Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید خیرآبادی مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و رئیس هیئت کشتی استان کردستان درباره حواشی اخیر در کشتی فرنگی اظهار داشت: پیش از آنکه نقدهایم را در مورد چرخه مطرح کنم، باید بگویم که هیچ موقع زحمات دوستانم را نقد نکردم و زحمات این عزیزان بر کسی پوشیده نبوده، چون باعث عزت مملکت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث انتقاد و تخریب از هم جداست. در تمام عمرم به خودم اجازه ندادم حتی دشمنم را تخریب کنم، چه برسد به دوستانم که بهترین خاطرات را با آن‌ها دارم.

او با اشاره به فاصله اندک مسابقات در چرخه انتخابی تیم ملی گفت: ۱۶ آذر ماه فینال لیگ برگزار شده و در فاصله یک هفته مسابقات کشوری به انجام رسید. در ادامه انتخابی جام تختی و جام تختی را در پیش داریم. درواقع کشتی‌گیر در بازه زمانی کوتاه، ۴ بار وزن کشی می‌کند. مگر یک ورزشکار که در این سطح کشتی می‌گیرد، در سال چند بار می‌تواند به اوج آمادگی جسمانی برسد و این جای سوال دارد.

وزن کم کردن‌های مکرر بزرگترین آسیب‌ها را به جا می‌گذارد

خیرآبادی با تاکید بر اینکه همه کشتی‌گیران وزن کم می‌کنند، اضافه کرد: همه کشتی‌گیران ما بین ۴ تا ۸ درصد در همین قانون جدید وزن کم می‌کنند. حمید سوریان و امید نوروزی و بقیه دوستان در زمان کشتی گرفتن شان ۱۰ درصد از وزن بدن‌شان را کم می‌کردند و برخی هم ۴ درصد. کاهش این میزان وزن از بدن، حداقل ۶۰ روز ریکاوری لازم دارد تا از تخریب و آسیب بدن جلوگیری شود. وزن کم کردن‌های مکرر و پیاپی بزرگترین آسیب‌ها را به جا می‌گذارد.

سرمربی پیشین تیم جمهوری آذربایجان به بحث تورنمنت‌ها که در چرخه انتخابی تیم ملی قرار گرفته اشاره کرد و گفت: تورنمنت ضعیف و قوی داریم، این خیلی مهم است که چه کشتی‌گیرانی به تورنمنت قوی اعزام می‌شوند و کدام نفرات به تورنمنت ضعیف، ضمن اینکه خواهید دید در هیچ کشوری فرآیند ۸ ماهه را برای انتخاب ملی‌پوشان خود در نظر نمی‌گیرند.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: مسئولیت فنی کشتی را در خارج از کشور برعهده داشتم و به خوبی می‌دانم هیچ کادرفنی ای ۱۰۰ را رها نمی‌کند که ۹۹ را بگیرد. در این شکی نیست که مسئول فنی به خاطر پاسخگویی به دنبال انتخاب بهترین‌ها است، اما اظهارنظر‌ها خیلی فرق دارد. موقعی که یک سری از دوستان در چارچوب چرخه انتخابی قرار گرفته و چندین مسابقه متوالی را پشت سر گذاشته‌اند و یک جا به حریف مستقیم خود برخورد می‌کنند، چاره‌ای جز باخت ندارند. یکی از معایب چرخه این است و فکر می‌کنم این مهم باشد که شرایطی را مهیا کنند که نفرات در شرایط بهتری روبه روی هم قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید

نوروزی: کشتی باید عدالت محور باشد!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی تیم ملی وزن کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟

برخی از کشتی‌گیران کشورمان با ملیت دیگر در انتخابی المپیک پاریس مبارزه خواهند کرد.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام هنری دگلان فرانسه در حالی بهمن ماه سال گذشته برگزار شد که چند کشتی‌گیر ایرانی با ملیت‌های مختلف موفق به کسب مدال شدند.

محمد متقی‌نیا ملی‌پوش اسبق ایران و دارنده مدال برنز جوانان جهان کشتی‌گیر ایرانی بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم برای اسپانیا کشتی گرفت و صاحب مدال طلای این مسابقات شد.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی شرکت‌کنندگان در آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک را اعلام کرده که نام متقی‌نیا در وزن ۷۴ کیلوگرم به چشم می‌خورد. وی در این رویداد انتخابی برای تیم‌ملی اسپانیا مبارزه خواهد کرد.

در کشتی فرنگی نیز نیکولای محمدی در وزن ۶۰ کیلوگرم برای دانمارک در این انتخابی و برای کسب سهمیه کشتی می‌گیرد.

آرش یوشیدا هم کشتی‌گیر دورگه تیم ملی ژاپن است که در ۹۷ کیلوگرم در ترکیه برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهد کرد. وی در انتخابی قاره آسیا مقابل امیرعلی آذرپیرا مغلوب شد و به سهمیه نرسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!