Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:28:41 GMT

احتمال استیضاح شهردار قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۶۳۱۰

احتمال استیضاح شهردار قوت گرفت

گروه استان‌ها-بیستمین جلسه رسمی شورا به طرح سوال از شهردار این شهر اختصاص یافت و طی آن ۷ عضو، سوالات و انتقادات خود از مهدی نوبانی را مطرح و شهردار نیز پاسخگوی سوالات بود، پاسخ‌هایی که طراحان سوال را قانع نکرد و احتمال استیضاح شهردار را قوت بخشید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ؛ عصر امروز بیستمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستورکار طرح سوال از شهردار بندرعباس با حضور همه اعضای شورای شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست ابتدا از برخی از تفاسیری که در فضای مجازی در رابطه با طرح سوال انجام شده است گلایه کرد و طرح سوال را بر مبنای اصلی‌ترین وظیفه شورا یعنی نظارت قلمداد کرد و همین ابتدای جلسه تاکید کرد که اعضای شورای شهر بندرعباس که به شورای انقلابی معروف هستند در ادامه نیز مکررا از ابراز طرح سوال استفاده خواهند کرد.

وی با یادآوری دوره گذشته شهرداری و شورای پنجم که در زمان طرح سوال از عباس امینی زاده چه حواشی ایجاد شده بود بر پرهیز از حاشیه‌ها تاکید کرد و گفت: در دوره قبل شهرداری تابوی سوال از شهردار را در بندرعباس شکستیم و لزومی ندارد به این میزان حساسیت در بحث طرح سوال به وجود بیاید.

وی کنایه‌ای به یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس که پیش از شروع جلسه شورا در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها استیضاح شهردار را دارای ایراد قانونی دانسته بود نیز زد و گفت: همکاران بهتر است قوانین را مطالعه کنند و جزوه‌ای نیز آماده کرده‌ایم که به همکاری گرامی جناب آقای دبیری نژاد بدهیم تا از روند قانونی طرح سوال از شهردار آشنا شوند. 

برخی موارد معطل مانده که بار مالی دارد

جرراه از با انتقاد از معطل ماندن برخی از مسائل شهرداری که دارای بار مالی هستند از جمله چینش تیم حقوقی گفت: در این مدت مبالغی از حساب شهرداری به دلیل دفاع نادرست تیم حقوقی کسر شده و مدتی هم حساب‌های شهرداری بسته بوده است و هنوز هم بعضی از حساب‌ها بسته هستند. 

وی با اشاره به انتصابات انجام شده در شورای شهر تاکید کرد: هیچ یک از اعضای شورای شهر بندرعباس در عزل و نصب‌های شهرداری حق دخالت ندارند و این حق قانونی شهردار است اما آنچه از شورای انقلابی انتظار می‌رود نظارت بر انتصابات است مخصوصاً در رابطه با عاملین وضع امروز شهر و استان که و کسانی در فتنه 88 نقش آفرینی کردند از این رو شهردار بندرعباس حق ندارد از نقش ایفاکنندگان فتنه 88 استفاده کند.

رئیس شورای شهر بندرعباس در پایان تاکید کرد: شما برای نصب مدیران حتی از دوستان خودتان در اطلاعات سپاه که همکاران سابق شما بودند استعلام نگرفته‌اید.

در ادامه با توجه به اینکه موضوع یکی از خطاب‌های رئیس شورا یعقوب دبیری نژاد بود وی بیان کرد: جلسه قبل با وجود اینکه مغایر قانون بود مصوب کردید کسی نطق نداشته باشد اما با این حساب شما هم عضو شورا هستید و نباید نطق می‌کردید و اجازه می‌دادید سایر عزیزان هم نطق داشته باشند. 

شفافیت از ابهام‌ها می‌کاهد

وی افزود: فرمودید قانون را مطالعه کنیم که حتما این کار را خواهیم کرد و فرمایش شما کاملاً درست است اما کاش به شکل طرح سوال دقت می‌کردید و اینکه فرمودید همکاران می‌توانند سوالات خود را شفاف‌تر و دقیقشتر بیان کنند هم مغایر قانون است چرا که شما 10 روز به شهردار فرصت می‌دهید تا به سوالات مکتوب پاسخ بدهد و طرح سوالات جدید دارای اشکال است؛ ای کاش سوالات از همان ابتدا شفاف بود.

دبیری نژاد تاکید کرد: درست است که طرح سوال مساوی با استیضاح نیست و همه هم این را قبول دارند اما طرح سوال کتبی لازمه استیضاح شهردار است کما اینکه شهردار در تدکرات و سوالات شفاهی پاسخگو بوده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: برخی از سوالات بند 3و 8 ماده 80 را نقض می‌کند چرا که آنچه آمده است که نباید نظارت مخل کار اجرایی باشد اینکه به شهردار بگوییم چرا شما رفته‌اید ماموریت درست نیست. 

انتقاد شهردار

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این جلسه با ارائه گزارشات عملکرد خود از 3 بار احضارش به شورا و دخالت اعضای شورا در انتصابات با وجود اعلام برائت از این موضوع انتقاد کرد. 

وی در رابطه با موضوعات مطرح شده در بحث استعلامات نیز تاکید کرد برای تمام انتصابات استعلام‌های لازم به صورت کتبی گرفته شده است.

اسماعیل بواشه نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز اظهارداشت: یکی از مسائلی که ما را بر این وا داشت که طرح سوال از شهردار را کلید بزنیم عمل کردن به شعارها و برنامه‌ها است اما احساس می‌کنیم شهردار در مسیر آن برنامه‌ها عمل نمی‌کنند. 

وی افزود: در منشور مدیریتی که برنامه جناب نوبانی است 5 محور اصلی یعنی استفاده از خرد جمعی، تکریم ارباب رجوع، معیشت کارکنان، مبارزه با فساد و شفافیت تاکید شده است اما جز یکی، هیچ کدام رعایت شده است؛ شفافیت به هیچ وجه رعایت نشده چنانچه در رابطه با انتصابات مردم و پرسنل معترض هستند و باید اعضای کمیته انتصابات در حضور مردم و با رزومه و تخصص معرفی شوند چرا که پرسنل معترض هستند و می‌گویند شرایط انتصابات سلیقه‌ای شده است. 

بواشه تاکید کرد: در بحث استعلامات هیچ استعلامی از دستگاه‌ها گرفته نشده و لازم است واقعیت‌ها یه مردم گفته شود لطفاً به سلامت و صداقت پایبند باشید؛ من امروز در پیشگاه مردم شهادت می‌دهم اگر کسانی در پشت پرده خیلی از مسائل را مدیریت می‌کنند اگر دست از سر شهرداری برندارند دست‌های پشت پرده را معرفی خواهم کرد.

تغییر مدیران باید اصولی باشد

احمد کناری نژاد نیز تاکید کرد: نیروها و مدیران شهرداری سرمایه‌های شهرداری هستند که سیستم بابت آنها هزینه کرده است اما اینکه این افراد در جابه جایی‌ها و برنامه‌های شما دیده نمی‌شوند جای سوال دارد؛ اینکه شما امروز می‌خواهید مدیری را تغییر دهید 10 دقیقه قبل به او خبر دهید درست نیست قرار بود شما و مدیرانتان عزت و احترام شورا را حفظ کنند اما اینطور نشده است.

وی بیان کرد: استفاده از خرد جمعی که در برنامه‌ها و مشکلات شورا محسوب نمی‌شود و لازم است بفرمایید این جمعی که شما خرد جمعی‌شان استفاده می‌کنید چه کسانی هستند ضمن اینکه فکر می‌کنم مدیران شهرداری به شما اطلاعات غلط می‌دهند به صورتی طبق استعلامی که گرفته‌ایم کل پرونده‌های شهرداری بندرعباس در محاکم قضایی 35 پرونده است که در اجرائیات دادگستری موجود می‌باشد در حالی که شما در جلسه با فرماندار بندرعباس گفتید 270 پرونده شهرداری در محاکم قضایی وجود دارد. 

کناری زاده همچنین مطالبی در رابطه با کاهش هزینه‌های تیم شهرداری بندرعباس، عدم رسیدگی به مطالبات مردم در سامانه 137،‌تعطیلی پروژه‌های عمرانی و ... مطرح کرد. 

سید رضا موسوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه اظهارداشت: عدم صداقت آقای شهردار بر بنده اثبات شده است و خوشحالم که در روز انتخاب شهردار انتخاب درستی انجام دادم و شرمنده مردم نیستم. 

وی افزود: دوستان خبرنگار و مجموعه‌های وابسته به شما آبرو برای شورا باقی نگذاشته‌اند؛ آدم‌های شما به شورا توهین کرده‌اند و اتهام وارد کرده‌اند؛ خود بنده در دفتر شما نشستم و برای حل مشکل آتش‌نشانی نامه تایپ کردم و ده‌ها بار به شما برای حل مسائل کمک کردیم چه طور شد که دوستان شما شورا را لایق توهین دانستند؛ آقای شهردار چه کرده‌اید از 10 رای روز اول 6 نفر امروز مخالف شما شده‌اند. 

شهردار بندرعباس: مقصر مشکلات فعلی شهر نیستم شورای انقلابی از حق قانونی طرح سوال از شهردار بارها استفاده خواهد کرد مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین منصوب شد

موسوی تاکید کرد :ما داریم دروغ می گوئیم، شورا شما را اذیت کرده است؟ شورا نامه نوشت که همه مامورها از شهرداری بروند این نامه نوشته شد تا دست شما باز شود.

حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی از موافقان شهردار نیز در این جلسه با تاکید بر حمایت از مهدی نوبانی گفت: ما تا انتها حامی شهردار هستیم و از او حمایت می‌کنیم. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم ؛ با توجه به شدت مباحث مطرح شده در جلسه شورای شهر و عدم اقناع ظاهری اعضا و پاسخ‌های تند شهردار احتمال می‌رود که بحث استیضاح شهردار قوت بیشتری بگیرد و اعضای شورا که اکثریت آنها در مخالفت با شهردار صحبت کردند از پاسخ‌های مهدی نوبانی قانع نشدند.

انتهای پیام/864/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر بندرعباس شورای شهر بندرعباس طرح سوال از شهردار شهردار بندرعباس استیضاح شهردار اعضای شورا دبیری نژاد برنامه ها رئیس شورا عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است

شهردار خوی گفت: تمامی افتخارات شهرداری خوی درسطح استانی و کشوری مرهون تلاش‌های تک تک اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه تجلی اراده مردم در مدیریت شهری در شوراهای شهر تبلور می‌یابد، اظهار کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در بیشتر حوزه‌های شهری گام‌های خوب و موثری جهت رفاه حال مردم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به مسیر گشایی‌ها، نهضت آسفالت معابر و نیز کمربندی شهید سلیمانی افزود: در طول تاریخ شهرداری این حجم از مسیرگشایی‌ها بی‌بدیل بوده و مسیرگشایی خیابان شیخ نوایی تا جاده قطور نمود اقدامات زیرساختی شهرداری است.

شهردار خوی در ادامه با اشاره به معدود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در مورد عملکرد شورا و شهرداری گفت: امروزه شهرداری در جایگاهی قرار دارد که مدیران شهری و شوراهای شهر با فراغ بال پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و در میز خدمت اخیر مدیریت شهری این امر بر همگان ثابت شد و تمامی اقدامات مجموعه شهرداری با اراده و حمایت قاطعانه اعضای شورای شهر محقق شده است و نمود ادعای ما کسب عناوین مختلف استانی و ملی برای شهر ما خوی است.

نصرالله‌پور در خاتمه با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه شورا تصریح کرد: عملکرد شهرداری خوی در اکثر حوزه‌ها و به خصوص عمرانی و فرهنگی با کلانشهرهایی نظیر تبریز، اصفهان و ارومیه قابل مقایسه است، چرا که معتقدم همکارانم در شهرداری و شورای شهر با تمام توان در مسیر موفقیت و سربلندی شهر خوی قدم برمی‌دارند.

کد خبر 749189

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد