Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن جعفری‌نژاد ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: جزیره‌ای بودن مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان مسائلی در خصوص جدایی جغرافیایی و اکولوژیکی برای تردد حیات وحش و خطر بیماری‌ها به وجود آورده که اگر لحظه‌ای غفلت شود، زحمات محیطبانان در سال‌های متمادی به باد خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برداشت‌های بی رویه از منابع آبی، انفال کشور با با خطر و هجمه رو به رو کرده و بیابانی شدن، ریزگرد و مشکلات ناشی از برداشت بی‌رویه از چالش‌های اساسی حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است که نیاز به مدیریت و برنامه ریزی جدی و دقیق برای بلندمدت دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان ادامه داد: مسئولیت خطیری متوجه دو دستگاه حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری است اما متاسفانه آنطور که باید به این حوزه توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: دامداری سنتی و ورود دام گسترده به مراتع و مناطق طبیعی استان، تخریب و رها شدن منابع طبیعی توسط معادن خصوصا بعد از بهره‌برداری، لطمه‌های جدی به انفال وارد می‌کند که باید مدیریت دقیقی بر آنها اعمال شود.

جعفری‌نژاد با بیان اینکه به ازای هر ۴ هزار هکتار ، یک محیط‌بان فعالیت می کند افزود: مردم و رسانه‌ها می توانند ظرفیت های حفاظتی را بالا ببرند که با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری برای ایجاد توسعه پایدار از ظرفیت‌های مشترک بهره خواهند برد.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان محسن جعفری نژاد دست اندازی به محیط زیست منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری