Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با اشاره به اعلام آمادگی ۳ سرمایه‌گذار برای مشارکت در پروزه پتروشیمی استان گفت: با اختیارات کاملی که رئیس قوه قضائیه به رئیس دادگستری استان داده به زودی شاهد حل مسائل حقوقی پتروشیمی استان خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، طرح تولید و جهش مسکن و تسهیل صدور مجوز و کسب و کار از جمله طرح‌های مهم در مجلس یازدهم است که کارشناسی زیادی بر روی انها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به طرح امنیت غذایی هم اشاره کرد و گفت: گلستان در تامین امنیت غذایی کشور نقشی مهم و تعیین کننده دارد و نتیجه تلاش و کوشش کشاورزان را می‌توانیم در تولید انواع محصولات استراتژیک مشاهده کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای همه طرح‌ها و پروژه‌ها اشاره کرد و گفت:  این طرح را در مجلس پیگیری کردیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مصوب شد و در حال تدوین آیین نامه آن با همکاری سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون فرهنگی هستیم.

منتظری در ادامه به موضوعات استانی از جمله پتروشیمی گلستان اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس قوه قضائیه به استان این پروژه مطرح شد و رئیس قوه در نخستین جلسه شورای عالی قضایی به حل مسائل حقوقی آن تاکید کرد.

"نگرانی کمبود آب کشور" تا اندازه زیادی با بارش‌های دی ماه برطرف خواهد شدبرخی با بهانه کمبود آب خواستار واردات محصولات کشاورزی هستندرئیس کمیته آب مجلس: هنوز برخی‌ها‌ مشکل کمبود آب در کل کشور را باور ندارند/ با انتقال آب برای شرب مخالف نیستیمشهر اردبیل با 60 میلیون متر مکعب کمبود آب مواجه است

وی اضافه کرد: اختیارات تام از سوی رئیس قوه قضائیه به رئیس کل دادگستری استان داده شده تا مسایل و مشکلات این پروژه هرچه سریعتر در استان حل و فصل شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس بیان داشت: در حال حاضر 3 سرمایه گذار برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کردند و به محض رفع مشکلات حقوقی پتروشیمی، می‌توان شرایط اجرایی شدن آن را فراهم کرد.

وی به موضوع کمبود آب در استان اشاره کرد و آن را یکی از مشکلات جدی برشمرد و گفت: در سفر معاونان وزیر نیرو به استان و هم چنین نشست مشترک استاندار، نمایندگان و وزیر نیرو مصوبات خوبی برای حل مشکل آب به ویژه در بخش شرب استان داشتیم.

منتظری گفت: نخستین موضوع توافق برای احداث سد میرداماد است که مطالعات آن به زودی آغاز می‌شود. البته حتی اگر این سد به بهره‌برداری هم برسد نمی‌تواند به طور کامل مشکل آب شرب گرگان را برطرف کند. موضوع دیگر مجوز شیرین‌سازی آب دریای خزر است که اگر همه این اتفاقات در کنار هم رخ دهد بخش زیادی از مشکلات آب استان برطرف می‌شود.

وی اظهارداشت: شیرین‌سازی آب‌های لب شور به ویژه در غرب استان، تهیه دیزل ژنراتور برای چاه‌های آب، تفکیک آب آشامیدنی برای سایر مصارف و غیره نیز از دیگر موضوعاتی است که برای رفع مشکل کمبود اب در استان به تصویب رسید.

انتهای پیام/582

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم گرگان رئیس قوه کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

معاون علمی رئیس جمهور گفت: در یک کارگروه تخصصی با دستور رئیس جمهور و بعد از ۸ جلسه تخصصی درباره هواپیمای جت ۷۲ نفره به این نتیجه رسیدیم که این پروژه به دلایل متعدد پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دهقانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در این نشست درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای جت 72 نفره ایران گفت: در رابطه با پروژه هواپیمای 72 نفره باید بگویم که ایران یکسری هواپیماهای آی آر 140 یا همان ایران آنتونوف 140 در یک دوره‌ای با اکراین تعریف کرد و این هواپیماها بعضاً در کشور ساخته شدند و 5 فروند نیز وجود داشت و روابط با اکراین و  سوانحی که هواپیما داشت باعث توقف پروژه شد.

دهقانی گفت: یک بحثی مطرح شد که برپایه همان هواپیما یک ارتقایی در بال، بدنه و موتور انجام شود و یک بازطراحی انجام شود باتوجه به اینکه اجزای هواپیما را داریم یعنی 8 تا هواپیمای 140 را داریم یک هواپیمای جت 72 نفره طراحی و ساخته شود.

معاون علمی رئیس ‌جمهور گفت: این پروژه تعریف شد و در دوره قبلی معاونت علمی به عنوان یک پروژه دانشگاهی که 5 تا شرکت دانش‌بنیان نوپا نیز به این پروژه کمک می‌کردند تعریف شد.

وی گفت: رشته بنده و تخصص بنده هوا و فضا است و ما از این پروژه بازدید کردیم که پروژه بسیار خوبی بوده و از نظر تحقیقاتی تیم بسیار خوبی دارد و کمک کرده است تا تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کنار یکدیگر جمع شوند و کارهایی انجام دهند.

دهقانی تأکید کرد: پروژه از لحاظ حجم فنی و حجم کارهای انجام شده و از نظر زیرساخت‌های موجود در کشور اصلاً زیرساخت نداریم. فرض کنید که زیرساخت داشته باشد اگر یک هواپیمای ارتقایافته را به میدان بیاوریم آیا کسی سوار آن خواهد شد؟

پرداخت 3 همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی رئیس ‌جمهور خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مجموعه وزارت دفاع یک برنامه بسیار خوبی دارد تا این هواپیماها را با یک تغییر طراحی تحت هواپیمای ترابری سیمرغ استفاده کند و یک فروند از آن نیز پرواز کرد.

وی ادامه داد: امروز خود سیمرغ نیز برای تأمین قطعات اولیه و بدنه‌ةای اولیه مشکل دارد چه برسد که بدنه آن تأمین شده و به سراغ هواپیمای 72 نفره برود. 

وی تأکید کرد: لذا مطلقاً در یک کارگروه تخصصی که با دستور رئیس جمهور شکل گرفت و بعد از 8 جلسه تخصصی درباره بحث هواپیما به این نتیجه رسیدیم که پروژه هواپیمای 72 نفره به دلایل متعدد از جمله نبود هواپیماهای پایه که می‌خواهد ارتقا پیدا کند و دلایل دیگر، پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد.

دهقانی گفت: تصمیم کارگروه این بود که ما در هواپیماسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه ای داریم که این شرکت‌ها توانمندی‌های زیادی دارند. به جای اینکه مثل خودروسازی از قسمت‌های آسان‌تر مثل بال و بدنه شروع کنیم به سراغ قسمت‌های کم‌حجم‌تر و ارزشمندتر برویم که اصطلاحاً به آن LVHV می‌گویند. مثل‌های سیستم‌های ناوبری، سیستم‌های هدایت، ابزارهای موتور، تجهیزات موتور،‌ ارابه فرود و ... از جمله این قسمت‌ها است.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ساخت هواپیماسازی کار ساختی نیست بحث گرفتن استانداردهای جهانی نیز بسیار مهم است و بایستی با کشورهایی که روابط خوب داریم کنسرسیوم تشکیل بدهیم و در دنیا نیز همه هواپیماسازهای اصلی کنسرسیوم تشکیل می‌دهند.

وی گفت:‌ جمع‌بندی کارگروه این است که به عنوان عضوی از کنسرسیومی بزرگ که بخش بسیار خوبی از آن هواپیماسازی روسیه است بتوانیم در یک هواپیمای جدید روسیه و مشغول کار است در یک بخشی از آن مشارکت کنیم.

دهقانی تأکید کرد: هر زمانی توانستیم در زمینه‌های مختلف فنی، تهیه تجهیزات و زیرساخت‌ها به یک ایده‌ال مناسب برسیم یک کنسرسیوم تشکیل خواهیم داد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: تیم ساخت هواپیمای 72 نفره بسیار تیم خوب و ارزشمند بود و کارهای خوبی کرده بود. مجموعه صنایع هوایی پذیرفت که از این تیم در پروژه‌های هواپیمایی حمایت کند و مجموعه معاونت علمی نیز تاکنون کمک‌های بسیار زیادی را به این مجموعه کرده است.

وی تأکید کرد: از نظر ارزش دلاری به پول امروز نزدیک به 500 تا 1 میلیون دلار هزینه‌ای بوده که برای پروژه‌ در سال‌های اخیر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟