Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فرخنده روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این آثار از ۱۵ استان کشور به این جشنواره ارسال شده است و استان خراسان شمالی و کردستان با هفت اثر برگزیده به مرحله دوم این جشنواره بیشترین ارسال آثار را در سطح کشور دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد اثر ارسال شده ۲۴ اثر مستند، ۱۴ اثر پویانمایی و ۱۳ اثر به صورت داستان است گفت: در روزهای هفتم و هشتم دیماه در مجتمع گلشن بجنورد به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آیین پایانی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی نیز در ۹ دیماه با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود گفت: کارگاه آموزشی نیز برای هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: موضوع جشنواره با محوریت روستا و عشایر است و تمامی عناصر و مولفه های زندگی در روستا را دربر می‌گیرد به سبک زندگی، مسائل اقتصادی، آداب و رسوم‌ها و هنر در روستاها است.

فرخنده اظهار داشت: این جشنواره در سال ۹۸ برای اولین بار برگزار شد و امسال نیز با توجه به آثاری که در سال ۹۹ تا ۱۴۰۰ تولید شده است به دومین جشنواره روستا و عشایر راه یافت.

وی افزود: قرار بود در نیمه دوم آبان ماه امسال برگزار شود اما به علت استقبال  از جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر و اینکه تعدادی از هنرمندان به منظور شرکت در بخش‌های مختلف این جشنواره  و درخواست های هنرمندان از استان های مختلف به منظور ارسال آثار خود، این جشنواره ملی زمان ارسال آن مجددا تمدید شد.

وی شناسایی هنرمندان کوچ نشین و روستایی و انگیزش آن ها به درج قاب های بی واسطه از پیرامون، نمایش پستی ها و بلندی های توامان زندگی کوچ نشینی و روستایی و دگرگون سازی خوی تماشاگر ایرانی به پهنای این سرزمین کهن با بهره مندی از دوربین های مردم را از اهداف برگزاری این رویداد هنری برشمرد و تصریح کرد: جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر در ۲ بخش سینمای ملی و ویژه برگزار خواهد شد.

آثار جشنواره از لحاظ کیفی از رشد مطلوبی برخوردار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به گزارش هیات بازبینی آثار تولیدات ارسال شده از سوی هنرمندان از لحاظ کیفی رشد مطلوبی داشته است.

فرخنده گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری این آثار از لحاظ کمی رشد خوبی نداشته است و شرایط را برای تولید آثار سخت کرده است.

وی افزود: سال گذشته ۲۵۱ اثر در اولین دوره جشنواره و ۱۷۱ اثر در دومین جشنواره بوده است. 

وی گفت: سه داور فرشاد فداییان، مهرداد اسکویی و تورج اصلانی داوری پایانی این جشنواره را برعهده دارند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی که ۴۴ درصد در مناطق روستایی با قومیت های کرمانج، ترک، تات، ترکمن و بلوچ در شمال شرق کشور واقع است.

برچسب‌ها بجنورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره بجنورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره خراسان شمالی فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • (تصاویر) جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان