Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: فلسفه تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی و احداث مسکن در مناطق محروم است.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت با بیان این مطلب در جلسه دیدار مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطرنشان کرد: این برنامه و تکلیف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تأمین زمین ، اجرای طرح های هادی روستایی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صورت می پذیرد.
وی با تأکید بر نگاه ویژه نظام به مجموعه روستا، تصریح نمود: اهالی روستا باید در روستاها بمانند، به شهر مهاجرت نکنند و حتی مهاجرت معکوس نیز شکل بگیرد.
استاندار به اقدامات مثبت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه اجرای طرح هادی در سطح روستا های استان اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش ارائه شده، برای تمامی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه طرح صورت گرفته و از این تعداد در ۵۸۵ روستا عملیات اجرایی طرح شروع شده است.
قناعت اظهار داشت: شاخص اجرای طرح هادی در استان در حالی به رقم ۶۴ درصد رسیده که شاخص کشوری ۵۴ درصد می باشد و به این ترتیب ما ۱۰ درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.
وی متذکر شد: طرح هادی چهره روستا را متفاوت می کند و باعث ماندگاری بیشتر روستاییان در روستا می شود لذا با کارهای عمرانی و زیربنایی می توانیم خدمات را توسعه دهیم و امکانات بیشتری به روستاها گسیل دهیم.
استاندار با اشاره به زلزله خیز بودن استان، از اهمیت بالای طرح مقاوم سازی مسکن در خراسان جنوبی گفت و تصریح نمود: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم سازی مسکن در استان، بسیار خوب است و انتظار می رود و با همان انگیزه استمرار یابد.
قناعت افزود: طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی را حمایت می کنیم که البته با توجه قطره چکانی بودن منابع استانی باید برای شتاب بخشیدن به این طرح، بیشتر منابع ملی را جذب نماییم.
به گفته وی؛ با عنایت به این که احداث مسکن محرومین و مسکن ارزان قیمت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، لذا ارائه زمین مورد نیاز به محرومین نیز باید بر اساس برنامه زمان بندی، صورت پذیرد.
استاندار تصریح نمود: در برخی از روستاها و شهرها در خصوص اسناد مالکیتی اعتراضاتی وجود دارد که باید سعی نماییم کمرنگ تر شده یا به حداقل برسد.
قناعت به سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح جهش مسکن اشاره کرد و گفت: احداث۴۰ درصد واحدهای مسکونی طرح جهش مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شده که امید است با اهتمام ویژه به سرانجام برسد.
به گفته وی؛ از مجموع یک میلیون واحد مسکونی مورد نظر دولت در سطح کشور و در طول یک سال ، ۴۰۰ هزار واحد به صورت ۵۰ درصد در مناطق روستایی و ۵۰ درصد در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر، باید توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود .
وی اظهار داشت: استان باید در طرح جهش مسکن جزو استان های پیشتاز بوده و سهمیه ما در سال ۱۴۰۰ که ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی است، به طور کامل احداث گردد، لذا باید تلاش کنیم که با جذب منابع ملی و هم افزایی مثبت بین دستگاهی کار را به اتمام برسانیم.
استاندار به اهمیت کار تیمی تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است دستگاه های اجرایی در کارهای استانی به صورت یک تیم واحد وارد عمل شوند تا کارها با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.
به گفته وی؛ کار جهادی به این معناست که با تمام ظرفیت برای انجام امور محوله تلاش نماییم.
قناعت در پایان با اشاره به مشکل تأمین قیر در سطح کشور و استان ، متذکر شد: جهت اجرای پروژه های مختلف عمرانی و در راستای کاهش هزینه های حمل و نقل، قیمت تمام شده و... مشکلات تنها شرکت تولید قیر استان برای ادامه فعالیت، باید مرتفع گردد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مسکن انقلاب اسلامی زمین مهاجرت انقلاب شاخص زلزله خراسان جنوبی دولت دستگاه های اجرایی کاهش هزینه مشکلات محرومیت زدایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود