Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی گزارش ها حاکی از حضور گسترده نیروهای امنیتی عراق و استقرار میزان قابل توجهی از تجهیزات نظامی در مناطق مرکزی بغداد، پایتخت به ویژه منطقه مهم و حساس «الخضراء» (سبز) است.

به گزارش برنا، منابع عراقی امروز (جمعه) از استقرار نیرو و تدابیر شدید امنیتی در بغداد در آستانه دور  تازه اعتراض های خیابانی به نتایج انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر گذشته (۱۸ مهر) خبر می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین پیوند، تارنمای «میدل ایست نیوز» نوشته است که نیروهای امنیتی عراق با توجه به احتمال آغاز اعتراض های تازه مخالفان نتایج انتخابات در منطقه سبز و محله های پپرامون آن مستقر شدند.

نیروهای نظامی عراق امروز جمعه بار دیگر در بغداد و به طور ویژه در اطراف منطقه امنیتی سبز که سفارت آمریکا، ساختمان نمایندگی های خارجی، مقر دولت و پارلمان در آن قرار دارد، مستقر شدند.

این حضور گسترده و تدابیر سنگین امنیتی از آن رو است که مخالفان نتایج انتخابات پارلمانی عراق که ۱۰ اکتبر برگزار شد، برای چندمین بار به برپایی تظاهرات و اعتراض نسبت به نتایج انتخابات فراخوان داده اند.

نیروهای نظامی و امنیتی عراق که به طور گسترده از نیمه شب گذشته در سطح پایتخت حاضر شده اند، اقدام به بستن پل «الجمهوریه» در مرکز بغداد که به یکی از ورودی های منطقه سبز منتهی می شود، کردند.

نیروهای امنیتی همچنین دیگر مسیرهای منتهی به منطقه سبز را بسته اند و ده ها نفر از آنها در ورودی های این محل مستقر شدند.

مقام های نظامی عراق می گویند که استقرار نیروهای امنیتی اقدامی پیشگیرانه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و وضعیت اضطراری یا خشونت در پی تظاهرات مخالفان نتایج انتخابات است.

یک افسر در فرماندهی ستاد عملیات بغداد نیز به «العربی الجدید» گفت که اوضاع در بغداد با ثبات است و استقرار نیروهای امنیتی اقدامی معمول و بدیهی در چنین شرایطی است.

وی توضیح داد که تدابیر امنیتی شامل حضور در منطقه امنیتی سبز و نزدیکی ورودی های آن، تامین امنیت مناطق نزدیک به آن به ویژه مناطق «الکراده» و «الجادریه» و «العلاوی» است.

وی تاکید کرد که مقام های بلندپایه نظامی و امنیتی عراق دستور به درگیر نشدن با معترضان داده اند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات نیروهای امنیتی عراق دولت انتخابات پارلمانی عراق پایتخت خشونت تامین امنیت عراق نتایج انتخابات نیروهای امنیتی امنیتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...