Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_در حالی خرداد ۹۸ سیل  برخی از خانه های روستای شیرگ سربیشه را تخریب کرد که کار ساخت و ساز در شهرک جدید هم متوقف شده و مردم همچنان سرگردان و نگران اوار شدن خانه های خود هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  اول خرداد سال 98 روزی بارانی که بعد از سالها انتظار دعای مردم خراسان جنوبی مستجاب شد و درهای آسمان باز شد، باران که ببارد به دلیل اینکه این استان کویری سالهای سال هیچ بارشی را به خود ندیده است با اندک بارشی سیل به راه می افتاد حال اگر در محیط هایی مانند روستا باشد که اوضاع بدتر می شود همین حکایت در اول خرداد 98 در روستای شیرگ شهرستان سربیشه رخ داد جریان سیلی که در این روستا جان یک نفر را هم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تسنیم در همان ابتدای این اتفاق گزارشات میدانی خود را منتشرکردونوشت.اول خرداد 98 سیل در روستای شیرگ آقا از شهرستان سربیشه جان یک نفر را گرفت وخانه‌های بسیاری را تخریب کرد حال با گذشت بیش از 120 روز از آن زمان هنوز مردم در خانه‌های فروریخته و نم‌دار باقیمانده از سیل زندگی می‌کنند و منتظر تدبیر مسئولان هستند.

در همان جریان سیل اوضاع در ر روستای شیرگ اقا بحرانی بود برخی از مردم تلاششان نجات دادن جان دامهایشان از زیر گل و آب بود و برخی ها هم که تمام زندگی شان در زیر آب مانده بود در پی در اوردن وسایل خانه بودند.

هرچند پس از درج گزارش تسنیم در زمینه بلاتکلیفی اهالی سیل زده روستای شیرگ آقا مقرر شد افرادی که تمایل به جابه‌جایی دارند تا ده روز دیگر زمین رایگان به آنها داده شود .

در همان سال 98میزان 90 درصد از مردم این روستا خواستار جابه‌جایی روستا در مجاورت حاشیه روستای باغستان یعنی 1800 متر فاصله با شیرگ بودند در حالی که برخی مدیران معتقد بودند باید در همان روستای شیرگ در مکان قبلی منازل تخریبی درجاسازی شود.

این موضوع در حالی مطرح شد که روستا در مسیر سیل قرار دارد و امکان تکرار این مشکلات در فصل بارندگی وجود دارد. این مطالب در خبرگزاری تسنیم بالاخره مسئولان دست به کار شده و پیشنهادات خود را همسو کرده و تصمیم بر جابجایی روستا گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در زمان وقت در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم گفت: مقرر شد افرادی که منازل آنها تخریب شده و خواستار جابه‌جایی هستند ده روز آینده زمین به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گیرد تا در حاشیه روستای باغستان با تسهیلات ساخت و ساز را شروع کنند.

سید کمال‌الدین میرجعفریان افزود: افرادی که خواستار باقی ماندن در همان روستا و درجاسازی هستند نیز با دادن تعهدی با این مضمون که در صورت به وجود آمدن مشکلات در آینده مسئولان پاسخگو نخواهند بود می‌توانند در همان مکان قبلی منازل خود را درجاسازی کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که منازلشان در مناطق سیل‌زده استان قرار دارد اما واحدهای مسکونی آنها در سیل آسیبی ندیده نمی‌توانند از تسهیلات ویژه واحدهای آسیب دیده از سیل استفاده کنند، افزود: فرمانداران پیگیر روند بازسازی و ساخت واحدهای خسارت‌دیده از سیل هستند.

اما آنچه بعد از دو سال در جریان است این است که روستای شیرگ جزو روستاهای کوهستانی و کوهپایه ای به شمار می رود که با آغاز فصل سرما و زمستان نگرانی خانواده ها و زندگی در این خانه هایی که با اندک حادثه ای امکان آوارشد نشان وجود دارد را دو چندان کرده است چرا که 80 درصد خانه های روستای شیرگ هر لحظه امکان ریزششان وجود دارد .

این در حالی است که بعد از سال 98 که مقررشد روستا به اراضی زیر دست روستای باغستان منتقل و در شهرک جدید کار ساخت و ساز خانه ها انجام شود اما پس از مدتی به دلیل پیدا شدن مالک برای ان اراضی کار ساخت و ساز در شهرک جدید متوقف شده است و هم اکنون خم جلوی واگذاری زمین گرفته شوه است.

عملیات اجرایی آبرسانی به 16 روستای مرزی سربیشه آغاز شدمردم سربیشه از عدم به کارگیری نیروهای بومی در برخی بخش‌های مرز ماهیرود گلایه دارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اراضی به مساحت 27 هکتار سند مالکیت آان به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سند خورده است گفت: این اراضی جزو بهترین اراضی ان روستا است و جزو اراضی ملی است اینکه افرادی ادعای مالکیت دارند ما به عنوان بنیاد مسکن هم اعتراض کردیم ودر حال حاضر در مراجع قضایی پیگیر آن هستیم.

قاسم تنها با بیان اینکه مردم نگران نباشند و به اداره بنیاد مسکن مراجعه کنند افزود: اگر میخواهند در همان روستای شیرگ درجا سازی کنند تسهیلات 100 میلیون تومانی با بازپرداخت 20 ساله و کارمزد 5 ساله در اختیار شان قرار میگیرد.

وی گفت: برای آواربرداری هم 15 میلیون تومان وام بلاعوض برای آواربرداری داده می شود.

انتهای پیام/254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستای شیرگ بنیاد مسکن ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد باقری پور در جلسه زمانبندی افتتاح این طرح‌ها که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب کشور و همچنین جانشین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی برای تامین آب ۵۸ روستای استان یزد در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در این جلسه در مورد برنامه زمانبندی بهره برداری این پروژه‌ها در ۳۱ روستا تا پایان امسال برنامه ریزی شد.   او با بیان اینکه طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان‌های خاتم، اردکان و ابرکوه قرار دارند افزود: با بهره برداری از این طرح‌های محرومیت زدایی پنج هزار ۷۶۳ خانوار روستایی با جمعیت ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.   معاون توسعه و بهره برداری آبفای استان یزد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در ۳۱ روستای استان بالغ بر هزار میلیارد ریال از محل طرح ملی محرومیت زدایی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شده است.   باقری پور بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امیدآفرینی بین روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبرسانی به این روستا‌ها شامل ۱۵ روستا در مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ۹ روستا در مجتمع آبرسانی عقدای اردکان و هفت روستا در مجتمع آبرسانی بختیاری و شهریاری خاتم است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه