Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@19:06:15 GMT

آشوریان ارومیه میلاد مسیح (ع) را جشن گرفتند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۶۵۲۴

آشوریان ارومیه میلاد مسیح (ع) را جشن گرفتند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، این مراسم با حضور جمعی از هم وطنان آشوری وبا رعایت محدودیت‌های کرونایی برگزار شد، شرکت کنندگان برای داشتن سالی پرخیر و برکت و همراه با سلامتی و امنیت دعا کردند.

هموطنان آشوری ارومیه امروز همزمان با ۲۵ دسامبر (۴ دی) با انجام دعا و نیایش و احترام به مقام والای حضرت عیسی (ع) آیین عشای ربانی را برگزار کرده و سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیام به احترام میلاد عیسی مسیح (ع)، سوزاندن کندر، دعای خیر و پخش نان مقدس توسط کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه برای روزه‌داران، تبرک آب و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود، اجرای سرودهای مذهبی و شکرگزاری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، نیز در پیامی، میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت.

جشن‌های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از ٢٥ دسامبر آغاز می‌شود و تا هفتم ژانویه ادامه می‌یابد، آشوریان چهارم دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) تلقی کرده و ارامنه نیز جشن میلاد را ١٦ دی ماه برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: میلاد مسیح آشوریان کلیسا میلاد حضرت حضرت عیسی حضرت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی