Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:51:09 GMT

وکیل دیوان عدالت اداری

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۲۵۵۲

وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری دارای توانایی تشخیص و شناخت اسناد عادی از اسناد رسمی است و از عواقب قانونی هر یک از این اسناد آگاهی دارد، بنابراین با توجه به نوع سند موکل خود از ادله اثبات و مدارکی استفاده می کند که در مرجع رسیدگی کننده دارای اعتبار بیشتری باشد. با توجه به این موضوع کاملا طبیعی است که وکیل دیوان دارای توانایی تشخیص دادن لازم الاجرا بودن اسناد رسمی باشد و بتواند از قدرت اجرایی آن ها به نحو احسن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا بنابر اعلام راهیان عدالت، شاید برای شما و بسیاری از اطرافیانتان پیش آمده باشد که درگیر دعاوی مربوط به نهادهایی مانند شهردار و کمیسیون های متعدد دولتی شوید. در چنین مواردی معمولا احساس نگرانی و سردرگمی به افراد دست می دهد؛ چرا که آنان دقیقا نمی دانند که باید چگونه مراحل قانونی این پرونده ها را پشت سر بگذارند و روند دادرسی آن را طی کنند.

وکیل دیوان عدالت اداری و مسائلی که باید در مورد آن بدانید!

مشاوره حقوقی با وکیل دیوان عدالت اداری و سپردن وکالت پرونده ها به او باعث می شود تا جریان پرونده با سرعت بیشتری طی شود و افراد بتوانند نتایج مطلوب خود را بدست آورند.دعاوی مربوط به کمیسیون های مختلف در نهادهای دولتی بدون کمک گرفتن از وکیل دیوان عدالت اداری ممکن است با مشکلات حقوقی خاصی روبرو شود و حقوق بسیاری از افراد مورد تضییع قرار گیرد. وکیل دیوان عدالت اداری این توانایی را دارد تا وکالت تمامی پرونده هایی که در کمیسیون‌های زیر مطرح می‌شوند را پیگیری کند:

کمیسیون ماده ۵

کمیسیون ماده ۷

کمیسیون ماده ۷۷

کمیسیون ماده ۱۰۰

در حالت کلی اگر شما احساس می کنید که با نهادهای مختلف سیاسی یا برخی سازمان‌های دولتی به مشکل خورده‌ اید، وکیل دیوان عدالت اداری می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین راه را برای حل مشکل خود پیدا کنید.

وکیل دیوان عدالت اداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پس از شناخت حیطه فعالیت وکیل دیوان عدالت اداری، نوبت آن است که در مورد ویژگی های چنین وکیل با تجربه و متخصصی صحبت کنیم. وکیل دیوان عدالت اداری باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتوان او را به عنوان یک فرد حرفه‌ای در این زمینه شناسایی کرد.

اولین و مهم‌ترین ویژگی وکیل دیوان عدالت اداری آن است که دانش حقوقی او در حدی باشد که بتواند اصالت اسناد مختلف را مورد بررسی قرار دهد و در مورد مسائلی همچون اثر انگشت در اسناد، امضا، مندرجات سند و..... تحقیق کند. این توانایی و ویژگی وکیل دیوان عدالت اداری در مواقعی که افراد درگیر پرونده های ثبتی می‌شوند، بسیار کارآمد و مفید است.

وکیل دیوان عدالت اداری تهران دارای توانایی تشخیص و شناخت اسناد عادی از اسناد رسمی است، پس از عواقب قانونی هر یک از این اسناد آگاهی دارد. در نتیجه وکیل دیوان با توجه به نوع سند موکل خود از ادله اثبات و مدارکی استفاده می کند که در مرجع رسیدگی کننده دارای اعتبار بیشتری باشد. وکیل دیوان دارای توانایی تشخیص دادن لازم الاجرا بودن اسناد رسمی باشد و بتواند از قدرت اجرایی آن ها به نحو احسن استفاده کند.

موضوع پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری

بر اساس ماده ۱۹ قانون دیوان عدالت اداری، حدود صلاحیت و اختیارات هیأت عمومی دیوان به شرح زیر است و وکیل دیوان عدالت اداری توانایی وکالت تمامی آنها را دارد:

۱-رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آئین‌نامه‌ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداریها از حیث مخالفت مدلول آنها با قانون و احقاق حقوق اشخاص در مواردی که تصمیمات و اقدامات یا مقررات مذکور به علت برخلاف قانون بودن آن و یا عدم صلاحیت مرجع مربوط یا تجاوز یا سوءاستفاده از اختیارات یا تخلف در اجراء قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی که موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود.

۲-صدور رأی وحدت رویه در مورد آراء متناقض صادره از شعب دیوان.

۳-صدور رأی وحدت رویه در صورتی که نسبت به موضوع واحد، آراء مشابه متعدد صادر شده‌ باشد.

یک پیشنهاد عالی برای انتخاب وکیل دیوان عدالت اداری

هنگامی که در مورد راه های شناخت وکیل دیوان عدالت اداری صحبت می‌کنیم و موضوعات پرونده‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم، در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که هر وکیل دادگستری را نمی‌توان به عنوان وکیل دیوان عدالت اداری انتخاب کرد.

 وکیل متخصص دیوان عدالت اداری باید دارای سابقه درخشانی در زمینه حل و فصل پرونده‌های مربوط به  پرونده‌هایی باشد که مراجع ذیصلاح رسیدگی به آنها، دیوان عدالت اداری است. از آنجایی که تعداد زیادی از وکلای پایه یک دادگستری در سطح کشور مشغول فعالیت هستند، تشخیص اینکه کدام یک از این وکلا می‌تواند به طور موفقیت‌آمیز به پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری رسیدگی کند، کار نسبتا سخت و همین طور وقت‌گیری است. معمولا ترافیک کاری روزمره انسان‌ها و درگیری‌های زندگی آنان این فرصت را به آنان نمی‌دهد تا بتوانند وکیل متخصصی را برای وکالت پرونده‌های خود پیدا کنند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای شناخت وکیل دیوان عدالت اداری و استفاده از خدمات فوق حرفه‌ای او به سراغ موسسه حقوقی وکلای راهیان عدالت بروید. گروه حقوقی وکلای راهیان عدالت این امکان را برای عموم مردم بوجود آورده اند که افراد بتوانند وکیل تخصصی، مورد اعتمادی متناسب با موضوع پرونده خود را پیدا کنند و دیگر نگرانی از این جهت نداشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکیل دیوان عدالت اداری وکیل دیوان عدالت اداری کمیسیون ماده اسناد رسمی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توبیخ پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۳۸۸ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت سه میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از اسناد و مدارک موجود در مطب یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد