Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاهی بین دانشکدگان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا توسط دکتر سیدحسین گلدانساز رئیس این دانشکدگان و استفانو گیونا رئیس دانشگاه تورین امضاء شده است.

ولی‌الله محمدی، معاون بین‌الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تورینوی ایتالیا دارای رشته‌های مشترک با دانشگاه تهران در زمینه‌های کشاورزی، جنگل و سایر رشته‌ها با دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تبادل استاد برای سخنرانی، تدریس و یا انجام تحقیق؛ تبادل دانشجو برای فعالیت تحقیقاتی؛ تدریس آن‌لاین مشترک؛ راهنمایی مشترک تز دانشجویان ارشد و دکترا؛ تعریف پروژه‌های مشترک؛ برنامه‌های دانشگاهی کوتاه‌مدت مانند سمینارها، وبینارها و کارآموزی ورک‌شاپ و مدارس تابستانی و برنامه‌های آموزشی مشترک مانند اعطای درجه دکترای مشترک به عنوان محورهای تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با دانشگاه تورین ایتالیا نام برد.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: تدریس آنلاین مشترک، یکی از برنامه‌هایی است که بعد از شروع کرونا دنبال شد و استادان خارجی از طریق سیستم‌های آنلاین برای دانشجویان ما تدریس می‌کنند و متقابلاً استادان ما هم برای دانشجویان خارجی.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه در گذشته با برخی دانشگاه‌های اروپا مانند نانت و تولوز فرانسه و والنسیای اسپانیا برنامه آموزشی مشترک اعطای درجه دکترا را اجرا کرده‌ایم، افزود: «درصدد هستیم این برنامه را با دانشگاه تورین هم داشته باشیم».

وی با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه بسترساز همکاری و محمل قانونی برای همکاری استادان دو دانشگاه است، اظهار امیدواری کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرارداد اراسموس را هم امضا کنیم و اعتبار مالی تبادل استاد و دانشجو بر اساس این تفاهم‌نامه تأمین شود.

معاون بین‌الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در پایان گفت: در دو سال اخیر ۱۹ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف آسیایی، اروپایی و همسایه و ۱۴ قراداد اراسموس با دانشگاه‌های وابسته به اتحادیه اروپایی برای تبادل استاد و دانشجو امضا شده است.

کد خبر 5383484 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران ایتالیا دانشجویان آموزش مجازی تفاهم نامه همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه پیام نور لایحه بودجه 1401 دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصویب رشته خوابگاه دانشجویی کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران دانشگاه تورین تبادل استاد تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی ظهر چهارشنبه در مراسم گرامی‌داشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست، افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند، به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند، گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها، اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی، محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق، مأموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد، ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است، افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاوردهای خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند و گفت: دستاوردهای دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم برای مقابله با جنگ روانی دشمن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

کد خبر 6094213

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد