Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@04:50:45 GMT

افزایش تردد مسافر از مرز بازرگان ماکو

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۲۰۳۰

افزایش تردد مسافر از مرز بازرگان ماکو

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: در ۹ ماه امسال به دلیل رفع محدودیت های کرونایی، تردد مسافر از طریق این مرز به عنوان بزرگترین مرز زمینی آذربایجان غربی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، جابر اکبرپور مدیر پایانه مرزی بازرگان افزود:  امسال ۲۷۵ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر از طریق این مرز تردد داشته اند که سال گذشته این تعداد تنها ۱۳۰ هزار و ۷۷۰ نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۸۵ هزار ۸۱۹ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۶۴ هزار و ۹۲۳ نفر عنوان کرد و افزود: شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۶۴ هزار و ۹۳۳ نفر و شمار مسافران خروجی ۴۹ هزار و ۷۴۵ نفر بود.

مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه طبق مصوبه ملی ستاد کرونا، این مرز از ۱۶ مهرماه سال‌جاری برای تردد مسافران به شرط داشتن جواب منفی آزمایش پی سی آر بازگشایی شده،  ادامه داد: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و در جهت کنترل این بیماری و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پایانه های مرزی ایران و ترکیه برای تردد مسافران طی یک سال و نیم گذشته بسته شده بود و تردد صرفا برای ترانزیت کالا و تردد اشخاص مقیم و دارای اقامت ۲ کشور امکان پذیر بود.

اکبرپور با بیان اینکه از ۱۶مهرماه تردد اتوبوس آغاز شده، است:  ۲۱۳ دستگاه اتوبوس در این مدت تردد داشته، که ۱۴۳دستگاه ورودی و ۱۷۰دستگاه خروجی بوده است.

وی با بیان اینکه از نیمه خرداد سال گذشته پس از پیگیری‌ های مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شد، اضافه کرد: تردد کامیون همچنان ادامه دارد به طوری که در ۹ ماه امسال ۲۰۱ هزار و ۲۹۲ دستگاه کامیون از این مرز تردد داشتند که ۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آذربایجان غربی مسافران ترکیه اتوبوس ماکو مرز بازرگان گمرک بازرگان پایانه مرزی مرز ایران و ترکیه پایانه مرزی بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در دیدار حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با محمد‌ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهای گسترش روابط فی مابین و همکاری های در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق و احیای مجتمع فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای طرفین برسد.

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی