Web Analytics Made Easy - Statcounter

از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به توافق ایران و عراق برای احداث و تکمیل راه‌آهن شلمچه-بصره اشاره داشت.

از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به توافق ایران و عراق برای احداث و تکمیل راه‌آهن شلمچه-بصره و ثبت رکورد ترانزیت ریلی تا پایان سال اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

استفاده از ظرفیت دانش بنیان برای توانمندی تولید واگن

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان در تمامی حوزه های هوایی، حمل ریلی و تولید واگن باید صورت گیرد.

تامین اعتبار مورد نیاز برای راه آهن دورود _ بروجرد و ازنا به اصفهان

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل ، سخنران پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد بود.

اهمیت ایجاد کریدورهای جدید با سرمایه گذاری داخلی و خارجی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ایجاد کریدورهای جدید با سرمایه گذاری داخلی و خارجی امری ضروری است.

تاکید بر افزایش قدرت ترانزیتی ایران در قانون بودجه

نماینده مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی، بودجه ۱۴۰۱ را دارای پیشنهادات خوبی برای مقوله حمل‌ونقل کشور بیان کرد.

تحول صنعت حمل و نقل ریلی نیازمند تخصیص لوکوموتیو به شرکت های خصوصی است

فعال حوزه حمل و نقل با اشاره به ارز آوری بالای حمل و نقل ریلی گفت: تحول صنعت حمل و نقل ریلی امروز نیازمند بهره گیری بخش خصوصی از دیزل های سرد و دپو شده است.

۵۲۶ واگن نو و بازسازی شده وارد ناوگان شرکت‌های ریلی شد

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۲۶ واگن نو و بازسازی شده وارد ناوگان شرکت‌های ریلی شد.

توافق ایران و عراق برای احداث و تکمیل راه‌آهن شلمچه-بصره

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حضور سرمایه‌گذاران در تکمیل پروژ‌ه‌های حمل و نقلی تقویت می‌شود، از تولید واگن باری و مسافری با توان داخل خبر داد و گفت: هفته‌ آینده در عراق قرارداد احداث و تکمیل راه‌آهن شلمچه-بصره را امضا می‌کنیم.

کیفیت ساخت واگن‌های باری در کشورمان بالا و مناسب است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن تورم زا نیست، بر اجرای این طرح تاکید و در خصوص واگن‌های باری ساخت داخل اعلام کرد: کیفیت ساخت واگن‌های باری در کشورمان بالا و مناسب است.

محور رشت- آستارا حلقه مفقوده ترانزیت ریلی است

فعال حوزه ریلی با اشاره به این نکته که ایجاد اعتماد جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راهگشا در صنعت حمل و نقل است، گفت: حلقه مفقوده کریدور جنوب به شمال حوزه ترانزیت ریلی، محور رشت- استارا است که باید به آن توجه ویژه داشت.

ثبت رکورد ترانزیت ریلی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: قراردادهای بین‌المللی در حوزه حمل‌ونقل ریلی باید به روز شود.

نیاز به وارد کردن واگن در هیچ بخشی نداریم

اختتامیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان اجرایی و امور مجلس رئیس جمهور برگزار شد.

/ انتهای پیام 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی حوزه حمل و نقل حمل و نقل ریلی ترانزیت ریلی حوزه حمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح