Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@15:27:23 GMT

زندگینامه: امیرعلی حاجی‌زاده (۱۳۴۰-)

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۴۱۴۷

زندگینامه: امیرعلی حاجی‌زاده (۱۳۴۰-)

به گزارش همشهری آنلاین،  امیرعلی حاجی‌زاده در ۹ اسفند ۱۳۴۰ در تهران زاده شد. او فعالیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد و در اغلب عملیات‌های گسترده، همچون عملیات‌های کربلای ۴، کربلای ۵، والفجر مقدماتی و والفجر ۸ حضور داشت.  پس از شکل‌گیری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهرماه ۱۳۸۸ حاجی‌زاده به عنوان نخستین فرمانده این نیرو منصوب شد و کماکان مسئولیت فرماندهی این نیرو را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او پیش از انحلال نیروی هوایی سپاه پاسداران، برای مدت سه سال، و پس از غلامرضا یزدانی به‌عنوان فرمانده پدافند هوایی سپاه فعالیت می‌کرد.

پیشینه

امیرعلی حاجی‌زاده از سال ۱۳۸۸ تاکنون به‌عنوان فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.  وی فرماندهی حمله موشکی ایران در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ به پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق و عملیات حمله به پایگاه‌های داعش در شرق فرات در سوریه را بر عهده داشت.

او در جایگاه فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در جریان سقوط پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین، مسئولیت ناشی از سقوط این هواپیما و کشته‌شدن ۱۷۶ مسافر آن را برعهده گرفت.  او به عنوان فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری شنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸ به تشریح جزئیاتی از حادثه پرداخت ابراز کرد که پس از شنیدن این حادثه «آرزوی مرگ» کرده و با اشاره به جریان بررسی پرونده در مراجع بالاتر و قوه‌قضاییه تصریح کرد که «گردن ما از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این حادثه را می‌پذیریم، هرگونه تصمیمی که مسئولان بگیرند ما مطیع اجرای آنیم.»

فیلم | فرمانده هوافضای سپاه: آرزوی مرگ کردم

صبح روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ماهواره نور-۱ اولین ماهواره نظامی کشور، به وسیله ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط نیروی هوافضای سپاه به فضا پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.  امیرعلی حاجی‌زاده حضور در فضا را الزام می‌داند.

ویژگی‌های ترسناک موشک بالستیک سپاه برای دشمنان | صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ضربدر صفر شد کد خبر 645528 برچسب‌ها مجله زندگینامه چهره‌های دفاعی ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی هوافضای سپاه امیرعلی حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار حاجی زاده در گفت وگویی تاکید کرد که عملیات وعده صادق خواست مردم بود وحتی بچه‌ها در منزل می‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟

کد خبر 848130 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و اسرائیل سردار حاجی زاده - سپاه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود