Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:43:27 GMT

آمار واکسیناسیون یزد از مرز ۹۰ درصد گذشت

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۳۲۱۰

آمار واکسیناسیون یزد از مرز ۹۰ درصد گذشت

ایسنا/یزد معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اعلام کرد: تاکنون ۹۰.۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن کرونا و ۷۶.۶ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر «مسعود شریفی» ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: در حال حاضر تمام افراد بالای ۱۸ سال در استان که سه ماه از دریافت دوز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد می‌توانند برای دریافت دوز سوم اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال در استان نیز گفت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون نوبت اول در این گروه سنی ۹۲ درصد و هر دو نوبت ۷۱ درصد است.

شریفی با اشاره به تزریق دوز سوم واکسن به دلیل شیوع سویه امیکرون در کشور ادامه داد: هم اکنون تمام افراد بالای هجده سال که سه ماه از تزریق دوز دوم آنها گذشته ، بدون درنظر داشتن نوع واکسن برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گفت: تاکنون ۲۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر شریفی افزود: در حال حاضر، با تزریق دوز سوم ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمنی در برابر سویه اُمیکرون ایجاد می‌شود؛ ضمن این که نوبت اول و دوم نیز سطح ایمنی افراد را بالا برده و از ابتلا به حالت شدید بیماری جلوگیری می‌کند.

وی گفت: علاوه بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون تاثیر جدی دارد .

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: تا پایان روز گذشته یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۳ دوز واکسن در استان تزریق شده که شامل ۸۷۴ هزار و ۲۰۶ دوز نوبت اول و ۷۴۷ هزار و ۸۰۳ دوز در نوبت دوم است.

دکتر «ابراهیم سلمانی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز ضمن اعلام خبر کاهش بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به کمتر از ۲۰۰ نفر، این امار را ۱۹۵ بیمار ذکر کرد و افزود: البته ۵۳ نفر از این افراد به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته‌ی وی، در حال حاضر شهرستان های ابرکوه، بافق و بهاباد در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، سلمانی با اشاره به شناسایی سویه جدید کرونا در کشور، همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن به خصوص تزریق دوز یاداور تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی یزد واکسن کرونا افراد بالای حال حاضر تزریق دوز دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دلیل عدم آگاهی بسیاری از مردم، برخی افراد با سوء استفاده از این مساله اقدام به دریافت پول از شهروندان می‌کنند. به طوری که در برخی شهرها، افراد وقتی به کافی‌نت مراجعه می‌کنند از آنها مبلغی را مطالبه و عنوان می‌شود که درصد اندکی سهم کافی‌نت و مابقی سهم اتاق اصناف برای صدور مجوز است. این در حالی است که قانون تاکید دارد که دریافت مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا رایگان است

برای گرفتن شناسه یکتا به آدرس www.g۴b.ir مراجعه و روی گزینه شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی کلیک کند. پس از آن در منوی جستجو، موضوع فعالیت صنفی‌تان را تایپ کرده و گزینه دریافت شناسه یکتا را فشار دهید. ۳ گزینه پیش روی شماست، اگر کسب و کارتان شخصی است وارد گزینه اشخاص حقیقی شده و از آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانیsso.my.gov.ir/login شماره موبایل را وارد کرده و رمز ورود را بزنید. در اینجا دیگر شما خودتان می‌توانید در چند ثانیه شناسه یکتا بگیرید. کاملا رایگان.

کد خبر 849412 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شاخص کسب و کار اصناف دولت الکترونیک

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد