Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان گفت: حدود ۱۸ هزار کیلومتر جاده اعم از بزرگراه، آزاد راه، جاده‌های اصلی و فرعی و همچنین روستایی در استان وجود دارد.

او افزود: پس از لغو محدودیت‌های تردد در سراسر کشور و از جمله خوزستان، شاهد افزایش تردد‌ها و حوادث جاده‌ای هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: پارسال به دلیل اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، تردد و سفر‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافت که همین عامل باعث شد آمار تصادف‌های جاده‌ای منجر به جرح و فوت سیر نزولی داشته باشند.

رئیس پلیس راه خوزستان اضافه کرد: امسال به علت قرار گرفتن در وضعیت زرد و آبی کرونایی و باز بودن مسیرها، شاهد افزایش ۵۰ درصدی آمار سوانح رانندگی هستیم، بطوریکه حوادث منجر به فوت ۱۰ درصد و مجموع تصادف‌های خسارتی، فوتی و جرحی ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهند.

این مقام مسئول گفت: محور‌های روستایی در استان بیشترین تردد را دارند و براساس آمار و مستندات موجود، بیشترین تصادف‌ها در محور اهواز _اندیمشک نسبت به سایر محور‌ها به دلیل افزایش تردد، دوربرگردان‌های غیر استاندارد، وجود درخت‌هایی با شاخ و برگ‌های عظیم و شیب نامناسب حاشیه جاده اتفاق می‌افتند.

او گفت: خستگی و خواب آلودگی راننده مهم‌ترین عامل تصادف‌های منجر به فوت است و توجه به ارتقای فرهنگ ترافیک امری الزامی است و در صورتیکه راننده قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کند و سرعت مطمئنه داشته باشد، وضعیت نامناسب جاده تاثیر چندانی در وقوع حوادث ندارد و اتفاقات تلخ و ناگوار کمتری رخ خواهد داد.

سرهنگ دولتشاهی می‌گوید از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه، حدود ۵۰۰ نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری استان خوزستان جان خود را از دست داده اند که آمار نگران کننده‌ای است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تردد جاده ای محدودیت های کرونایی تصادف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس پلیس راه خوزستان گفت:این حادثه ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه در محور اندیمشک _دهلران به وقوع پیوست. 

سرهنگ سعید رحیمی افزود:در این حادثه یه دستگاه خودرو کامیون خاور، پژو و پراید با هم برخورد کردند. 

وی ادامه داد: در این سانحه رانندگی چهار نفر جان باختند و ۲ نفر دیگر مصدوم شدند. 

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد:این حادثه به علت سبقت غیر مجاز راننده پژو به وقوع پیوست.

سرهنگ رحیمی بیان کرد :رانندگان در هنگام تردد در محورهای استان با احتیاط و توجه به جلو رانندگی نمایند.

 

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه