Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سرهنگ جعفر شمس بیرانوند فرمانده انتظامی شهرستان ورامین ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امنیتی که امروز ما در شهرستان داریم مرهون حمایت ها و همکاری های بسیار خوب مردم عزیز و مسؤولان و تلاش همکارانمان در مجموعه نیروی انتظامی و پشتیانی بسیار خوب سپاه و بسیج است.

وی با اشاره به تامین امنیت گفت: امینت یک مقوله اجتماعی و متعلق به جامعه بشری است و نعمت بسیار بزرگی است که کارکنان نیروی انتظامی، نیروی آن هستند وجود آن در جامعه امری بسیار مهم و ضروری است و در تامین امینت و آسایش فردی و عمومی جامعه همه اقشار، نهادها و سازمان ها و به ویژه مردم نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین، افزود: دستگاه های متعددی در امینت جامعه تاثیر گذار هستند که یکی از این دستگاه ها، نیروی انتظامی است، اگر سایر دستگاه‌ها، نهادها و حتی خود مردم در ایجاد امنیت، نیروی انتظامی را حمایت نکنند امنیت مطلوبی در جامعه حاکم نخواهد شد و پلیس هم به تنهایی نمی تواند امنیت را در جامعه برقرار کند چرا که امنیت پایدار بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود. 

بیرانوند بیان کرد: باتوجه به گستردگی شهرستان ورامین نیروی انتظامی با تمام توان مشکلات، موانع و کمبودهای که دارد و ماموریت های بسیار زیادی که برای این نیرو تعریف شده نیاز به حمایت و همکاری شما مردم عزیز دارد و با تمام وجود نیروی انتظامی خدمت گذار مردم است و در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در تمام حوزه ها همکارانمان در شهرستان موفقیت های چشم گیری داشته اند.

وی افزود: در حوزه جرایم و برخورد با سارقین که یکی از مهم ترین دغدغه هایی که مردم در حوزه نظم اجتماعی دارند و درخواست و مطالبه مردم از نیروی انتظامی هم در بحث برخورد با سارقین است که با همکاری همه دستگاه ها از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ هزار نفر دستگیری سارق را در شهرستان داشته ایم.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: دستگیری سارقان در ۹ ماهه اول سال باعث شده که کاهش ۸ درصدی در وقوع سرقت ها داشته باشیم.

بیرانوند گفت: بالای ۸۰ درصد از سرقت ها کشف شده و اموال زیادی هم که کشف شده بود به مالباختگان تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: یک نمونه از این دستگیری ها، دستگیری باند سارقین موتور سیکلت، موبایل قاب و کیف قاب داشتیم که متأسفانه بیشترین سرقت هایی که انجام می دادند در منطقه خیرآباد و شهرک مدرس بوده که خوشبختانه توسط مجموعه نیری انتظامی دستگیر و تحویل مراجعه قضایی شدند‌.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر که یکی از اولویت های ماموریت های ما در سال ۱۴۰۰ است، طرح های بسیار خوبی هم از ابتدای سال در این راستا انجام شده است، به ویژه در همین منطقه خیرآباد و شهرک مدرس که بیش از ۵۰۰ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان دستگیر شدند که افزایش ۱۷ درصدی در دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر در سطح شهرستان در این مدت داشته ایم.

بیرانوند اظهار کرد: از دیگر اولویت های ماموریتی نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ کاهش تصادفات و تلفات انسانی است که خوشبختانه در این حوزه با همکاری بسیار خوبی که مردم داشتند با تعداد ۲۹ نفر فوتی چه در برون شهری و چه درون شهری نسبت به ۹ ماهه سال ۹۹ کاهش ۱۷ درصدی را داشته ایم.

وی افزود: از رانندگان عزیز درخواست داریم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از پلیس راهنمایی و رانندگی تمکین کنند و توصیه های پلیسی را جدی بگیرند تا شاهد کاهش تلفات روزانه در شهرستان باشیم.

این مقام مسؤول عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات و تهدیدهایی که در سطح شهرستان است، بحث نزاع ها و درگیری هایی است که به طور فردی و دسته جمعی اتفاق می افتد هر چند ه امسال نسبت به سال گذشته در این زمینه کاهش داشته ایم اما تعدا  ۲۸۰۰ مورد درگیری فردی و دسته جمعی در سطح شهرستان داشتیم که متأسفانه در جایگاه خوبی در سطح کشور قرار نگرفتیم و زیبنده هم نیست که در کشور جزو شهرستان های برتر کشور در این حوزه باشیم‌.

بیرانوند گفت: از ابتدای سال بیش از ۸۰ هزار نفر مراجعه کننده به کلانتری ها و پاسگاه ها در شهرستان داشتیم همچنین در حوزه ماموریت ها و تماس های مردمی با مرکز فوریتی ۱۱۰ در ۹ ماهه اول سال بیش از ۸۰ هزار مورد تماس داشتیم که همکاران ما در ماموریت های ۱۱۰ حضور پیدا کردند که این مهم با تلاش شبانه روزی مجموعه نیروی انتظامی و حمایت و همکاری مردم میسر شده است که جای تقدیر از مردم را دارد.

وی تصریح کرد: از مسؤولین شهرستان انتظار داریم که حمایت بیشتری از پلیس داشته باشند نه اینکه حمایت نکردند حمایت های خیلی خوبی هم انجام گرقته اما انتظار ما حمایت بیشتر است به ویژه اعضای شورای اسلامی شهرها، روستاها و شهرداری ها و تقاضای عاجزانه داریم که نیازمندی های پلیس را فراهم کنند که پلیس بتواند خدمات بیشتری مردم ارائه دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین اظهار کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر که یکی از اولویت های ماموریتی ما در سال ۱۴۰۰ امروز پلیس حقیقتا در شهرستان ایثارگری می کند و انجام وظیفه می‌کند، هر نفر بجای ۴ نفر کار می‌کنند که با داشتن سه کلانتری شهری در ورامین و گستردگی حوزه استحفاظی و جمعیت بالا واقعا این تعداد کلانتری جوابگوی مردم نیست.

بیرانوند افزود: پیگیری های ویژه ای هم توسط امام جمعه خیرآباد انجام گرقته که فرمانده انتظامی شرق استان هم دغدغه مند هستند و مجوز احداث ۳ کلانتری در خیرآباد، امرآباد و پاسگاه انتظامی محمد آباد عربها صادر شده و امیدواریم در آینده نزدیک در بحث واگذاری زمین و تامین اعتبار ساخت آنها اقدامات خوبی انجام شود که با احداث این کلانتری ها قطعا در امنیت و خدمات رسانی به مردم تاثیر بسیار خوبی هم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات ما متاسفانه به نفع مردم نیست و این خیلی مناسبت نیست و بدرد پلیس هم نمی خورد، باید قوانینی تصویب شود که به نفع مردم تمام شود.

این مقام انتظامی در پایان گفت: خط قرمز پلیس امنیت مردم است، پلیس با تمام توان و اقتدار خود و با کمک دستگاه قضایی هیچ گونه مماشاتی با مخلان نظم و امنیت ندارد و در صورت مشاهده پلیس کوتاه نخواهد آمد و برخورد قانونی و قضایی نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی شهرستان ورامین فرمانده انتظامی شهرستان ورامین نیروی انتظامی ماموریت ها داشته ایم دستگاه ها مواد مخدر سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده انتظامی اسفراین از اجرای طرح امنیت محله محور با محوریت مقابله با جرائم سرقت و دستگیری هشت نفر سارق سابقه دار و کشف ۱۴ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد روهنا اظهار کرد: در راستای مطالبات مردم و به منظور برقراری امنیت و آرامش و مقابله با جرائم سرقت در مناطق جرم خیز و آلوده، طرح امنیت محله محور پلیس با استفاده از توان حداکثری نیروها طی ۴۸ ساعت در سطح شهرستان اسفراین به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در اجرای این طرح با تلاش شبانه روزی پلیس های تخصصی، هشت نفر سارقان سابقه‌دار شناسایی و طی هماهنگی قضایی در عملیات های جداگانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: در تحقیقات و بازجویی های فنی و پلیسی، متهمان به ۱۴ فقره انواع سرقت شامل اماکن خصوصی، دولتی، سیم و کابل های برق، منزل و... در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ روهنا با اشاره به موفقیت آمیز بودن اجرای طرح در سطح شهرستان، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ۲۰۰ گرم مواد مخدر تریاک، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و مقادیر زیادی اقلام ممنوعه کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین با اشاره به اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و قانون گریزی، موضوع را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد