Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: بیمارستان‌ها در همه استان مروری بر آمادگی و امکانات خود داشته باشند تا در پیک جدید غافلگیر نشویم.

علی زینی وند در نشست ستاد مدیریت کرونا بیان کرد: با توجه به شرایط جدید ما نیز باید خود را آماده کنیم و غافلگیری ما فقط برای اتفاقات نادر است.

وی افزود: با درگیر شدن ۱۱۰ کشور به سویه جدید ویروس کرونا از این پس درگیری‌های جدیدی خواهیم داشت که ستاد ملی کرونا نیز تصمیمات جدیدی را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی وند ادامه داد: بحث واکسیناسیون به خصوص در دوز سوم را به خوبی پیگیری می‌کنیم؛ میانگین واکسیناسیون استان در دوز اول ۸۲ درصد است ضمن اینکه شرق استان از این میانگین پایین‌تر هستند که این موضوع نگران کننده است.

وی اضافه کرد: استان‌هایی هم که دوز اول آن‌ها پایین بود اقداماتی انجام دادند که به آمار نرمال رسیدند؛ شهرستان‌هایی مانند بم نیز باید با انجام این اقدامات این آمار را بالا ببرند.

زینی وند با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد: نگرانی در خصوص ادارات و بانک‌ها وجود دارد که نظارت آن بر عهده حراست و بازرسی استانداری است و تذکراتی که در این مورد داده می‌شود کاملاً به جا است؛ مدیر هر دستگاه و مجموعه مسئول اجرای پروتکل‌ها و واکسیناسیون هستند.

وی در رابطه با مدارس نیز توضیح داد: در ستاد ملی بحثی مبنی بر تعطیلی دو، سه هفته‌ای مدارس عنوان شد که با جمع بندی انجام شده با توجه به گزارش‌های داده شده وضعیت طوری نیست که تعطیلی‌ها برگردانده شود.

استاندار کرمان در ادامه گفت: اگر در مدرسه‌ای گسترش ویروس نگران کننده باشد آن مدرسه اجازه تعطیلی دارد؛ در خصوص امتحانات نیز با تجارب دو سال گذشته نگرانی خاصی وجود ندارد البته همه مدارس باید کمک کنند تا آموزش و پرورش با کمبود مکان مواجه نشود ضمن اینکه فرمانداران هر شهرستان موظف به بازدید سر زده هستند.

وی با اشاره به اینکه امتحانات دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه ایام فاطمیه و سالگرد سردار سلیمانی قرار داریم سازمان تبلیغات موظف است با دانشگاه علوم پزشکی جلساتی برگزار کند.

زینی وند تشریح کرد: در این ایام موکب‌ها فقط اجازه فعالیت فرهنگی دارند و از پخش هرگونه خوردنی جلوگیری شود؛ از تجربیات محرم هم می‌توان استفاده کرد با این تفاوت که در حال حاضر به دلیل سردی هوا نمی‌توان از مکان رو باز استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش زمان مراسم، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی این برهه را نیز پشت سر می‌گذاریم؛ مراسم در کل استان توزیع شده و در مرکز استان هم در دانشگاه و مصلی و... مراسم برگزار می‌شود که فضا بزرگ است و فراخوان عمومی زیادی انجام نمی‌گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به طرح ملی هوشمند گفت: در این طرح مشکل کار مربوط به داخل استان نیست و اطلاعاتی باید تکمیل شود که پس از آن دسترسی به استان داده شود؛ هنوز کامل نشده که امیدواریم به زودی انجام شود تا در صورت بروز پیک جدید غافلگیر نشویم.

زینی وند تأکید کرد: بیمارستان‌ها در همه استان مروری بر آمادگی و امکانات خود داشته باشند تا در پیک جدید غافلگیر نشویم زیرا طوری که اعلام شده سویه جدید انتشار بالایی دارد اما به آن میزان که انتشار آن بالا است مرگ و میر و بستری پایین نیست یعنی همچنان اگر کشور درگیر شود حجم بستری و مرگ و میر ممکن است مانند پیک پنجم باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس اخبار اجتماعی کرمان زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان امروز در آخرین بازی خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه برابر تیم ملی هند به میدان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۲ به سومین پیروزی خود دست یافت.

جوانان هاکی باز کشورمان که دوم اردیبهشت ماه به منظور شرکت در این مسابقات به ازبکستان سفر کرده بود در پنج بازی خود، دو باخت و سه برد ثبت کردند.

هاکی بازان جوان ایران که در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت همگروه بودند بعد از باخت مقابل ازبکستان و تایلند توانستند تیم‌های کویت و مالزی را مقتدرانه و با اختلاف مغلوب کنند و به عنوان تیم سوم گروه خود برای دیدار رده بندی به مصاف هند تیم سوم گروه B بروند.

تیم ملی کشورمان با پیروزی برابر هند به مقام پنجم این رقابت‌ها دست یافت و نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرد.

ملی پوشان جوان هاکی روی یخ ایران در این رقابت‌ها دومین حضور خود در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کردند. ایران در دوره قبل در بین شش تیم ششم شد و امسال در بین 10 تیم شرکت کننده از کشورهای ازبکستان، تایلند، مالزی، کویت، امارات، مغولستان، هند، اندونزی و ماکائو با کسب سه برد و دو باخت مقام پنجمی این رقابت‌ها را از آن خود کرد تا به پشتوانه این جوانان شایسته آینده خوب هاکی روی یخ زودتر از حد تصور فرا برسد.

ازبکستان و تایلند هم گروه ایران که جلوی صعود تیم ایران به جمع چهار تیم را گرفتند امروز در فینال برای مدال طلا و نقره مسابقات در مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: هوادار ۰- صنعت نفت ۰
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • پنجمی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان