Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سامانه امید در راستای هوشمندسازی کنترل ویروس کرونا با همکاری وزارت کشور و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ریزی شده که طبق ضوابط، محدودیت‌هایی برای افراد واکسن‌نزده اعمال خواهد کرد. این طرح مطابق با ماده ۲ قانون مدیریت بحران در پنج گام شامل دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، واحدهای صنفی، ناوگان حمل و نقل برون‌شهری و مراکز علمی و تحقیقاتی اجرا و با عملیاتی‌سازی آن، از خدمات‌دهی به افراد واکسن‌نزده جلوگیری می‌شود و با افراد ناقض قوانین کرونایی هم برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام دوم اجرای این طرح از هفته پیش برای واکسن‌گریزان در ناوگان درون شهری اجرایی شده است. طبق آمارهای رسمی حدود ۶۵ هزار نفر در مازندران در بخش ناوگان درون شهری فعالیت دارند.  پیمایشی که دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل پیش از اجرای این طرح انجام دادند ، مشخص کرد که حدود پنج  درصد این افراد دز اول و ۲۰ درصد هم دز دوم واکسن کرونای خود را دریافت نکردند و در واقع با اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید قرار است این افراد شناسایی شوند.

قرار است در این طرح رانندگان ناوگان درون شهری که خدمات عمومی به مردم ارایه می‌دهند بارکد دریافت واکسن خود را دریافت و بر روی شیشه وسایل نقلیه خود نصب کنند و در صورت اجرا نکردن این طرح، رانندگان با توبیخ کتبی و درج در پرونده و حتی لغو پروانه فعالیت مواجه شوند.

باوجود اینکه یک هفته از دستور آغاز اجرای این طرح توسط استانداری مازندران می‌گذرد ، اما بازدیدهای میدانی خبرنگاران ایرنا از ناوگان حمل و نقل درون شهری مازندران نشان می‌دهد که بسیاری از رانندگان بارکد تزریق واکسن کرونا خود را بر روی شیشه خودروهای مسافری بری نصب نمی کنند و می‌گویند اطلاعی از اجرای این طرح ندارند و یا مدعی هستند که بخشنامه‌ای از سوی سازمان حمل و نقل باری و مسافر شهرداری به آنان ابلاغ نشده است.

تاخیر در اجرای مصوبات کرونایی در ساری

یکی از رانندگان درون شهری ساری در گفت و گو با ایرنا گفت : روزهای گذشته از طریق رسانه‌ها در جریان اجرای طرح نظارت هوشمند بر ناوگان درون شهری مازندران در سامانه امید قرار گرفتیم ، اما طبق قانون شهرداری‌ها، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری باید اجرای ین طرح را به رانندگان ابلاغ کند که تاکنون این مهم روی نداده است.

عباس کیاسری افزود: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری تاکید دارد که رانندگان برای پیوستن به هر پویشی یا اجرای هر طرح اجتماعی نمی‌توانند خودمختار عمل کنند و باید طبق مصوبات طرح‌ها اجرا شود و نصب بارکد تزریق واکسن رانندگان بر روی شیشه تاکسی ها هنوز به ما رانندگان ابلاغ نشده و به صورت میدانی هم تاکنون نظارتی از اجرای این طرح صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ما رانندگان درون شهری تابع مدیران بالادستی هستیم ، اما وقتی که متنی به ما ابلاغ نشده نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

سجاد اسدی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری در گفت و گو با ایرنا ضمن تایید اظهارات این راننده ، گفت : ۱۰ روز از زمان مسوولیت کاری بنده گذشته است و اطلاعی در ارتباط با این طرح ندارم.

وی افزود : حدود سه هزار راننده وسیله نقله درون شهری زیر نظر شهرداری ساری در حال خدمت‌رسانی به شهروندان مرکز استان هستند و براساس آمار تمامی این رانندگان حداقل یک دز واکسن کرونا خود را دریافت کردند.

اسدی ادامه داد: به طور حتم با اطلاع رسانی که انجام دادید حداکثر تا سه ، چهار روز آینده تمامی رانندگان درون شهری ساری را مکلف خواهیم کرد تا نسبت به دریافت و نصب بارکد تزریق واکسن خود بر روی شیشه خودرو اقدام کنند و به طور حتم نظارت‌های میدانی در ارتباط با حُسن اجرای این طرح هم انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری اضافه کرد: با ابلاغ اجرای این طرح در روزهای آینده، رانندگانی که قوانین کرونایی را رعایت نکنند، توبیخ کتبی و درج تخلف کتبی در پرونده شامل حال آنها خواهد شد.

وی تصریح کرد: اخذ بارکد دریافت واکسن کرونا برعهده خود رانندگان است و سازمان حمل و نقل شهری بار و مسافر شهرداری ساری مسوولیتی در صدور این کارت ندارد.

ناوگان درون شهری در صف اول رعایت ضوابط کرونایی

باوجود اجرا نشدن طرح نظارت هوشمند کرونا بر بستر سامانه امید در بخش ناوگان حمل و نقل درون شهری ساری ، اما مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهری جویبار می‌گوید از مجموع ۴۰۰ راننده تاکسی درون شهری این منطقه تاکنون ۹۰ درصد نسبت به دریافت بارکد الکترونیکی وضعیت واکسیناسیون و نصب آن روی شیشه خودروهای خود اقدام کردند.

علی شامیان در گفت و گو با ایرنا افزود: بعد از دستور معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، بلافاصله ابلاغیه اجرای این طرح به رانندگان درون شهری جویبار اطلاع رسانی شد و براساس پایش‌های میدانی بیشتر این رانندگان نسبت به اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام دادند.

وی ادامه داد : در یک هفته گذشته ۲۰ مورد بازرسی از ناوگان درون شهری جویبار انجام شد و ۱۰ درصد از رانندگانی که تاکنون نسبت به نصب بارکد دریافت واکسن خود اقدام نکرند، تذکر کتبی دریافت کردند و به آنان دو هفته مهلت داده شد که نسبت به تزریق واکسن و همچنین نصب بارکد الکترونیکی بر روی شیشه‌های خودروی خود اقدام کنند.

شامیان خاطر نشان کرد: اگر چنانچه مهلت دو هفته‌ای به پایان برسد و رانندگان جویباری نسبت به اجرای قوانین کرونایی بی‌اعتنا باشند، به طور حتم تذکر کتبی و درج در پرونده نصیبشان خواهد شد و شاید در دوره‌های بعد جواز فعالیتشان هم باطل شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهری جویبارگفت: رانندگان درون شهری در صف اول رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند چرا که این گروه در بین مشاغل پرخطر به دلیل میزان قابل توجه ارتباط روزانه آنان با اقشار مردم هستند.

بازرسی‌ ضامن اجرای نظارت هوشمند کرونایی

درکنار ابلاغیه که از سوی استانداری مازندران در ارتباط با لزوم نصب بارکد دریافت واکسن بر روی شیشه ناوگان درون شهری انجام شده، اما بسیاری از رانندگان تاکسی می گویند به صورت خودجوش اقدام به اجرای این کار کردند و تاکنون دستور و یا بازرسی سازمان‌های حمل و نقل بار و مسافر شهرهای محل خدمتشان در ارتباط با حُسن اجرای این طرح دریافت نکردند.

جلال عباس زاده یکی از رانندگان درون شهری قائمشهر که وظیفه جابه جایی مسافران در سه راه جویبار این شهر را برعهده دارد ، در گفت و گو با ایرنا گفت : بعد از اطلاع‌رسانی‌هایی که در ارتباط با طرح نظارت هوشمند کرونا بر بستر سامانه امید از سوی رسانه ها انجام شد ، بلافاصله به صورت اینترنتی نسبت به دریافت بارکد تزریق واکسن و نصب آن بر روی شیشه خودرو خود اقدام کردم.

وی خاطر نشان کرد: در یک هفته‌ای که از اجرای طرح نظارت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید در بخش ناوگان درون شهری می‌گذرد هیچ‌گونه بازرسی از سوی مسوولان امر انجام نشده است و خیلی از همکارانم هم نسبت به این موضوع تاکنون اقدام نکردند.

این راننده درون شهری قائمشهر تصریح کرد: بسیاری از رانندگان درون شهری تابع دستورات مدیران بالادستی خود هستند، اما وقتی کارکنان اداری شهردای در حوزه سازمان حمل و نقل بار و مسافر نسبت به این موضع بی‌اعتنا هستند و نظارتی انجام نمی دهند به تبع سهل انگاری ها صورت می گیرد.

یک راننده تاکسی درون شهری در آمل هم به خبرنگار ایرنا گفت : تعداد همکاران راننده تاکسی مسافر درون شهری آمل به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد و همواره خود را موظف به اجرای دستورالعمل های بهداشت می دانند، اما به معنا واقعی بازرسی‌ها در ارتباط با حُسن اجرای نکات بهداشتی از مسوولان امر صورت نمی‌گیرد.

محمد ابراهیمی افزود : در روزهای گذشته یکی از مسوولان شهرداری آمل در ورودی میدان هزار سنگر تنها به صورت شفاهی تذکر داد که رانندگان نسبت به نصب بارکد دریافت تزریق واکسن بر روی شیشه خودروی خود اقدام کنند ، اما به صورت رسمی در قالب نامه اداری یا پیامک تاکنون اطلاع رسانی در این مورد نشده و همچنین چاپ و دریافت این بارکد هم هزینه بر است و کافی نت‌داران برای ارایه خدمات در این حوزه مبلغ ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان از مشتری مطالبه می‌کنند.

وی ادامه داد : باید واقع بینانه بگویم که نظارت های کرونا چه در بحث نظارت هوشمند و چه در بخش های دیگر ضعیف است و بسیاری از رانندگان به صورت خودجوش نسبت به رعایت ضوابط کرونایی خود را ملزم می‌دانند.

بی اعتنایی به قوانین کرونایی جُرم است

اگر چه تنها یک هفته از اجرای طرح برای ناوگان درون شهری گذشته و می توان کمی و کسری های این مدت را به عنوان دوره هماهنگی نادیده گرفت ، ولی تداوم آن در دومین هفته این پیام را به جامعه می دهد که مسئولان تنها قادر به صدور مصوبه بدون ضمانت اجرایی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر این که کوچکترین قصوری در اجرای طرح هوشمد نظارت کرونایی پذیرفته نیست و با متخلفان برخورد خواهد شد ، گفت : شهرداری ها ملزم به حسن اجرا و نظارت بر این طرح در شبکه ناوگان درون شهری هستند و از ۲۵ آذر هم با این مجموعه ها در باره ضرورت و چگونگی اجرای طرح مکاتبه شد.

مهدی رازجویان اضافه کرد: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری‌های استان مکلف به اجرای دقیق ضوابط کرونایی هستند و در صورت نقض یا بی اعتنایی به قوانین با مسوولان مرتبط برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: نقض قوانین کرونایی جرم است و در صورت اثبات این بی توجهی ها، مقام مسوول به طور حتم تذکر کتبی دریافت خواهد کرد و به تخلفات اداری کارکنان دولت معرفی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت : معنا ندارد که شهرداری ها نسبت به اجرای نظارت هوشمند در بستر سامانه امید بی توجه باشند و جلسات متعددی در ارتباط با حُسن اجرای این طرح در استانداری مازندران برگزار شد و باید همه ما خودمان را مکلف اجرای طرح های کرونایی بدانیم.

رازجویان افزود: حدود پنج درصد از مجموع کارکنان ناوگان درون شهری در مازندران تاکنون نسبت به تزریق دز اول واکسن خود اقدام نکردند که باید با اجرای قوانین هرچه سریع تر این واکسن گریزی برچیده شود.

نصب بارکد تزریق کرونا بر روی شیشه تاکسی‌ها اجباری است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران هم در گفت و گو با ایرنا گفت: اجرای طرح نظارت هوشمند کرونا بر بستر سامانه امید در بخش حمل و نقل و ناوگان درون شهری شامل تاکسی های شهری، آژانس‌های تلفنی و آژانس‌های اینترنتی در دست اجرا است و تمامی رانندگان وسایل نقلیه عمومی باید بارکد تزریق واکسن خود را بر روی شیشه خودرو نصب کنند تا قابل مشاهده برای مسافران و بازرسان باشد.

علی شیرازی افزود : اجرای این طرح در چارچوب مشخص انجام می‌شود و طبق اطلاعاتی که مراکز مربوطه در اختیار استانداری قرار خواهند داد با واکسن‌گریزان برخورد می‌شود و حتی ممکن است فعالیت کاری آنها تا تزریق واکسن به حالت تعلیق درآید.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح به دنبال مقابله با واکسن‌گریزی هستیم و باید تمام مسوولان امر نظارت دقیقفی داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با هشدار این که واکسن گریزان دیگر راه فراری ندارند، تاکید کرد : دستیابی به ایمنی جمعی و افزایش تزریق واکسن هدف اصلی  اجرای طرح هوشمند کرونا در بستر سامانه امید است و به طور قطع واکسن گریزان با اجرای این طرح چاره ای جز تن دادن به واکسیناسیون فراگیر ندارند.

به گزارش ایرنا، هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در بستر سامانه امید، مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات بر خط در بستر سامانه امید به منظور ایجاد تعادل در زندگی روزانه شهروندان و صیانت از سلامت آنان است و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی بخش ­های حاکمیتی، دولتی، عمومی و خصوصی است و با اجرای این طرح با واکسن گریزی برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران واکسن کرونا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران واکسن کرونا ویروس کرونا مازندران واکسن کرونا مدیرعامل سازمان حمل و نقل کرونا در بستر سامانه امید طرح نظارت هوشمند کرونا گفت و گو با ایرنا استانداری مازندران رانندگان درون شهری بسیاری از رانندگان ناوگان درون شهری اجرای این طرح اجرای این طرح ناوگان حمل و نقل برخورد خواهد شد قوانین کرونایی سامانه امید واکسن گریزان روی شیشه خود درون شهری شهری جویبار اطلاع رسانی واکسن کرونا بر روی شیشه شهرداری ها طور حتم نصب بارکد واکسن خود ایرنا گفت اجرای طرح خود اقدام یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان

سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهم‌ترین علت رخ داده تصادفات درون‌شهری در کردستان بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش ثبت شده است.

وی گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفر‌های نوروزی را در پی داشت، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده گفت: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری کردستان در فروردین ماه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان