Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بخش سینمای ایرانِ این شماره، سیناپس فیلم‌های «منصور»، «تومان»، «آتابای» و «رمانتیسم عماد و طوبا» را همراه با نقدهایی بر این آثار می‌خوانیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در ابتدای بخش سینمای ایرانِ این شماره، سیناپس فیلم‌های «منصور»، «تومان»، «آتابای» و «رمانتیسم عماد و طوبا» را همراه با نقدهایی بر این آثار می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس گفت‌وگو با سیاوش سرمدی نویسنده و کارگردان فیلم «منصور» و بعد از آن گفت‌وگویی جمعی پیرامون فیلمنامه «قهرمان» با عنوان مک‌گافین‌ها و پرسش‌های بی‌پاسخ که توسط محمدرضا نعمتی تهیه شده است.

بخش دوم مجله به پرونده موضوعی اختصاص دارد که در این شماره به «تجلی» پرداخته شده و امیررضا تجویدی از آن به عنوان لحظه تبلور آگاهی یاد کرده است. نگاهی به کارکرد تجلی در داستان نویسی، ده لحظه تجلی مهم در کمدی رمانتیک‌های کلاسیک، بررسی ظهور تجلی در سریال‌های تلویزیونی، گفت‌وگوی جمعی پیرامون مفهوم تجلی در فرهنگ فیلمنامه‌نویسی و قدرت و اهمیت لحظه تجلی در فیلمنامه از جمله مطالب این بخش هستند.

بخش سینمای جهان با سیناپس فیلم‌های زمانی برای مردن نیست، پادشاه ریچارد، فینچ و فرار از موگادیشو آغاز می‌شود. نقد و تحلیل فیلمنامه این آثار و گفت‌وگو با فیلمنامه نویسان صفحات دیگر این بخش را تشکیل می‌دهند. در ادامه نیز نگاهی به سریال «بازی مرکب»، مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «ببر سفید» و فوت و فن نوشتن فیلمنامه در ژانر سرقت را می‌خوانیم.

فیلمنامه کامل این شماره به «یک شب در میامی» نوشته کمپ پاورز و ترجمه احمد فاضلی شوشی اختصاص دارد. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و یک نقد بر این فیلم و بالاخره گفت‌وگو با فیلمنامه نویس این اثر مطالب پایانی این شماره هستند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی و حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.

علاقه‌مندان جهت تهیه شماره ۲۲۷ این ماهنامه تخصصی و استفاده از شماره‌های پیشین، می‌‌توانند به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر سینمای جهان رمان سرقت سینمای ایران سیاوش سرمدی فیلم آتابای فیلم رمانتیسم عماد و طوبا فیلم منصور محمدرضا نعمتی مجله فیلم نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد

ایسنا/قم فصلنامه بین المللی علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم در فهرست نشریات پایگاه استنادی اسکوپوس قرار گرفت.

مجله بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی(MCS) مجله‌ای با دسترسی آزاد است که هدف آن ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های ریاضیات و علوم محاسباتی است.

این نشریه قبلاً در پایگاه‌های استنادی DOAJ و همچنین ISC و فهرست نشریات علمی وزارت علوم نمایه شده و دارای گروه دبیران بین المللی است.

این فصلنامه مقالات حوزه‌های علوم ریاضی و محاسباتی، ریاضی فیزیک، شیمی محاسباتی و مکانیک را پس از داوری و پذیرش، منتشر می‌کند.

مجله ریاضیات و علوم محاسباتی توسط دانشگاه صنعتی قم منتشر می‌شود. سردبیر این نشریه حسین جعفری، مدیر مسئول؛ محمد هادی مشکات السادات، دبیر تخصصی؛ مهدی سلیمانی و مدیر اجرایی؛ سید محمدعلی آل عمرانی نژاد است.

به گزارش ایسنا، همه مجلات پایگاه استنادی اسکوپوس در زمره مجلات پذیرش مقاله با داوری بوده و در چهار رشته علمی اصلی، علوم زیستی، علوم اجتماعی، علوم فیزیکی و علوم بهداشتی دسته بندی می‌شوند. این فهرست به صورت سالانه در آغاز سال نو میلادی منتشر می‌شود. کیفیت همه مجلات موجود در پایگاه داده اسکوپوس هر ساله با استفاده از شاخص‌هایی مانند SJR و h-index مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ این بررسی توسط بنیاد سایمگو منتشر می‌شود. 

نکته قابل تأمل این است که نمایه شدن مجله دانشگاه صنعتی قم در این پایگاه معتبر استنادی، باعث برندسازی بیش از پیش نام دانشگاه صنعتی قم و انتشارات این دانشگاه در سطح بین الملل می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد