Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار داشت: در سال زراعی جدید میانگین بارش سیستان و بلوچستان ۴.۳ میلی‌متر ثبت‌شده است.

وی افزود: بر اساس شاخص بارش و تبخیر خشکسالی خفیف ۸.۴ درصد، خشکسالی متوسط ۱۷.۳ درصد، خشکسالی شدید ۳۵.۳ درصد و خشکسالی بسیار شدید ۳۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد مساحت سیستان و بلوچستان را دربرگرفته است.

مدیرکل سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین بروز رسانی دور پیوندهای مؤثر بر بارش ایران و استان بارش استان از حدود نیمه دوم دی تا نیمه اول بهمن گرایش بیشتر از حد نرمال دارد، از نیمه دوم بهمن تا نیمه دوم اسفند نرمال تا کمتر از نرمال و از نیمه دوم اسفند تا نیمه دوم اردیبهشت نرمال تا بیشتر از نرمال برآورده می‌شود.

وی تصریح کرد: میانگین دما از نیمه دوم دی تا نیمه دوم اسفند حدود نیم تا یک درجه کمتر از نرمال، نیمه دوم اسفند تا اردیبهشت نیم درجه بیشتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری گفت: میانگین بارش سیستان و بلوچستان در دی‌ماه ۱۸.۲ میلی‌متر، بهمن ۲۲.۷ میلی‌متر و اسفند ۱۹.۱ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: میانگین دمای سیستان و بلوچستان در دی ۱۲.۴ درجه سلسیوس، بهمن ۱۳.۴ درجه سلسیوس و اسفند ۱۷.۶ درجه سلسیوس خواهد بود.

کد خبر 5384123

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان محسن حیدری خشکسالی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان قاسم سلیمانی آتش سوزی شب یلدا واکسن کرونا سانحه تصادف تبریز بارش باران سیستان و بلوچستان نیمه دوم اسفند میلی متر تا نیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر

ایسنا/فارس مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس با ترسیم سیمای استان فارس در بارندگی اخیر از بروز پدیده بهاران پربارش در این استان خبر داد و گفت: تا امروز، ۷ اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بخ‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است.

سیاوش بهروز امروز، ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بارندگی‌های بهاری چهره کم آبی امسال را کمی ترمیم کرد و مجموع حجم آب پشت سدهای در حال بهره‌برداری استان را به ۴۰ درصد رساند.

وی افزود: میزان اختلاف بارندگی استان فارس با بارش بلند مدت مشابه یعنی میانگین ۵۵ ساله حدود ۳۰ درصد کاهش دارد.

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به میزان ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی جبهه بارندگی اخیر که شروع آن از ۳۱ فروردین ماه ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر ، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است. 

وی اضافه کرد: بعدازظهر چهارشنبه گذشته بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی استان فارس رخ داد که منجر به سیلابی شدن رودخانه‌های این مناطق شده است. از جمله بارش شدید در شهر شیراز به میزان ۳۶ میلی‌متر طی ساعات ۱۳ تا ۱۷ ثبت شد که منجر به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه خشک شیراز شد. 

بهروز ادامه داد: هر چند لطف خداوند شامل بندگانش شده است و بهبودی نسبی با نزول رحمت الهی شامل حال مردم شده است، لیکن تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است لذا صرفه‌جویی در کلیه بخش‌های مصرفی آب شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، سال آبی از آغاز مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال بعد است و امید می رود با یاری خداوند منان چند ماه باقی‌مانده تا سال آبی جاری میانگین بارش استان بالاتر برود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • بهاران پربارش فارس
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی