Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@20:06:53 GMT

قوانین مهاجرتی به سوئد سخت‌تر شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۵۷۵۰

قوانین مهاجرتی به سوئد سخت‌تر شد

وزارت دادگستری سوئد اعلام کرد دولت این کشور روی پیشنهادی کار می کند تا قوانین فعلی در مورد مهاجرت کاری را به منظور مقابله با استثمار کارگران خارجی در این کشور سخت تر کند.

به گزارش برنا به نقل از تارنمای اطلاع رسانی در مورد ویزای شینگن (schengenvisainfo)، دولت سوئد قرار است این طرح پیشنهادی را به شورای قانونگذاری این کشور ارائه دهد و همچنین تغییراتی در قانون به منظور جذب و حفظ متخصصان بین المللی و جلوگیری از اخراج کارگران ماهر پیش بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری سوئد تاکید کرد: این مساله حائز اهمیت است که به مشکل کارگران خارجی که در بازار کار سوئد مورد استثمار قرار می گیرند، توجه شود و مشروعیت مهاجرت کاری تنها در صورت امکان پذیر است که از تقلب و بی عدالتی جلوگیری شود.

وزارت مزبور افزود: در آن واحد، مهاجرت کاری به سوئد برای رشد و توسعه کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

این اولین اصلاحات پیشنهادی برای قوانین مهاجرت کاری است و به زودی موارد بیشتری به آن افزوده می شود.

از جمله مواردی که در این طرح پیشنهادی لحاظ شده است، عبارتند از: برای صدور مجوز کار، قرارداد کار باید الزامی باشد، اداره مهاجرت سوئد باید از کارفرما بخواهد اطلاعاتی در مورد شرایط استخدام کارگر مهاجر ارائه دهد و کسانی که از این مساله سرباز زنند، باید جریمه شوند، معرفی شرایط نگهداری برای مهاجرت اعضای خانواده نیروی کار خارجی و اینکه مجوزهای صادر شده برپایه اطلاعات غلط باید به عنوان جرم «سازماندهی قاچاق انسان» تلقی شود.

«آندرس یگمان» وزیر اداره مهاجرت و ادغام سوئد در توضیح طرح پیشنهادی جدید گفت که سوئد باید به مشکل کارگران خارجی که مورد بهره برداری کارفرمایان در این کشور قرار می گیرند، توجه داشته باشد، نیروهایی که برای ساعات طولانی تری کار می کنند، دستمزدهای پایین تری می گیرند و شرایط کاری ضعیف تری را متحمل می شوند.

وی افزود: این واقعیت که به مردم شرایط کاری ضعیف تر با دستمزدهای پایین تر و روزهای کاری طولانی تر یا محیط کاری بدتر عرضه می شود، فقط به این دلیل که این افراد از کشور دیگری می آیند، مغایر با ارزش های اساسی ماست و به مدل سوئد در جهان لطمه می زند.

در این میان، دولت سوئد به شورای قانونگذاری پیشنهاد داده است تا نمونه جدیدی از اجازه اقامت را معرفی کند که برای متخصصان خارجی در رشته های خاصی صادر می شود و بازار کار سوئد احتیاج بالایی به آنها دارد.

این اجازه اقامت جدید برای برخی افراد واجد شرایط بسیار خاص صادر می شود تا بتوانند برای کار یا بررسی احتمالات راه اندازی کسب و کار در سوئد اقدام کنند.

دولت سوئد همچنین قصد دارد تمهیدات خاصی اتخاذ کند تا کارگران ماهر به جز در مواردی خاص، اخراج نشوند.

اگر شورای قانونگذاری سوئد با طرح پیشنهادی دولت موافقت کند، اصلاحات قانونی از ۱ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) لازم الاجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سوئد قانون بازار کار مهاجرت رشد و توسعه نیروی کار جرم قاچاق جهان دولت کسب و کار جرم خانواده دولت سوئد مهاجرت طرح پیشنهادی مهاجرت کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی

 نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی به دست این شبکه لبنانی رسیده است.

بر اساس این گزارش، هدف از این توافق آزادی همه اسرای اسرائیلی، اعم از غیرنظامی یا نظامی، زنده یا مرده است.

این گزارش می‌افزاید که چارچوب طرح توافق پیشنهادی با هدف بازگشت به آرامش پایدار از جمله اتخاذ تدابیر لازم برای دستیابی به آتش بس در غزه است.

المیادین افزوده است: این توافق شامل سه مرحله است که مرحله نخست آن به مدت ۴۰ روز با امکان تمدید است.

در این گزارش آمده است: در مرحله نخست توافق نیرو‌های رژیم صهیونیستی به سمت شرق غزه عقب نشینی کرده و از مناطق پرجمعیت دور شده و به سمت مناطق نزدیک به مرز نوار غزه می‌روند.

همچنین بر اساس این طرح، پرواز‌های نظامی و شناسایی رژیم صهیونیستی به مدت هشت ساعت در روز و به مدت ۱۰ ساعت در روز‌های آزادی اسرا در غزه متوقف می‌شود و همچنین در روز هفتم توافق، پس از آزادی زنان، نیرو‌های اسرائیلی از خیابان الرشید به سمت شرق در امتداد خیابان صلاح‌الدین عقب نشینی می‌کنند.

بنا بر این گزارش، عقب نشینی نیرو‌های صهیونیستی ورود کمک‌های بشردوستانه را تسهیل و امکان آغاز بازگشت غیرنظامیان آواره و غیرمسلح به مناطق مسکونی خود را فراهم می‌کند.

بر اساس این توافق، در بیست و دومین روز پس از آزادی دو سوم اسرای اسرائیلی، نیرو‌های اشغالگر از مرکز نوار غزه به منطقه‌ای نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و ورود مقادیر زیاد کمک‌های بشردوستانه، مواد امدادی و سوخت تسهیل می‌یابد.

درباره نحوه آزادی اسرای صهیونیستی در این طرح آمده است که در مرحله اول حماس حداقل ۳۳ اسیر مرد و زن را آزاد می‌کند و شامل غیرنظامیان، سربازان زن، کودکان، سالمندان، بیماران و مجروحان می‌شود و در مقابل نیز رژیم صهیونیستی به ازای هر زندانی اسرائیلی بر اساس فهرست‌هایی که ارائه می‌شود، ۲۰ کودک و زن فلسطینی را آزاد می‌کند.

همچنین رژیم صهیونیستی به ازای هر سرباز زن، ۴۰ اسیر فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد می‌کند (۲۰ نفر از محکومان به حبس ابد و ۲۰ نفر از محکومان به حبس‌های طولانی مدت بر اساس لیست‌های ارائه شده توسط حماس) و فرآیند مبادله به میزان رعایت مفاد توافقنامه از جمله توقف عملیات، استقرار مجدد نیرو‌ها و بازگشت آوارگان مرتبط است.

این گزارش می‌افزاید، در این طرح پیشنهادی سازمان ملل متحد، آژانس‌های آن و سازمان‌های بین‌المللی خدمات بشردوستانه را در تمام مناطق نوار غزه طی مراحل توافق ارائه می‌کنند و بازسازی زیرساخت‌ها در مناطق نوار غزه آغاز می‌شود.

بر اساس این طرح، از روز چهاردهم توافق، تعداد مورد توافق مجروحان نظامی اجازه تردد از گذرگاه رفح برای درمان را خواهند داشت.

بنا بر این گزارش، مرحله دوم به مدت ۴۲ روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد تمهیدات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و لازم الاجرا شدن آن است.

همچنین مرحله سوم به مدت ۴۲ روز ادامه دارد و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای مردگان از طرفین پس از دستیابی به آنها و شناسایی آنها، می‌شود.

در مرحله سوم این طرح پیشنهادی اجرای طرح بازسازی پنج ساله نوار غزه شامل خانه‌ها، تأسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌ها آغاز می‌شود و طرف فلسطینی هیچگونه تجهیزات، مواد اولیه یا سایر اجزای مورد استفاده برای مقاصد نظامی را وارد نمی‌کند.

در پایان این گزارش آمده است که قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آفت کلی نگری به قوانین تجاری
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی
  • پوچتینو: من هم با پوستکوعلو به سوئد می روم
  • آنژ پوستکوعلو: فصل بعد به سوئد می روم