Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «محمد مهدی مجذوبی» روز شنبه در ستاد مقابله با ویروس کرونا استان همدان اظهار داشت: با استفاده از کیت های تشخیص در هر نوع ویروس نمی توان به طور ۱۰۰ درصد همه سویه ها را تشخیص داد همچنین تنها درصدی از بیماران پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش «پی.سی.آر» با استفاده از کیت تشخیصی وضعیتشان در زمینه ابتلا به اومیکرون بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اساس مدیریت اومیکرون بر خلاف ویروس دلتا، مدیریت بیماران سرپایی است چرا که احتمال بستری شدن افراد مبتلا به اومیکرون کمتر بوده و بیشتر باید سرپایی مداوا شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: طبق بخشنامه جدید سازمان های «بیمه گر» از این پس داروی «رمدسیویر» برای بیماران سرپایی به صورت آزاد محاسبه شده و تنها افراد بستری در صورت دریافت این دارو مشمول بیمه می شوند که این موضوع افراد مبتلا با اومیکرون را با چالش مواجه می کند.

مجذوبی، خواستار تقویت طرح شهید سلیمانی و پیش بینی منابع مالی برای این طرح شد و گفت: آمارهای موجود در زمینه سیر کاهشی کرونا خوشحال کننده است با این وجود باید نسبت به صیانت و مراقبت از این آمارها با تقویت روند واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: رنگ بندی کرونایی شهرستان ها بر اساس شمار افراد بستری در بیمارستان ها بوده و در صورت شیوع اومیکرون شمار بیماران سرپایی افزایش می یابد با این وجود خواستار اعمال محدودیت ها تا ۲ هفته دیگر در شهرستان زرد کبودراهنگ هستیم.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان نیز گفت: ناجا بر اساس دستورالعمل سکوی هوشمند و تکالیفی که در این دستورالعمل به عهده این نیرو گذاشته شده عمل کرده است.

سرهنگ «حمیدرضا سعید زاده» افزود: طبق بررسی های صورت گرفته از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در یک هفته گذشته ۱۵ واحد به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شدند همچنین متصدیان ۳۴ واحد تذکر و ۲ واحد اخطار کتبی دریافت کردند.

 سرپرست معاونت بهداشتی و رییس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور ۴۹ درصد و در استان همدان ۶۷.۱۷ درصد گزارش و ثبت شده است.

دکتر «فاطمه ترکمان اسدی» افزود: میانگین استفاده از ماسک در استان ۶۸ درصد است و شهرستان فامنین با ۸۱ درصد بیشترین و ملایر و تویسرکان با ۵۶ درصد کمترین میزان استفاده از ماسک را دارند بنابراین احتمال انتقال سویه اومیکرون در ملایر و تویسرکان زیاد است.

وی با بیان اینکه میانگین رعایت فاصله گذاری ۶۸ درصد و بهداشت فردی ۸۲ درصد است اضافه کرد: هشت اماکن پُرتردد برای بازرسی در نظر گرفته شدند که نتایج به دست آمده گویای بالا بودن میزان رعایت مولفه های بهداشتی در امکان بزرگ از جمله بازارها و پاساژها است.

اسدی ادامه داد: اما در مکان‌های با فضای کوچکتر از جمله استخرها، رستوران‌ها و کارگاه‌های کوچک میزان رعایت پروتکل ضعیف است و برخی مغاره دارها، راننده ها، مسئولان باشگاه ها، متولی استخرها ها و اماکن عمومی اقدامی برای تزریق دُز نخست واکسن نکردند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان کرونا شهر همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان کرونا شهر همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان کرونا شهر همدان پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل استان همدان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری