Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:42:49 GMT

دولت مادران دارای سه فرزند را بیمه می‌کند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۸۸۲۱

دولت مادران دارای سه فرزند را بیمه می‌کند

ایسنا/فارس مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف شده است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه دار دارای سه فرزند اقدام کند.

زهرا یقطین در جلسه با رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس، بر شناسایی زنان و خانوارهای واجد شرایط در نقاط مختلف استان به منظور پوشش بیمه‌ای صندوق عشایری و روستایی تاکید و اظهار کرد: همه افراد جامعه به خصوص زنانی که تحت پوشش هیچ بیمه و هیچ نهاد حمایتی نیستند یقیناً در اولویت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، یقطین ادامه داد: امیدواریم در خصوص اضافه شدن بیمه درمانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تصمیمات مهمی اتخاذ گردد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به گلایه و انتقاد متقاضیان از عدم پوشش درمانی این صندوق، گفت: در ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت مکلف شده است در راستای اجرای بند (ب) ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه دار دارای سه فرزند اقدام کند.

یقطین افزود: براساس این قانون، مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دوسال به سوابق بیمه‌ای بیمه گذار افزوده می‌شود.

او، مشاوران امور زنان و خانواده فرمانداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا ودهیاران را کانال‌های خوبی برای معرفی و اطلاع رسانی در خصوص این صندوق عنوان کرد و گفت: در جلسه‌ای که با مشاوران امور زنان و خانواده فرمانداری‌ها خواهیم داشت از مدیر محترم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز دعوت خواهد شد تا به ارائه توضیحات و گزارشات لازم به منظور معرفی صندوق بپردازند.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری فارس از مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به رعایت دقیق مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی و مدیریت بیماری کرونا اقدام کنند.

یقطین یادآور شد: بازرسان ستاد استانی همچون گذشته نسبت به بازدید از دستگاه‌ها و نظارت بر اجرای شیوه نامه‌ها در ادارات حضور یافته و نسبت به تهیه گزارش اقدام خواهند کرد.

او تاکید کرد: بدیهی است که حسن اجرای مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی بر عهده بالاترین مقام دستگاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان فارس زنان خانه دار بيمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان امور زنان و خانواده روستاییان و عشایر استانداری فارس دارای سه فرزند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر

سپاهی رییس امور عشایر شهرستان‌های چابهار ودشتیاری دراین باره گفت: در پی بارش باران اخیر روستاییان وعشایر جنوب استان خوشحال و سرسبزی مراتع باعث چرای بهتر دام‌های آنها خواهدشد

سپاهی ادامه داد: در حوزه عشایر چابهار فقط یک منطقه عشایری راه ان مسدود شده است وبا فروکش کردن باران در حال بازگشایی آن هستیم

وی با اشاره به اینکه قبل از سیل وبحران علوفه مورد نیز به عشایر داده شده است افزود: در زمان سیل توانستیم با مدیریت وخرد جمعی خدمت گزار واقعی باشیم


رییس امور عشایر شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه قسمتی از گوشت ولبنیات مورد نیاز را عشایر منطقه تامین میکنند وبارش‌های اخیر باعث افزایش این تولیدات خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • شاد، اما خسته!
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد