Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتورهای آمریکایی از جو بایدن خواستند تا با دولت جدید آلمان درباره به تعویق انداختن انتقال گاز از خط لوله «نورد استریم ۲» روسیه صحبت کند.

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک نوشت: سناتورهای آمریکایی به دولت بایدن فشار می‌آورند تا با آلمان در خصوص به تعویق انداختن روند انتقال گاز از روسیه به اروپا مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارشی که واشنگتن پست منتشر کرد، سناتورهای آمریکایی از جو بایدن خواستند تا با دولت جدید آلمان درباره به تعویق انداختن  افتتاح و انتقال گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۲ روسیه صحبت کند.

جین شاهین، سناتور دموکرات و راب پورتمن، سناتور جمهوری خواه آمریکا که در تماس ویدیویی حدود ۲۰ نماینده کنگره با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روسیه را متهم کردند که از منابع انرژی به عنوان سلاحی علیه اروپا استفاده می‌کند.

به گفته این نمایندگان، دولت آمریکا باید با دولت جدید آلمان همکاری نزدیک داشته باشد تا خط لوله گاز عملیاتی نشود؛ این به نفع اروپاست و از نفوذ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر متحدان آمریکا جلوگیری می‌کند.

سناتورهای آمریکایی همچنین از بایدن خواستند که تحریم‌ها را بر خط گاز زیر دریا اعمال کند. نورد استریم ۲ در پاییز تکمیل شد، اما روند صدور گواهینامه آن از سوی آلمان متوقف شد و انتظار نمی‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۲ در این خصوص تصمیم گیری شود. در صورت عملیاتی شدن این خط لوله، اوکراین و لهستان هزینه‌های ترانزیت گاز را از دست خواهند داد.

مسکو ضمن حفظ ترانزیت گاز از طریق اوکراین به اروپا، بارها تاکید کرده که این پروژه نباید سیاسی شود. طی روزهای گذشته مقامات روسی در خصوص سیاسی کردن این پروژه هشدار داده اند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، خط لوله گاز نورد استریم ۲ را ابزاری برای چانه زنی مقامات کشورهای اتحادیه اروپا توصیف و سیاستمداران غربی را به مقابله با مسکو در تسریع روند این پروژه متهم کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انتقال گاز از روسیه به اروپا سنگ اندازی آمریکا سناتورهای آمریکایی انتقال گاز نورد استریم ۲ خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد

 علیرضا قاسمی  بیان کرد: مجتمع آبرسانی بندینی در جنوب استان مشتمل بر ۲۸ روستا در شهرستان‌های زرآباد و کنارک است که طول خط انتقال اصلی و فرعی این مجتمع به بیش از ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد و این خط انتقال آب را از منطقه جهلو زرآباد تا روستای ساحلی تنگ در کنارک منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اواخر فروردین ماه سال جاری منجر به وقوع سیلاب، طغیان و تغییر مسیر رودخانه‌های محلی شد که در پی این اتفاق خط انتقال در پنج نقطه دچار حادثه و آب بردگی شد. 

قاسمی افزود: پس از فروکش سیلاب ضمن ارزیابی مسیر‌های اصلاح خط، نسبت به تهیه لوله اقدام شد و با استقرار تیم اجرایی طی مدت زمان کمتر از ۱۰ روزعملیات لوله گذاری به طول بیش از سه کیلومتر صورت گرفت. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه، پیش بینی می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده کلیه روستا‌های مسیر به مرحله آبگیری برسند، افزود: در مدت قطع آب در شبکه‌های روستایی با استقرار ۱۳ دستگاه تانکر، آبرسانی سیار به اهالی منطقه انجام می‌گرفت.

 در پی وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تدمین آب شرب ۲۹۵ روستا و ۶ شهر استان دچار اختلال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد