Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در تمامی رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسال) در حالی به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد که کاروان ایران در مجموع تمام رده‌های سنی به مقام قهرمانی رسید. عنوانی که نشان از پتانسیل کاراته ایران دارد.

با این حال نباید از واقعیت‌ها فرار کرد. ژاپن در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید هیچ شرکت کننده‌ای نداشت و تنها در بزرگسالان روی تاتامی حاضر شد و عملکرد درخشانی در این رده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در رده‌سنی بزرگسالان در مجموع زنان و مردان چهارم شد و البته زنان کومیته رتبه‌ای بهتر از ششمی به دست نیاوردند؛ مقامی غیر قابل تصور که به هیچ عنوان در شان کاراته ایران نیست. تیمی که خود را بهترین در قاره کهن می‌داند اما در رده‌سنی بزرگسالان که مهمترین بخش است، عملکرد ضعیفی داشت.

می‌دانیم که تیم‌های پایه ایران مدال‌های ارزشمندی کسب کرده و می توانند آینده این رشته را تامین کنند اما نباید فراموش کرد که ژاپن در رده‌های سنی هیچ ورزشکاری نداشت. با این اوصاف آیا می‌توان نتایج بسیار ضعیف تیم پسران رده سنی جوانان را فراموش کرد؟

همانطور که چشم‌پوشی از دختران ایران و تحسینِ افتخار آفرینی آنان با حجاب اسلامی، غیرممکن است، به همان میزان نمی‌توان از نتایج بسیار ضعیف بانوان بزرگسال چشم‌پوشی کرد.

مسوولان فدراسیون هدایت تیم بانوان بزرگسالان را به «فرخنار ارباب» سپردند و «لاله صمدی» هم مربی تیم شد. «مسعود رهنما» مربی باتجربه کاراته کشور هم مدیرفنی تیم شد، یعنی همه کاره تیم. اما این ترکیب یکی از بدترین نتایج تاریخ بانوان را رقم زد.

یک نقره و سه برنز و قرار گرفتن در رده ششم در بخش کومیته پس از ژاپن، ویتنام، قزاقستان، امارات و فلیپین سهم بانوان کاراته ایران از تاتامی آلماتی بود. نقره «مبینا حیدری» که در رده سنی امید هم به میدان رفت و آنجا طلا گرفت. سه برنز برجعلی، علیپور و خاکسار که برخی از آنها فقط با یک بُرد به دست آمد، دستاورد تیمی بود که انتظار بسیار بیشتری از آن می‌رفت.

این بدترین نتیجه بانوان کاراته بزرگسال پس از سال ۲۰۱۱ در مسابقات قهرمانی آسیا بود(در آن سال تیم بانوان یک نقره و یک برنز به دست آورد.) تیمی که پس از هفت دوره نتوانست طلا بگیرد. اما جالب اینکه سرمربی تیم، دلیل آن را فقط جوانگرایی می‌داند؛ تیمی که اکثر نفراتش تجربه حضور در چندین رویداد بین‌المللی را داشتند.

در بخش تیمی هم که کومیته تیمی بانوان ایران نتوانست مدال بگیرد تا تیمی که قهرمان آسیا بود پس از سال‌ها سکوی توزیع مدال‌ها را از دور نظاره‌گر باشد.

این تیم قرار بود به رقابت‌های جهانی اعزام شود اما عملا مقابل نفراتی نتیجه را واگذار کرد که عملکرد موفقی در رقابت‌های جهانی نداشتند. حال تصور کنید تیم بانوان کشورمان اگر به مسابقات جهانی امارات اعزام می‌شد چه نتایجی ثبت رقم می‌خورد؟

در وزن منهای ۵۰، سارا بهمنیار المپین کاراته ایران در حالی ۷ بر ۵ به نماینده قزاقستان و سپس ۸ بر ۴ به نماینده چین تایپه نتیجه را واگذار کرد که نماینده قزاق‌ها در پیکارهای جهانی در نیمه‌نهایی ۲ بر یک به نماینده آلمان باخته بود و سپس ۵ بر ۲ در رپه شارژ مقابل اوکراین تن به شکست داد و از کسب مدال باز ماند.

نماینده چین‌تایپه هم که در رقابت کسب برنز ۸ بر ۴ برابر بهمنیار پیروز شد، در دور دوم مسابقات جهانی ۸ بر یک به قزاقستان باخت و حذف شد.

نماینده امارات در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم در رقابتهای جهانی حضور نداشت. ویتنام نیز که در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسید در پیکارهای جهانی شرکت نکرد.

کایو سومیا از ژاپن که در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، ۹ بر ۲ مبینا حیدری را با شکست روبرو کرد، در دور دوم مسابقات جهانی مغلوب نماینده فرانسه شد.

صوفیا برولتسوا از قزاقستان دارنده برنز المپیک که در مسابقات قهرمانی آسیا ۱۰ بر ۴ لیلا برجعلی را شکست داد و سپس در رقابت تیمی نیز ۸ بر ۴ معصومه محسنیان را مغلوب کرد، در فینال ۵ بر ۵ مقابل نماینده ۲۱ ساله ژاپنی ها که طلای امیدهای آسیا ۲۰۱۹ را در کارنامه داشت، باخت و نقره گرفت.

برولتسوا در مسابقات جهانی مقابل نماینده اسپانیا ۷ بر ۵ نتیجه را واگذار کرد اما در رقابت برای کسب مدال برنز ۱۱ بر ۷ مقابل صربستان به پیروزی رسید.

نکته حائز اهمیت دیگر غیبت چهره های مطرح کاراته آسیا همچون میهو میهارا، دارنده طلای ۲دوره مسابقات جهانی، ون تزو یان دارنده برنز المپیک و ۲ برنز جهان از چین تایپه در وزن منهای ۵۵، ژائو یان دارنده طلا آسیا و نقره المپیک در وزن منهای ۶۱، گانگ لی دارنده برنز المپیک در وزن منهای ۶۸ از چین و آیومی یوکوسا دارنده ۱ طلا، یک نقره و ۲ برنز جهان از ژاپن در ۶۸+ کیلوگرم در این دوره از رقابت‌های آسیایی است.

امیدواریم مسوولان فدراسیون واقع‌بین بوده و همانگونه که از عملکرد تیم‌های پایه راضی هستند کمی هم نگران تیم‌های بزرگسالان باشند؛ به‌خصوص تیم بانوان که ترکیب رهنما و ارباب انتظارات را برآورده نکرد و گره‌گشا نبود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کاراته سارا بهمنیار رزیتا علیپور سارا بهمنیار فدراسیون کاراته کاراته کاراته قهرمانی آسیا مسابقات جهانی کاراته ایران وزن منهای رده های سنی تیم بانوان رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشت.

باقر محمدی دروازه بان تیم ملی که در این بازی ها عنوان بهترین دروازه بان را هم از آن خود کرد گفت: خوشحالم که توانستیم عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم و در مردم ایران را شاد کنیم. جایزه ای که گرفتم کف آرزوهای من است و دوست دارم بهترین دروازه بان جهان شود. این جایزه برای اولین بار است که به یک دروازه بان ایرانی رسیده است و آن را به همه مربیان و دروازه بان های کشورم تقدیم می کنم. امیدوارم این جایزه همیشه در ایران بماند و همیشه نصیب گلرهای ایرانی شود.

وی درباره حضورش در جام جهانی گفت: قول می دهم در جام جهانی به مراتب قوی تر باشم. من حدود ۴ هفته با مصدومیت تمرین کردم و با تلاش زیادی که کردم به بازی های آسیایی رسیدم. قطعاً برای جام جهانی این مسائل را ترمیم خواهم کرد.

او در خصوص انتظاراتی که از مسوولان برای موفقیت تیم در جام جهانی دارد گفت: وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال صحبت هایی کردند و قطعاً همه آنها تلاش می کنند تیم ملی بهترین نتیجه را بگیرد.

کد خبر 6092394

دیگر خبرها

  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • شروع خوب نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • شمس: سرگروهی ایران در جام جهانی به فوتسال ایران عظمت می‌دهد
  • برنز محشری در بوکس قطعی شد
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت