Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره‌ی گلایه‌ی برخی از مسئولان مدیریت شهری پایتخت از دولت به دلیل کاهش سهم شهرداری از بودجه‌ی سال آینده گفت: تعاملی که میان مدیریت شهری با دولت برقرار شده از مطلوبیت قابل قبولی برخوردار است. من تصور می‌کنم، چون ما در موضوع منابع مالی با روند کاهشی روبرو هستیم و دچار محدودیت‌هایی در این زمینه هستیم بنابراین چندان دور از انتظار نیست که با ماجراهایی در زمینه‌ی کم شدن سهم شهرداری تهران از بودجه مواجه بشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اما طبعا وقتی ما تلاش می‌کنیم تا سهم شهر تهران از بودجه حفظ بشود و این تلاش‌ها منجر به موفقیت نمی‌شود طبیعی است که ما گله‌مند باشیم. برای همین کاهش سهم شهرداری تهران از بودجه‌ی سال آینده را کم لطفی دولت تلقی می‌کنیم. دوستان ما در دولت هم البته این مبالغ و منابع مالی را در جای دیگری برای همین ملت خرج می‌کنند. اما ما اصرار داریم که مدیریت شهری تهران برای گرفتن این منابع مالی حائز اهمیت و اولویت است.

ما فقط برای قشر برخوردارِ مرکزنشین طالب بودجه نیستیم

نادعلی ادامه داد: البته اینطور هم نیست که ما در تهران فقط برای قشر برخوردارِ مرکزنشین طالب بودجه‌های دولتی باشیم. بسیاری از شهروندان تهرانی که مثلا از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند جزو اقشار فرودست و آسیب پذیر و درواقع مستضعفین هستند.

وی گفت: این بخش از شهروندان تهرانی با تعداد بالا در جنوب شهر و در مناطق حاشیه نشین حضور دارند و با شرایطی که در چند سال اخیر پشت سر گذاشته ایم وضعیت بدتری هم پیدا کرده اند. بنابراین ما حتما برای ارائه‌ی خدمات بهتر به این اقشار و فراهم کردن راحتی و آرامش آن‌ها نیازمند این هستیم که در بحث بودجه سهم شهر تهران مورد توجه قرار بگیرد و منابع مالی مورد نیاز تامین بشود.

بازگشت ۵۰ درصد از تبصره‌های بودجه شهرداری تهران با حضور زاکانی در هیات دولت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که دستاورد حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت برای رفع مشکلات شهر تهران در زمینه‌ی منابع مالی یا دیگر حوزه‌ها چه بوده گفت: ماحصل حضور آقای شهردار در جلسات هیات دولت یا دیگر تعاملاتی که ایشان با مسئولان دولتی دارند فقط به موضوع بودجه برنمی‌گردد. بالاخره قرار است این تعاملاتی که با دولت محترم برقرار شده به مدت ۴ سال ادامه پیدا کند. در بسیاری از موضوعات و در حل مسائل گوناگونی که تهران با آن مواجه است ما نیازمند وجود یک نگاه ملی هستیم. این نگاه ملی و کشوری باید در همان هیات دولت اتفاق بیفتد. تا زمانی که دستگاه‌های ذی‌ربط و بعضی از وزارتخانه‌ها پای کار نیایند و در مسائل کالبدی یا نرم شهر ورود نکنند مسائل شهر تهران حل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

پسرفت در رفع آلودگی هوا و حمل‌ونقل عمومی با بودجه ۱۴۰۱ شهرداری‌ها | نمایندگان تهران از حق شهروندان دفاع کنند  آقامیری: بودجه شهرداری تهران تا ۴ سال دیگر کم نمی‌شود | تصویب بودجه‌ ۱۴۰۰ کاری غیرعقلایی بوده است  تفکرات انقلابی در بودجه دولت رئیسی لحاظ نشده است | دلیل حادثه مترو کرج-تهران هم همین است

 
وی افزود: از وزارت نیرو گرفته تا سازمان بهزیستی و دیگر نهادهایی که با مساله‌ی آسیب‌های اجتماعی مرتبط هستند یا در بحث ارائه‌ی خدمات به شهروندان در حوزه‌ی آب و فاضلاب یا موضوعات دیگر مسئولیت دارند همه این‌ها در دولت حضور دارند. بنابراین مساله‌ی حضور داشتن شهردار تهران در جلسات هیات دولت همچنان به عنوان یک اصل ضروری به قوت خود باقی است.

نادعلی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به علت رقابت‌های تلخ سیاسی حضور شهردار در هیات دولت با توقف مواجه شده بود. اما در این دوره رابطه‌ای همراه با تعامل بین مدیریت شهری با دولت برقرار شده و در حال اتفاق افتادن است. در سازمان برنامه و بودجه شاهد حذف همه‌ی تبصره‌های مربوط به بودجه‌ی شهرداری تهران بودیم. اما اینکه امروز ۵۰ درصد از این تبصره‌ها بازگردانده شده به خاطر همین تعاملات شهردار و حضورش در هیات دولت بوده است؛ بنابراین ما نسبت به این قضیه ناامید نیستیم و انتظار داریم تا اتفاقاتی اساسی در این زمینه رخ بدهد.

بدون تصویب بودجه لازم، اداره شهر و تامین منابع پایدار سخت خواهد بود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر سهم بودجه‌ی شهرداری با همین وضعیت فعلی به تصویب برسد چه شرایطی برای حمل و نقل عمومی پایتخت بهه وجود خواهد آمد، گفت: حتما برای ما نحوه‌ی تامین منابع پایدار سخت‌تر خواهد شد. ولی در هر صورت ما در شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در کنار مسئولان شهرداری وظیفه داریم به شکلی این صحنه را اداره بکنیم. هرچند که با سختی بسیار زیادی این اداره کردن پایتخت همراه خواهد بود. ان‌شاءالله به آن نقطه نخواهیم رسید.

کد خبر 645671 برچسب‌ها شوراى شهر تهران بودجه ۱۴۰۱

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شوراى شهر تهران بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران هیات دولت مدیریت شهری منابع مالی شهر تهران تبصره ها سهم شهر بودجه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی