Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه یکی از مهم ترین دستگاه هایی که در منازل همه ما وجود دارد و وظیفه تصفیه کردن آب را به عهده دارد تا بتوانیم با اطمینان خاطر از آب شرب استفاده کنیم، دستگاه تصفیه آب است.

به گزارش برنا، آب مایه حیات است و همه موجودات زنده در این کره خاکی به این ماده نیاز دارند تا تشنگی خود را برطرف کنند و مواد بسیار مهمی مانند اکسیژن را از راه خاصی به سلول های خود برسانند و زنده بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشیدن آب به صورت روزانه نیز امروزه از مهم ترین کار هایی است که ما باید انجام دهیم. اما یکی از موضوعات مهم درباره آب شرب در سطح شهر های بزرگ و کوچک در دنیا این است که امروزه به دلیل لوله کشی و آلودگی های مختلف، ما نیاز داریم تا قبل از مصرف آب، ابتدا آن را تصفیه کنیم تا از سلامت آن مطمئن شویم.

 

برای مشاهده أنواع دستگاه تصفیه اب اینجا کلیک کنید.

امروزه یکی از مهم ترین دستگاه هایی که در منازل همه ما وجود دارد و وظیفه تصفیه کردن آب را به عهده دارد تا بتوانیم با اطمینان خاطر از آب شرب استفاده کنیم، دستگاه تصفیه آب است. این دستگاه به دلیل اینکه تاثیر مستقیم در سلامتی ما دارد، اهمیت بسیار زیادی در خانه دارد. اما این دستگاه ها نیاز به مراقبت دارند و ما باید روش درست استفاده و نگهداری از آنها را بلد باشیم. در ادامه این مقاله تلاش داریم تا شما را به طور کامل با نکات مراقبت از دستگاه تصفیه آب آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که چگونه از دستگاه تصفیه آب خود نگهداری کنید.

نکات مراقبت از دستگاه تصفیه آب؛ چگونه از دستگاه تصفیه آب خود نگداری کنیم؟

دستگاه را به آب گرم وصل نکنید!

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نگهداری از دستگاه تصفیه آب بدانید این است که نباید دستگاه را به آب گرم وصل کنید. این کار باعث می شود که فیلتر های مختلف در دستگاه، مخصوصا فیلتر های الیافی مثل فیلتر غشای اسمز معکوس، از فرم خود خارج شوند و این می تواند باعث خرابی دستگاه شما شود. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است بر اثر وصل کردن دستگاه به آب گرم برای دستگاه تصفیه آب به وجود بیاید این است که اتصالات و واشر های دستگاه ممکن است بر اثر گرما تغییر شکل دهند و این باعث می شود که دستگاه شما خراب شود و نشت کند. به همین دلیل است که وصل نکردن دستگاه به آب گرم، از مهم ترین نکاتی است که باید در مراقبت از دستگاه تصفیه آب به آن دقت داشته باشید.

مواظب احتمال یخ زدگی دستگاه باشید!

همانطور که دستگاه تصفیه آب نباید در معرض گرما قرار بگیرد و آب داغ نباید وارد آن شود که ممکن است به دستگاه آسیب بزند، یخ زدگی دستگاه نیز یکی دیگر از اتفاقاتی است که باید مواظب آن باشید و از اتفاق افتادن آن جلوگیری کنیم. شما همیشه باید دقت داشته باشید که دستگاه تصفیه آب را در جایی نصب کنید که احتمال یخ زدگی وجود نداشته باشد. بسیاری از افراد به همین دلیل است که دستگاه های تصفیه آب خود را در بیرون از خانه یا در فضای باز نصب می کنند.

اما یکی از بهترین روش های پیشنهادی برای قرار دادن دستگاه تصفیه آب و جلوگیری از یخ زدگی، استفاده از اتاقک های عایق بندی شده می باشد. برخی از افراد برای دستگاه های تصفیه آب خود اتاقک های عایق مخصوصی تولید می کنند تا بتوانند دستگاه های خود را در آن بگذارند و از یخ زدگی آن جلوگیری کنند.

فیلتر های دستگاه ها را هر از گاهی عوض کنید!

یکی دیگر از مشکلاتی که در دستگاه های تصفیه آب به وجود می آیند که باید به آن دقت داشته باشید این است که این دستگاه ها فیلتر هایی دارند که باید به صورت دوره ای و بعد از تمام شدن عمر مفید عوض شوند. اگر فیلتر های دستگاه تصفیه آب را به موقع تعویض نکنید، ممکن است که برای دستگاه شما مشکلی به وجود بیاید و دیگر نتواند آب را به خوبی تصفیه کند. تعویض نشدن فیلتر ها همچنین ممکن است باعث خرابی دائمی دستگاه نیز بشود.

برای دستگاه از فیلتر های مناسب استفاده کنید!

همانطور که گفته شد، فیلتر ها در کارکرد و درست کار کردن دستگاه، تاثیر بسیار مهم و مستقیمی دارند. یکی از مهم ترین کار هایی که باید در مراقبت از دستگاه تصفیه آب خود انجام دهید، این است که مطمئن شوید که از فیلتر های خوب، با کیفیت و اورجینال استفاده می کنید. استفاده کردن از فیلتر های استاندارد می تواند تاثیر بسیاری در سلامت خودتان و دستگاه داشته باشد.

در زمان استفاده نکردن طولانی از دستگاه، آن را خاموش کنید!

اگر قرار است که به سفر بروید یا برای مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده نکنید، بهتر است که دستگاه را خاموش کنید. با این کار، دستگاه دیگر بیخودی روشن نمی ماند و این می تواند عمر دستگاه را طولانی تر کند و خرابی آن را به تعویق بیاندازد. این کار همچنین می تواند تاثیر بسیاری در سلامت خودتان داشته باشد.

در این مقاله در وب سایت مدرن تکنیک، تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل روش های مراقبت از دستگاه تصفیه آب آشنا کنیم و پاسخ سوال "چگونه از دستگاه تصفیه آب خود نگهداری کنیم؟" را به شما بدهیم.

منبع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه تصفیه آب یکی از مهم ترین برای دستگاه دستگاه ها آب گرم فیلتر ها یخ زدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۱۸ بازیکن از فیلتر پائز رد شدند/ عبادی‌پور و سعادت غایبان مطرح تیم ملی والیبال
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد