Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@03:34:58 GMT

ژاپنی‌ها هم المپیک زمستانی پکن را تحریم کردند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۰۲۰۹

ژاپنی‌ها هم المپیک زمستانی پکن را تحریم کردند

ژاپن با اعلام اعزام نکردن سیاست‌مداران خود به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، راه ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا را در تحریم این رقابت‌ها دنبال کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد دولت ژاپن به استثنای سیکو هاشیموتو در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو شرکت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسوهیرو یاماشیتا، رئیس کمیته المپیک ژاپن و کازویوکی موری، رئیس کمیته پارالمپیک ژاپن نیز به پکن سفر خواهند کرد.

تحریم دیپلماتیک شامل ورزشکاران ژاپنی نمی‌شود که مانند ورزشکاران کشورهای دیگر در بازی‌ها شرکت خواهند کرد ولی مقامات سیاسی این کشورها نیز مانند مقامات سیاسی کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت نخواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن تصمیم گرفت برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به روابط با چین، اعلامیه رسمی انجام ندهد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه نیز از خواندن تحریم دیپلماتیک خودداری کرد و مدعی شد که تصمیم برای اعزام نکردن مقامات دولتی به پکن مدت خاصی ندارد.

ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و لیتوانی همگی تصمیم گرفته‌اند تا بازی‌های المپیک زمستانی را به دلیل نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر چین تحریم کنند.

بایکوت‌ها از سوی دیگر رهبران جهان، از جمله امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مورد انتقاد قرار گرفته است. امانوئل ماکرون تأیید کرده است که فرانسه به تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ نخواهد پیوست و این اقدام که توسط سایر کشورها از جمله آمریکا اعمال شده است را "نمادین" و "بی‌اهمیت" تلقی کرد.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، ماکرون اظهار کرد که وی اعتقادی به سیاسی کردن بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ ندارد و خواستار اقداماتی است که "تأثیر مفید" داشته باشد.

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در بهمن ماه در پکن برگزار می‌شود تا این شهر اولین شهری باشد که هم میزبان المپیک تابستانی و هم زمستانی بوده باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 544191

منبع: ایمنا

کلیدواژه: المپیک زمستانی المپیک بازی های المپیک المپیک زمستانی پکن ورزش های زمستانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازی های المپیک زمستانی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب فرانسه از یونان

دولت فرانسه از یونان درخواست کرد تا این کشور در زمان المپیک سامانه موشکی خود را به پاریس انتقال دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس زمان باقیمانده، آتن با درخواست بی‌سابقه‌ای از سوی فرانسه مواجه شده است.

مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند. بر اساس گزارش‌های روزنامه یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به طور خاص درخواست انتقال سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

این مذاکرات نوامبر گذشته بین فرانسه و یونان آغاز شد اما از آن زمان تاکنون پیشرفت مذاکرات یا کند بوده یا وجود نداشته است. فرانسه استدلال می‌کند از آنجایی که قصد دارد سیستم‌های ضد هوایی به اوکراین ارائه کند، به کمک متحدان برای تضمین دفاع هوایی زیرساخت‌های حیاتی پاریس در طول بازی‌های المپیک نیاز دارد.

در حالی که آتن هنوز رسما به این درخواست پاسخ نداده اما اعلام شده هرگونه کمک اعطایی به قابلیت‌های دفاعی این کشور لطمه نمی‌زند و فقط برای بازی‌ها استفاده می‌شود. این درخواست اگرچه مستقیماً به اوکراین مرتبط نیست اما به عنوان یک درخواست غیرمستقیم از آتن برای کمک به تلاش گسترده اروپا برای تقویت کیف تلقی می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • مزدا آر ایکس7؛ زیبای ژاپنی (عکس)
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • حمله شدید بازیکن ژاپنی به داور بازی سوسیداد - رئال مادرید
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • عکس‌| عملکرد عالی علیرضا فغانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت