Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی مستوفیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت : در حال حاضر مرمت اشیای تاریخی مکشوفه محوطه تاریخی ریوی به همت مرمت کار بومی استان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید 

اختصاص اعتبار برای مرمت آثار تاریخی مانه و سملقان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت : ظروف سفالی و اشیاء به‌دست‌آمده از فصل نهم کاوش در محوطه تاریخی ریوی مرمت می‌شود و در ادامه در موزه باستان‌شناسی عمارت مفخم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستوفیان گفت : هرساله پس از اتمام کاوش در محوطه تاریخی ریوی، مرمت اشیا مطابق اصول و ضوابط تعریف شده انجام می‌شود.

طی پژوهش‌های باستان‌شناسی که از سال ۱۳۹۱ در محوطه تاریخی "ریوی" واقع در نزدیکی روستای نجف شهرستان مانه و سملقان آغاز شد، باستان‌شناسان به بقایای یک شهر از دوران هخامنشی دست یافتند.

باتوجه‌به شواهد باستان‌شناختی، "ریوی" یکی از مهم‌ترین محوطه‌های دوران تاریخی شمال شرق کشور است که پژوهش‌های باستان‌شناسی هدفمند در آن می‌تواند موجب ارتقاء شناخت ما از هویت تاریخی منطقه و رشد صنعت گردشگری در استان گردد.

تا کنون نه فصل فعالیت‌های باستان‌شناسی در محوطه تاریخی ریوی انجام شده که سه فصل آن توسط کارشناسان اداره کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان بود و شش فصل آن به‌صورت مشترک با همکاری مؤسسه باستان‌شناسی آلمان انجام شد.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه تاریخی ریوی میراث فرهنگی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان