Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن با اعلام اعزام نکردن سیاست‌مداران خود به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، راه ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا را در تحریم این رقابت‌ها دنبال کرده است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد دولت ژاپن به استثنای سیکو هاشیموتو در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو شرکت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یاسوهیرو یاماشیتا، رییس کمیته المپیک ژاپن و کازویوکی موری، رییس کمیته پارالمپیک ژاپن نیز به پکن سفر خواهند کرد.

 

تحریم دیپلماتیک شامل ورزشکاران ژاپنی نمی‌شود که مانند ورزشکاران کشورهای دیگر در بازی‌ها شرکت خواهند کرد ولی مقامات سیاسی این کشورها نیز مانند مقامات سیاسی کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت نخواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن تصمیم گرفت برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به روابط با چین، اعلامیه رسمی انجام ندهد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه  نیز از خواندن تحریم دیپلماتیک خودداری کرد و مدعی شد که تصمیم برای اعزام نکردن مقامات دولتی به پکن مدت خاصی ندارد.

 

ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و لیتوانی همگی تصمیم گرفته‌اند تا بازی‌های المپیک زمستانی را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر چین تحریم کنند.

بایکوت‌ها از سوی دیگر رهبران جهان، از جمله امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، مورد انتقاد قرار گرفته است.  امانوئل ماکرون تایید کرده‌ است که فرانسه به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ نخواهد پیوست و این اقدام که توسط سایر کشورها از جمله آمریکا اعمال شده است را "نمادین" و "بی‌اهمیت" تلقی کرد. 

 

براساس گزارش بی‌بی‌سی، ماکرون اظهار کرد که وی اعتقادی به سیاسی کردن بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ ندارد و خواستار اقداماتی است که "تاثیر مفید" داشته باشد.

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در بهمن ماه در پکن برگزار می‌شود تا این شهر اولین شهری باشد که هم میزبان المپیک تابستانی و هم زمستانی بوده باشد.

المپیک زمستانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپیک زمستانی بازی های المپیک زمستانی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل مشعل المپیک به فرانسه

مسئولان کشور یونان مشعل المپیک را به کمیته برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴ تحویل دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونانی‌ها در مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر برگزار شد، مشعل المپیک 2024 را به کمیته سازماندهی این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس

مشعل المپیک اکنون به پاریس می‌رود، جایی که المپیک تابستانی از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود. نماد بازی‌های المپیک با کشتی بادبانی به فرانسه می‌رود و در تاریخ 8 می به بندر مارسی می‌رسد.

فلورنت مانودو نخستین مشعل‌دار در فرانسه است. کمیته برگزاری المپیک پاریس اعلام کرد: یکی از ورزشکاران برجسته ما که چهار بار مدال‌آور بازی‌ها است، نخستین کسی است که با در دست داشتن مشعل المپیک پا به خاک فرانسه می‌گذارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • گارد افتخار رئالی‌ها برای ستاره سابق اسپانیا (عکس)
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت