Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاهی بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا امضا شد.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاهی بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا توسط دکتر سیدحسین گلدانساز رئیس این دانشکدگان و استفانو گیونا رئیس دانشگاه تورین امضاء شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

دکتر ولی‌الله محمدی، مشاور بین‌الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: «دانشگاه تورینوی ایتالیا دارای رشته‌های مشترک با دانشگاه تهران در زمینه‌های کشاورزی، جنگل و سایر رشته‌ها با دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی است».

وی از تبادل استاد برای سخنرانی، تدریس و یا انجام تحقیق؛ تبادل دانشجو برای فعالیت تحقیقاتی؛ تدریس آن‌لاین مشترک؛ راهنمایی مشترک تز دانشجویان ارشد و دکترا؛ تعریف پروژه‌های مشترک؛ برنامه‌های دانشگاهی کوتاه‌مدت مانند سمینارها، وبینارها و کارآموزی ورک‌شاپ و مدارس تابستانی و برنامه‌های آموزشی مشترک مانند اعطای درجه دکترای مشترک به عنوان محورهای تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با دانشگاه تورین ایتالیا نام برد.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: تدریس آنلاین مشترک، یکی از برنامه‌هایی است که بعد از شروع کرونا دنبال شد و استادان خارجی از طریق سیستم‌های آنلاین برای دانشجویان ما تدریس می‌کنند و متقابلاً استادان ما هم برای دانشجویان خارجی.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه در گذشته با برخی دانشگاه‌های اروپا مانند نانت و تولوز فرانسه و والنسیای اسپانیا برنامه آموزشی مشترک اعطای درجه دکترا را اجرا کرده‌ایم، افزود: «درصدد هستیم این برنامه را با دانشگاه تورین هم داشته باشیم».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه بسترساز همکاری و محمل قانونی برای همکاری استادان دو دانشگاه است، اظهار امیدواری کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرارداد اراسموس را هم امضا کنیم و اعتبار مالی تبادل استاد و دانشجو بر اساس این تفاهم‌نامه تأمین شود.

مشاور بین‌الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در پایان گفت: در دو سال اخیر ۱۹ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف آسیایی، اروپایی و همسایه و ۱۴ قراداد اراسموس با دانشگاه‌های وابسته به اتحادیه اروپایی برای تبادل استاد و دانشجو امضا شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه تورین ایتالیا تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد

دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از اعضای هیات علمی دانشکدگان فنی رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این یادمان به همت معاونت فرهنگی و بسیج کارکنان دانشکدگان فنی اجرا شده که یاد و خاطره ۷۲ شهید این دانشکدگان در آن به تصویر کشیده شده است. دانشکدگان فنی دانشگاه تهران ۷۲ شهید در راه استقلال میهن تقدیم نموده است که ۷۰ نفر دانشجو و دو تن نیز از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه هستند.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آیین رونمایی از این یادمان، با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و دیگر اساتید و کارکنان شهید دانشگاه تهران، گفت: همه ما می‌دانیم که اگر ما در آسایش و آرامش شاهد کسب پیشرفت‌هایی در عرصه علم و فناوری هستیم، قطعاً بخش عمده‌ای از این دستاورد‌ها مرهون خون شهدای بزرگوار است.

وی تاکید کرد: با شکل‌گیری یادمان شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، برای ما یادآوری می‌شود که این را در ذهن خود داشته باشیم و بدانیم که مسیری که این عزیزان برای ما ترسیم کرده‌اند را در پیش بگیریم و خداوند به همه ما توفیق دهد تحت رهبری حکیمانه، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، ادامه‌دهنده راه شهدا و امام شهدا باشیم.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا، اظهار داشت: امروز فضای علمی دنیا تحت تاثیر حرکت عدالت‌خواهانه‌ای که دانشگاهیان در ایالات متحده آمریکا و کشور‌های اروپایی در دانشگاه‌های مطرح دنیا انجام می‌دهند، قرار گرفته است و قطعاً بخش عمده آن به برکت خون شهدا و شهدای غزه است که امیدواریم در سایه این عدالت‌خواهی که دانشگاهیان در اروپا و آمریکا هم در پیش گرفته‌اند، شاهد روزی باشیم که در سایه حضور حضرت، ولی عصر (عج)، عاری از ظلم و جور و مملو از عدالت و آزادی و آزادی‌خواهی برای همه مردم جهان باشیم.

دکتر سعید فرزانه، معاون فرهنگی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران نیز در آیین رونمایی از این دیوارنگاه، گفت: چندین سال بود پیگیر بودیم که یادمان شهدای دانشکدگان فنی ایجاد شود تا یاد و خاطره شهدا در دانشکده زنده و نور و برکت این شهدا شامل حال اعضای هیات علمی و دانشجویان شود.

دیگر خبرها

  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد