Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی دادگاه منطقه‌ای در آمریکا به دو خط هوایی دستور داد تا سوابق پروازی که رئیس سابق اطلاعات سعودی گفته برای نبرد حقوقی‌اش علیه ولیعهد عربستان ضروری است،‌ حفظ و نگهداری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آی، این قاضی در دستور خود اعلام کرد که خط هوایی "ایر کانادا" و "لوفتهانزا" نباید شواهدی را نابود کنند که نشان می‌دهد عاملان سعودی که با این خطوط پروازی به کانادا رفتند، از سوی سعد الجبری، رئیس سابق اطلاعات سعودی شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی همچنین حکم داد اگر شکایت به همین روال ادامه یابد و رد نشود، باید سوابق به راحتی در دسترس باشد و ارائه شود.

در این حکم که روز پنجشنبه ارائه شد، آمده است: دادگاه متوجه شده که دلایل قابل ‌توجهی بر این باور وجود دارد که این دو خط هوایی - ایر کانادا و لوفتهانزا - در حفظ شواهدی که الجبری شناسایی کرده، کوتاهی می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از بین بردن شواهد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت چرا که پس از نابودی، شواهد برای هیچ هدفی قابل استفاده نیستند و نمی‌توان آنها را بازسازی کرد.

این دستور پس از آن صادر شد که الجبری در اوایل ماه جاری میلادی درخواستی را برای احضار این دو شرکت هواپیمایی برای مجموعه سوابق پرواز ارائه کرد، که به گفته وی نشان می‌دهد اعضای یک تیم حمله سعودی - معروف به "جوخه ببرها" که موجودیت آنها برای نخستین بار توسط میدل ایست آی فاش شد – با این دو خط هوایی در سال ۲۰۱۸ به کانادا سفر کردند تا او را به قتل برسانند.

الجبری در این درخواست می‌گوید، ایر کانادا تایید کرده که اطلاعات مرتبط به پرواز جوخه ببرها در اکتبر ۲۰۱۸ به کانادا وجود داشت، اما این خط پروازی از انجام هرگونه اقدامی برای حفظ شواهد بدون حکم دادگاه خودداری کرد.

الجبری، مقام ارشد سابق مقابله با ترویسم عربستان است که روابط نزدیکی با آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) در آمریکا داشت و درگیر نبرد چند جانبه حقوقی علیه ولعیهد عربستان در دادگاه های آمریکایی و کاناداست پس از آنکه نخستین دادخواست خود را علیه ولیعهد عربستان در اوت ۲۰۲۰ ارائه کرد.

وی ولیعهد عربستان را متهم کرده که اعضای جوخه ببرها را برای ترورش به کانادا فرستاده آن هم درست چند هفته پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی مخالف دولت ریاض در استانبول. اما ترور این مقام ارشد سعودی به دلیل آنکه این افرد نتوانستند از کنترل مرزی عبور کنند، شکست خورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان آمريكا محمد بن سلمان خط هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، پریسا نجفی معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ساماندهی و شناسه‌دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی در اولویت این اداره کل قرار داشته به نحوی که در اواخر سال گذشته و در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی و شناسه دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، ۱۷۵ شناسه ملی به پایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافت.

نجفی در ادامه تاکید کرد: پایگاه‌هایی که برای انجام امور مالی خود نیاز به شناسه ملی دارند باید اطلاعات خود را به اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه کرده تا پس از بررسی و تأیید مستندات، شناسه ملی به آن‌ها تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اشخاص حقوقی مذکور مکلف‌اند هر گونه تغییر در اطلاعات را ظرف مدت ۲۴ ساعت، به این اداره کل اعلام کنند.

کد خبر 6089853

دیگر خبرها

  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان