Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان ،افزود: یزد ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه تولید انواع فرآورده های کشاورزی و دامی برای عرضه در بازارهای منطقه ای و جهانی دارد.

وی بر تدوین بسته های عملیاتی استاندارد کشورهای هدف صادراتی استان، الزام و اجبار کشاورزان و تولیدکنندگان به رعایت استانداردها و تجهیز مجموعه آزمایشگاه های فعال در این حوزه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فاطمی با اشاره به ضرورت تقویت رایزنی های اقتصادی یزد در عرصه بین المللی در راستای عرضه موثر تولید استان در بازارهای جهانی، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی یزد، بحث دیپلماسی خارجی مبتنی بر تقویت بازرگانی و روابط اقتصادی با کشورهای دوست منطقه و سایر مناطق را دنبال کند.

به گفته فاطمی مجموعه استانداری یزد نیز آماده برقراری ارتباط و دیدار با سفیران ایران در کشورها دیگر و سفیران کشورهای خارجی مقیم ایران است.

استاندار یزد در ادامه از عزم استان جهت راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی و دامی در یزد خبرداد و گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری این مهم را از طریق بندرخشک پیشگامان و سایر ظرفیت های  موجود در استان پیگیری می کند.

سالانه یک میلیون و ۸۰۳ هزار تن انواع فرآورده های زراعی، باغی، گلخانه ای و دامی کشاوری در استان یزد تولید می شود.

استان  یزد در تولید برخی محصول رتبه های کشوری را دارد که می توان به جایگاه دوم ، سوم ، چهارم و هشتم آن به ترتیب در تولید محصول گلخانه ای ، پسته، انار و زردآلو  اشاره کرد.

همچنین حدود ۹۰۰ محصول صنعتی یزد به ۹۳ کشور صادر می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی یزد مهران فاطمی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی یزد مهران فاطمی وزارت جهاد کشاورزی یزد مهران فاطمی صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان