Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

اسلامی اعلام کرد ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از 60 درصد خلوص انجام دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد که هدف برنامه هسته‌ای تهران حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی همچنین گفت که هر کشوری توجه زیادی به تضمین ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای خود می کند... به لطف اقداماتی که انجام داده‌ایم، همه سیستم‌های ما ایمن هستند، همه آسیب پذیری‌های آنها تحت کنترل هستند،. ما امیدواریم که چنین اقدامات شدیدی برای تامین ایمنی زیرساخت‌های هسته‌ای ما، کسانی را که می‌خواهند به آنها آسیب برسانند دلسرد و ناامید کند".

وی در ادامه  اعلام کرد مقامات ایران از شرکت دولتی "روس اتم" روسیه انتظار دارند که ساخت بلوک های 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر را تسریع بخشد که تقریباً دو سال از برنامه مورد توافق عقب مانده است.

اسلامی گفت: ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر حدود 23 ماه عقب افتاده است... از روس اتم انتظار داریم که طبق برنامه توافق شده، اجرای پروژه را برای جبران تمام تاخیرها تسریع کند. در مورد بلوک سوم می توانم بگویم خاک در آنجا در حال تقویت است و اکنون مقدمات بتن ریزی فونداسیون در حال انجام است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد تهران بدهی خود به مسکو را برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهران برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی در بوشهر به مسکو بدهی دارد یا خیر گفت: نه. اکنون نه. ایران تمام بدهی های خود فدراسیون روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی را پرداخت کرده است.

اسلامی همچنین از آمادگی ایران برای تولید سوخت هسته‌ای و استفاده از آن در نیروگاه بوشهر در آینده نزدیک خبر داد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین اعلام کرد تهران درباره استفاده از سوخت هسته‌ای ایرانی در راکتور بوشهر مذاکراتی با روس‌اتم داشته است. وی اظهار امیدواری کرد که طبق برنامه‌ها و قراردادهایی که با روس‌اتم منعقد خواهد شد، ایران خواهد توانست از سوخت تولیدی خود در نیروگاه بوشهر استفاده کند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیروگاه اتمی روس اتم هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم

روسیه هشدار داد تسلیحات هسته‌ای آمریکا در صورتی که در لهستان استقرار یابند به عنوان اهداف جنگی مشروع در نظر گرفته خواهند شد.

به گزارش فارس، «ماریا زاخارووا» ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت چنانچه آمریکا تصمیم به مستقر کردن تسلیحات هسته‌ای خود در لهستان بگیرد، مسکو این تسلیحات را به عنوان «اهداف مشروع» در زمان وقوع جنگ مستقیم با ناتو در نظر می‌گیرد.

به نوشته «خبرگزاری آناتولی» ، زاخارووا در یک نشست مطبوعاتی از اظهارات چند روز پیش «آندژی دودا» ، رئیس جمهور لهستان در یک مصاحبه که آمادگی کشورش برای میزبانی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا را اعلام کرده بود انتقاد کرده و این موضع رئیس جمهور لهستان را «تحریک آمیز» خواند.

زاخارووا بیان داشت: «طرح چنین صحبت‌های تحریک‌آمیزی از سوی رهبران لهستان اتفاق جدیدی نیست. مقام‌های لهستانی بلندپروازی خودشان برای آن که به شکل سفت و سخت‌تری به تسلیحات هسته‌ای آمریکایی مستقر در اروپا متوسل شوند پنهان نکرده‌اند و از مدتها پیش درباره آن حرف زده‌اند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد حرف‌های مقام‌های لهستانی درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای همواره با سیاست خصمانه آنها نسبت به روسیه ارتباط مستقیم داشته است.

او در نشست مطبوعاتی هشدار داد: «همانطور که می‌دانید در صورتی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک لهستان مستقر شوند به سرعت فهرست اهداف مشروع روسیه مربوط به وضعیت تقابل نظامی مستقیم با ناتو به‌روزرسانی خواهد شد.»

زاخارووا در این نشست در واکنش به تصمیم اخیر سوئیس برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش ۳ .۱۴ میلیارد دلار شامل ذخایر حاکمیتی متعلق به بانک مرکزی روسیه گفت: «در اینجا نباید درباره مسدود کردن صحبت شود بلکه یک اختلاس، دزدی و راهزنی اتفاق می‌افتد.»

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد یک چنین اقداماتی «به مثابه نقض فاحش هنجار‌های قوانین بین‌المللی، شامل اصول برابری حاکمیتی کشورها و منشور سازمان ملل است.»

او ادامه داد: «هر گونه دست‌اندازی به منافع و حقوق مالکیتی کشور ما، صرف نظر از هر نامی که روی آن بگذاریم، چیزی به جز یک دزدی وقیحانه و خودسرانه در نظر گرفته نمی‌شود.»

او در این مورد نیز هشدار داد روسیه بر مبنای اصل مقابله به مثل به آن پاسخ خواهد داد و تدابیر تلافی‌جویانه‌ای که لزوما متقارن نخواهند بود اتخاذ خواهد کرد.

زاخارووا بیان داشت مسکو ابزارهای اقتصادی و سیاسی متعددی برای پاسخ به اقدامات غیردوستانه دارد که در صورتی که مقام‌های سوئیس بر اجرای یک چنین دسیسه‌های ناعادلانه‌ای اصرار بورزند، کشور آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران