Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی گفت: جلسات ماهانه نقد کتاب شعر در حوزه هنری خراسان رضوی، یکشنبه این هفته، پنجم دی، با نقد کتاب چشمه چشمه سالنگ نادر احمدی از سر گرفته می‌شود.

سیدجلال قوامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسات نقد کتاب شعر حوزه هنری که یکشنبه اول هر ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: جلسات نقد ماهانه کتاب شعر حوزه هنری خراسان رضوی پس از یک دوره وقفه که به خاطر کرونا پیش آمده بود، دوباره از سر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسات دارای سابقه طولانی است و جلسه‌ای که عصر یکشنبه پیش رو برگزار خواهیم کرد، هشتاد و هفتمین جلسه نقد کتاب شعر است. 

وی افزود: کارشناس و مجری این برنامه مانند سابق استاد محمدکاظم کاظمی است و در این جلسه به مجموعه شعر «چشمه چشمه سالنگ» اثر نادر احمدی، شاعر افغانی‌الاصل ساکن اروپا که اکنون در مشهد حضور دارد، پرداخته می‌شود.

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اغلب آثاری که برای نقد در این جلسات انتخاب می‌شود، کتاب‌های شاعران خراسانی است، در رابطه با هدف برگزاری این جلسات بیان کرد: از طرفی موضوع علمی کار مطرح است که کتاب مورد و نقد بررسی قرار می‌گیرد و می‌تواند برای صاحب‌ اثر و دیگر علاقه‌مندان به شعر راهگشا باشد. نکته دیگری که این جلسات دارد، معرفی کتاب به مخاطبان است و این امر موجب کمک به شاعر و ناشر می‌شود. همچنین باعث ترویج کتاب و کتابخوانی می‌شود.

قوامی خاطرنشان کرد: حوزه هنری از گذشته خاستگاه بسیاری از شاعران بزرگ و مطرح امروز بوده که فعالیت‌هایشان از همین جلسات شروع شده است. اکنون نیز این جلسات می‌تواند محلی برای رشد جوانان علاقه‌مند به فعالیت در عرصه شعر هستند.

وی ادامه داد: در دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی مجموعه جلساتی را نیز برگزار می‌کنیم که مربوط به نقد کتاب‌های داستان و رمان است. آن جلسات نیز از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون برگزار نشده بود و قرار است که دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، هشتاد و هفتمین جلسه نقد و بررسی کتاب شعر حوزه هنری، یکشنبه، پنج دی ۱۴۰۰، ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات حوزه هنری خراسان رضوی واقع در بین خیابان‌های هاشمیه ۲۰ و ۲۲ برگزار می‌شود. در این جلسه به نقد کتاب چشمه چشمه سالنگ اثر نادر احمدی پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نقد کتاب حوزه هنري حوزه هنری خراسان رضوی مشهد خراسان رضوي شعر حوزه هنری خراسان رضوی نقد کتاب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد

همزمان با روز ملی خلیج‌فارس با تلاش هنرمندان حوزه هنری بوشهر تابلوی فرزند خلیج‌فارس، شهید نادر مهدوی تهیه و رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس برنامه‌های متعددی در سواحل استان بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار شد.

یکی از برنامه‌های مهم روز ملی خلیج‌فارس تهیه تابلوی «فرزند خلیج‌ فارس» بود که شامگاه سه‌شنبه از آن رونمایی شد.

این تابلو به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی اثر سیاه قلم تحت عنوان «فرزند خلیج فارس» با حضور مسئولان استان بوشهر در مراسمی در حاشیه خلیج‌فارس رونمایی شد.

این تابلو که مزین به تصویر شهید شاخص سال 1394 شهید نادر مهدوی، سردار بزرگ مقابله با آمریکا در خلیج‌ فارس است در مراسم ویژه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر و دیگر مسئولان رونمایی شد.

این اثر به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابعاد 50 در 70 و توسط فاطمه نیک‌چهر تهیه شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب