Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مسکو تایمز، دادگاهی در مسکو امروز (جمعه) گوگل را به پرداخت ۷.۲ میلیون روبل (معادل ۹۸.۴ میلیون دلار) جریمه کرد.

امروز (جمعه) دادگاهی در مسکو، هلدینگ آلفابت که گوگل از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شود را به دلیل حذف نکردن محتوایی که روسیه غیرقانونی می‌دانست جریمه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جریمه درپی شکایت «روسکومنادزور»، دیده‌بان ارتباطاتی روسیه از گوگل صادر می‌شود.

این شرکت آمریکایی قبلاً به همین دلیل در روسیه جریمه شده بود، اما این جریمه جدید بزرگ‌ترین جریمه‌ای است که تاکنون وضع شده است.

خبرگزاری روسی اینترفاکس گزارش داد که این جریمه از درصدی از درآمد سالانه گوگل محاسبه شده است و تقریباً برابر با ۵ تا ۱۰ درصد درآمد سالانه گوگل در روسیه است. این اولین بار است که در روسیه، جریمه‌ای براساس گردش مالی سالیانه برای یک شرکت بزرگ فناوری اعمال می‌شود.

از سوی دیگر، گوگل نیز اعلام کرده است پیش از هرگونه اقدامی، تصمیم دادگاه مسکو را به دقت بررسی خواهد کرد.

افزون بر این «متا» شرکت مادر فیسبوک نیز به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه از سوی روسیه ۲۷ میلیون دلار جریمه شد. برای شبکه اجتماعی توییتر نیز به همین دلیل، جریمه ۴۰ هزار دلاری صادر شده است.

روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود شرکت‌های فناوری محتوای مطالب خود را به طور مناسبی تعدیل نمی‌کنند و در امور داخلی روسیه دخالت می‌کنند. در ماه مارس سال جاری میلادی نیز، سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه به توییتر هشدار داد درپی عدم حذف حدود ۳ هزار پست مربوط به خودکشی و مواد مخدر، دسترسی به این شبکه اجتماعی در روسیه کند خواهد شد.

شرکت مادر فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام نیز پیش‌تر به دلیل تقض محتوا مجموعاً ۱.۲ میلیون دلار جریمه شده بودند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه روسیه جریمه فیسبوک جریمه گوگل شبکه های اجتماعی جریمه مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود

طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه جنایات اسرائیل در غزه، برای نخستین‌بار این رژیم را پای میز محاکمه کشاند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه جنایات اسرائیل در غزه، برای نخستین‌بار این رژیم را پای میز محاکمه کشاند.درنهایت تیم حقوقی آفریقای جنوبی با استدلال قوی جنایت نسل‌کشی توسط اسرائیل را ثابت کرد و توانست این رژیم را در دادگاه لاهه محکوم کند.حالا پس از گذشت حدود سه ماه از صدور این حکم علیه اسرائیل، زمزمه‌هایی از صدور حکمی جدید برای بازداشت سران این رژیم ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • تراکتور به خاطر تماشاگرانش 200 میلیون جریمه شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • محرومیت سنگین در انتظار ستاره اینتر