Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه میزبان برگزاری نخستین جلسه «نقد و گفت‌وگوی نخبگانی» در زمینه بازخوانی رسالت‌های نماز جمعه در گام دوم انقلاب اسلامی، با موضوع «نماز جمعه و مطالبه‌گری» شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، محسن مهدیان، نویسنده کتاب «سواد مطالبه - دستگاه محاسباتی در عدالتخواهی امیدآفرین»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرقدس و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی، امام جمعه پردیس به طرح دیدگاه‌ها و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی موضوع امام جمعه سابق لواسانات و خطبه‌های وی درباره ساخت‌وسازها در این منطقه، ضرورت مطالبه‌گری صحیح و مرتبط با نیازهای روز مردم هر منطقه از تریبون‌های نماز جمعه، چگونگی ورود به موضوعات حاشیه‌ای و برخورد با مسائل جنجالی از سوی خطیبان جمعه از محورهای سخنان مهدیان در این نشست بود.

همچنین ضرورت شکل‌گیری ارتباط نزدیکتر مردم هر منطقه با ائمه جمعه برای طرح مشکلات خود و پیگیری و مطالبه‌گری در این زمینه از سوی ائمه جمعه، شکل‌گیری کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای طبقه‌بندی و رسیدگی منظم به مشکلات مردم، بررسی جایگاه مطالبه‌گری و نسبت آن با نهاد نماز جمعه، رایزنی امامان جمعه با مسئولان مربوطه در زمینه حل مشکل مردم و ارائه تعریف از مطالبه‌گری مطلوب از جمله محورهای سخنان امامان جمعه شهر قدس و پردیس بود.

در ابتدای این نشست تاکید شد که «منظور از برپایی این جلسات، به هیچ وجه مناظره به مفهوم عرفی آن نیست و در گفت‌وگوها و مباحثات افراد و گروه‌های فکری درون گفتمانی، منوط به اینکه در فضای اخلاقی صورت پذیرد، برنده و بازنده و حاکم و محکومی وجود نخواهد داشت و برنده قطعی و مطلق تضارب آراء متفکرین انقلابی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است تا گامی در جهت بهبود و تعالی کارآمدی ساختارهای حاکمیتی برای خدمت مؤثرتر به مردم برداشته شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نماز جمعه مطالبه گری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دبیر ستاد اقامه نماز استان گفت: دوره تخصصی نماز ویژه دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت الاسلام کریمی هدف از برگزاری این دوره را بیان شیوه‌های دعوت به نماز در دستگاه‌های اجرایی و آموزش ابتدایی معارف نماز در دستگاه‌های اجرایی دانست.
وی گفت: امسال این دوره یک روزه با همکاری اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس