Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران بعد از گذشت دوسال و نیم از کرونا هنوزاین ویروس موذی برای خود در جامعه بشری جولان داده و هر بار با تغییر شکل خود دریچه ای از نگرانی را بر روی دنیا باز می کند.
اینبارهنوز خستگی کادر درمان از فشار بسیار کرونا سویه دلتا، برطرف نشده زنگ هشدار وجود کرونا سویه امیکرون به صدا درآمده و باز لشکر مدافعان سلامتی را به تکاپوی بسیارانداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تا جائیکه هشدارهای جدی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و بخصوص زدن ماسک صادر وچرخه تزریق واکسن در دوزهای سوم شتاب بیشتری به خود گرفته است.
به گفته پزشکان سویه امیکرون با قدرت سرایت بسیار بالاتراز دلتا در حال پیشروی دردنیا است و ایران اسلامی هم از این قاعده مستثنا نمی باشد.
در حال حاضر واکسناسیون و اجتناب از تجمع و دور همی ها تنها سپر محافظتی در برابر سویه اومیکرون می باشد.
با تزریق واکسناسیون در بین اقشار مختلف با سنین متفاوت متاسفانه شاهد نزدن ماسک از سوی افراد و حضور زیاد در دورهمی و تجمعات هستیم که این خود زنگ خطر وهشدار بزرگ برای ورود به یک پیک خطرناک با افزایش آمار مبتلایان به این ویروس موذی خواهد بود.
در گچساران این شهر نفت خیز مسئولان با تلاش بی وقفه در کنارمدافعان سلامت کادر درمان برای تزریق واکسن افراد جامعه هدف پایگاهی را در کنار خانه های بهداشت ایجاد کردند تا اجرای واکسناسیون شهروندان با سرعت بیشتری انجام شود.
هرچند هنوزعده کمی ازشهروندان تزریق واکسن کرونا را به دلایل مختلف انجام نداده اند که روز به روز از تعداد آنها کاسته می شود.

 

خانم عزیزی زاده یکی از شهروندان گچسارانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: من به تازگی دوزاول واکسن کرونا را تزریق کردم و از اینکه اینکار را دیرانجام داده ام خجالت زده هستم.
وی عنوان کرد: نزدن واکسن خیانت به زحمات شبانه روزی کادر درمان و افتادن حق الناس دیگر افراد جامعه بر گردن شخص واکسن نزده است زیرا با تزریق واکسن هم خود را ایمن کرده و هم سپر محافظتی جامعه از مبتلا شدن به این ویروس منحوس را قوی ترخواهیم کرد.
آقای راد یکی دیگر از شهروندان تصریح کرد: من و همسر و دو فرزندم دو دوز واکسن را تزریق کرده و منتطر فرا رسیدن نوبت دوز یاد آوری(سوم) هستیم.
وی گفت: با وجود تزریق واکسن خانواده ام از شرکت درهرگونه تجمع و دورهمی های خانوادگی یا مراسم های مختلف کلا خودداری کردند چون وجود سلامتی و داشتن یک شهر با انسان های سالم از همه چیز برای ما مهم تر است.
این شهروند گچسارانی ادامه داد: متاسفانمه در حال حاضر افراد زیادی را بدون داشتن ماسک در خیابان ها یا مراکز خرید مشاهده می کنیم، با روبوسی و بغل کردن اطرافیان خود طوری رفتار می کنند که انگار دیگر کرونایی وجود ندارد، کاش مردم از این ساده انگاری بیماری کرونا دست برمی داشتند آن هم حالا که این همه تلاش برای ریشه کنی آن انجام شده و شاهد از دست دادن افراد بسیاری در اطراف خود بودیم.
خانم روستایی دیگر شهروند گچسارانی در این خصوص خاطر نشان کرد: من دوز سوم واکسن کرونا را نیز تزریق کرده ام ولی با وجود اینکه به عنوان یکی از بزرگترهای فامیل خود محسوب می شوم در هیچ گونه مراسم عزا یا عروسی و دور همی شرکت نمی کنم حتی حدود چند ماه است که نوه های خود را که در همین شهرزندگی می کنند، ندیده ام چون سلامتی آنها و عزیزانم از همه چیز مهمتر است.
وی با اشاره به تلاش بی وقفه کادر درمان در راه مبارزه با کرونا و تشکر از آنها، افزود: کاش مردم دست از دورهمی و حضور در مراسمات بر میداشتند و همچنان به ماسک زدن و فاصله اجتماعی ادامه می دادند، حیف می باشد با این همه تلاش با توکل برخدا دیگر چیزی به ضربه فنی کردن ویروس کرونا نمانده، نگذاریم تا این همه مبارزه بی نتیجه بماند.

تنها راه مقابله با امیکرون انجام واکسیناسیون و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است

محمد صادق رضایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: جهش جدید سویه امیکرون اولین بار در کشورهای جنوب افریقا شناسایی شده است.
وی بیان کرد: جهش درسویه اومیکرون روی پروتیین اسپایک صورت گرفته که احتمال کاهش اثر بخشی داروهای ضد ویروسی را بدنبال دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: تنها راه مقابله با سویه جدید امیکرون همچنان واکسیناسیون و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می باشد.
رضایی عنوان کرد: اگرچه اطلاعات در مورد سویه اومیکرون کامل نیست اما نبایستی جانب احتیاط را از دست داد و همچنان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرد.
وی گفت: سویه دلتا در پنجمین اوجگیری کرونا آمار متوفیان را بالا برد امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم اوجگیری جدیدی را تجربه نکنیم.

در گچساران استقبال مردم از واکسیناسیون خوب بوده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه در گچساران استقبال مردم از واکسیناسیون خوب بوده ، خاطر نشان کرد: امیدواریم 19 در صد افراد جا مانده از واکسیناسیون در این شهرستان هر چه سریعتر واکسن کرونای خود را دریافت و سپر محافظتی در برابر سویه اومیکرون ایجاد نمایند.
رضایی بیان کرد: تا کنون به 81.6 درصد از شهروندان گچساران تزریق دوز اول واکسن کرونا، 73 درصد تزریق دوز دوم و 6.6 درصد دوز سوم(یادآوری) انجام شده است.
وی افزود: تزریق واکسن دانش آموزان نوبت اول 89.64 درصد و نوبت دوم 77.42 درصد صورت گرفته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: به خانواده ها در خصوص انجام واکسیناسیون دانش آموزان به دلیل شرکت در کلاسهای درس توصیه ویژه می شود و امیدواریم بتوانیم با کمترین خسارت جانی با سویه جدید روبرو شده و شرایط را پشت سر بگذاریم.
رضایی اضافه کرد: سویه دلتا به سرعت در حال انتشاربوده و قدرت انتقال بسیار بالایی دارد، از همشهریان خواهشمندیم از شرکت در دور همی های خانوادگی تا حد امکان خود داری کرده و اگر مجبور به اینکارشدند ازبدون ماسک بودن و حضوردر فضای سر بسته بشدت اجتناب کنند
گزارش ندا نعمتی
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان واکسیناسیون بهداشت سویه اومیکرون تزریق واکسن واکسن کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد