Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@13:14:13 GMT

آخرین وضعیت پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۸۶۲۳

آخرین وضعیت پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش پور ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: این امر به بحث پژوهانه دانشجویان دکتری مرتبط می‌شود، اما در حال حاضر صندوق رفاه دانشجویان تنها خدماتی که به این دانشجویان ارائه می‌دهد، در حوزه وام‌های دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه پژوهانه در دوره مشخص قرار بود که این دانشجویان حقوق ثابتی را از وزارت علوم دریافت کنند، اما به دلیل اینکه منابع مالی لازم برای تامین اعتبار آن‌ها فراهم نشد، این اقدام هم متوقف شد؛ اگرچه هنوز جزو اولویت‌ها و برنامه‌های وزیر علوم است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: واقعیت این است که چرخه پژوهش در کشور ما چرخه معیوبی است. چرا که صنعت با دانشگاه هماهنگی ندارد. در تمام دنیا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از طریق گرنت‌های پژوهشی که از طریق صنعت به آن‌ها تخصیص می‌یابد، تامین می‌شوند؛ اما در کشور ما این اتفاق نمی‌افتد و نمی‌توان از دولت هم انتظار داشت.

رییس سازمان امور دانشجویان افزود: منابع مالی دولت محدود است و نمی‌شود انتظار داشت، دولت همه منابع مالی ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دکتری مرتبط با وزارت علوم را تامین کند.

داداش پور گفت: درصورتی که اگر پیوند خوبی بین دانشگاه، جامعه، صنعت و البته دولت شکل بگیرد، پول قابل توجهی به دانشگاه‌ها تزریق می‌شود. در این صورت علاوه بر اینکه اساتید و دانشجویان دکتری در این چرخه می‌توانند نیاز جامعه و صنعت را رفع کنند، بخشی از منابع مالی حاصل از این پروژه‌ها نیز به دانشجویان دکتری می‌رسد؛ در این صورت هم نیاز‌های مالی دانشگاهیان مرتفع می‌شود و هم مسائل و مشکلات صنعت و جامعه رفع می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی حقوق ثابت دانشجویان دکتری سازمان امور دانشجویان ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی دانشجویان دکتری منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص هایی طراحی شد تا در دانشگاه ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

دکتر حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی شود و گاهی این مسئله موجب می شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه ها ایجاد کنیم می توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه های سیستم کاهش می یابد.

وی طرح ایده ها و برنامه های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کارهای جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیندها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیندهای خوب بتوانند اجرایی شوند.

کد خبر 6098180

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود