Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان قمری در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد برقراری خطوط منظم دریایی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حمل و نقل دریایی به خصوص دریایی خزر، ایران تمهیدات ویژه ای را برای توسعه صادرات غیرنفتی در حوزه کشورهای اوراسیا در نظر گرفته است و یکی از ارهکارهای افزایش صادرات غیرنفتی، رفع مشکلات منوط به حمل و نقل صادراتی صادرکنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل بر رقابتی پذیری کالاهای صادراتی و در نهایت افزایش هزینه‌های صادرکنندگان تأثیر گذاشته و قدرت رقابت پذیری را کم می کمند و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: بنابراین برنامه ریزی هایی را برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل صادرکنندگان در نظر گرفتیم که یکی از این برنامه‌ها، برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریایی خزر است که در همین راستا ۸ خط را از اول آبان ماه راه اندازی کردیم که از بنادر شمالی ایران به مقصد بنادر آستاراخان و ماخاچ قلعه روسیه و همچنین بندر اکتائو قزاقستان حرکت می‌کند.

قمری افزود: در آینده نزدیک این ۸ خط به ۱۰ خط افزایش خواهد یافت که نقش بسزایی در افزایش مبادلات تجاری ایران با کشورهای حوزه دریایی خزر ایفا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه استفاده از خطوط منظم دریایی ظرفیت خوبی برای حمل بار ماست، گفت: کشتی‌هایی که اعزام می‌شود، میانگین ۲۵۰ کانتینر با ظرفیت ۲۰ فوت هستند؛ یعنی هر کشتی حدود ۵ هزار تن ظرفیت دارد. اگر ۸ سفر انجام شود با احتساب بارهای وارداتی حدوداً در طول ماه از این طریق بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تن باربری انجام می‌شود.

وی در مورد مزایای توسعه خطوط منظم دریایی، تصریح کرد: خطوط منظم دریایی کمک می‌کند که صادرکننده متوجه شود چه زمانی کالایش صادر می‌شود. با توجه به اینکه یک سری از کالاها فسادپذیر هستند، وقی به عنوان مثال اعلام می‌کنیم ۵ آبان کشتی شروع به حرکت می‌کند، باید ۵ آبان حرکت کند نه اینکه کشتی رانی اعلام کند بار تکمیل نشده است و باید دو سه روز صبر کنید، چراکه در این صورت اگر کالای فاسد شدنی در بارها موجود باشد، فاسد می‌شود.

قمری گفت: تأکید داریم که خطوط منظم باشد و بخشی از هزینه حمل برای صادرکنندگان به صورت یارانه‌ای محاسبه می‌شود. در واقع صادر کنندگانی که از این مسیرها استفاده می‌کنند، از یارانه حمل استفاده می‌کنند و این یارانه حمل به صورت تخفیفی است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آن را تقبل کرده است.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: یارانه حمل در هر تن بار و هر مسیر متفاوت است. این تخفیف در قراردادی که با آنها بسته می‌شود، در هر تن اعمال می‌شود و در ادامه خودمان یارانه را به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌کنیم.

کد خبر 5383366

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران صادرات غیرنفتی حمل و نقل دریایی ارز 4200 تومانی دلار 4200 تومانی وزارت جهاد کشاورزی مرکز مدیریت راه های کشور وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار قیمت سکه بهار آزادی صنعت نفت وزارت نیرو وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی ایران لایحه بودجه 1401 علی اکبر محرابیان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی خطوط منظم دریایی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تکمیل خطوط و شبکه جمع آوری فاضلاب هم راستا با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب را مهم ارزیابی و تخصیص اعتبار برای اجرای آن را خواستار شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان امروز ( ۱۴ اردیبهشت ماه )در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان و شهروز شجاعی رئیس شرکت ساخت و توسعه خلیج فارس از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از چالش های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد