتی و انتظامی این مسئله فضای مجازی و رسانه‌هایی که هر روز به یک اسم ظاهر می‌شوند را در داخل پیگیری کنند، این جنگ دشمن و این رسانه‌ها و افراد ستون پنجم دشمن هستند.

وی ادامه داد: هفته گذشته نیز گفتم، در هرکجای دنیا ستون پنجم دشمن در داخل یک کشور پیدا شود، او را محاکمه صحرایی می‌کنند اما نگفتم ما باید این‌ها را محاکمه صحرایی کنیم که رفتید این‌طور دروغ نوشتید، ما پیرو عدل امیرالمؤمنین (ع) هستیم که با وجود شناخت دشمن، تا شمشیر بر فرق نازنینش وارد نشد، او را تعقیب نکرد.

مراقب ستون پنجم دشمن باشیم

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که در نظام ما این عدل علی (ع) اجرا می‌شود، یادآور شد: ما در این نظام محاکمه صحرایی نداریم اما این‌ها عوامل و ستون پنجم دشمن هستند و این را باید متوجه باشیم.

وی متذکر شد: فضای مجازی و جریان رسانه‌ای باید به وسیله دستگاه‌های امنیتی مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد تا فضای باز برای دشمن رسول‌الله که با نظام و انقلاب اسلامی مواجه می‌شود، فراهم نباشد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: علم الهدی آیت الله علم الهدی ستون پنجم دشمن امید و ایمان آقای قرائتی ایمان مردم دروغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، گفت: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: کار ویژه بانوان با رویکرد اسلامی در قم نیازمند رویکردهای ویژه محتوایی است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه، اخلاق و فقه سه زاویه دید هستند که در عمق دانش تحول آفرین می‌شوند، بیان کرد: این سه زاویه دید با شعار محقق نخواهند شد بلکه باید در لایه‌های عملیاتی به آن توجه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز در برخی از عرصه‌ها مانند معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم، عنوان کرد: وجود افرادی مانند شیخ بهایی در زمان صفویه موجب شد که امروز آثار برجسته معماری را در کشور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علت این اتفاق این بود که شیخ بهایی بر فقه و معارف الهی مسلط و در علوم روز نیز صاحب نظر بودند و امروز باید به پرورش چنین افرادی توجه داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه زن و خانواده لبه رویارویی تمدنی جمهوری اسلامی با غرب است، خاطرنشان کرد: در این عرصه انقلاب اسلامی منطقی دارد که در سطح جهانی قابل پیاده‌سازی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در موضوع زن الگوهایی در جامعه خلق کرده است، افزود: دشمن از این موضوعات آگاهی دارد ولی تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی نقاط ضعف این دستاوردها را نادیده بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه منطق زن مسلمان پیشتاز موفق در عرصه‌های گوناگون و متعهد به ارزش‌های الهی الگوی مدنظر انقلاب اسلامی است، یادآور شد: این الگو باید ساخته شده و در متن تمام کارها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید دانشگاه حضرت معصومه(س) به طور ویژه به این موضوع بپردازد، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه با جامعه الزهرا(س) باید موجب نقش آفرینی‌های مشترک شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید بنیه علمی قوی داشته باشد، بیان کرد: بعد بین‌المللی دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند به عنوان یک محور مهم در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه البته در درجه نخست باید دانش فنی لازم در این دانشگاه تولید شود، گفت: در عصری قرار داریم که دشمنان از بسیاری از اقدامات خود ناامید شده و کارزار فرهنگی سنگینی را به وجود آورده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه وظیفه اصلی حوزه و دانشگاه حضور اثرگذار در این کارزار فرهنگی است، مطرح کرد: جامعه خوبی داریم و اگر حوزه و دانشگاه به خوبی نقش آفرینی کنند، وضعیت بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد