Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا جاویدعربشاهی، رئیس مرکز ارتباطات، امور مجلس و استان‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: برای مهار گرانی و تنظیم و کنترل بازار، این سازمان اقدام به توزیع هوشمند کالاهای اساسی در بستر فضای مجازی می‌کند.

وی افزود: نشست اولیه با پلتفرم های فروش آنلاین با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفت و تعدادی از فعالان این بخش در جلسه ای برای آگاهی از شرایط توزیع گرد هم آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاویدعربشاهی ادامه داد: کالاهای اساسی مرغ، تخم مرغ، شکر،لبنیات، برنج، روغن و شکر با قیمت مصوب توزیع می شود و پلتفرم هایی که اقدام به توزیع می‌کنند باید شرایط توزیع با قیمت مصوب و بدون دریافت هزینه ارسال محصولات را درب منزل مردم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر بازرگام ، چندین پلتفرم نیز برای توزیع کالاهای اساسی اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: در حال بررسی متقاضیان توزیع هوشمند کالاهای اساسی براساس فراخوان هستیم.

جاویدعربشاهی گفت: مداخله ما در بازار کالاهای اساسی حداقلی است و حداکثر بین 5 تا 10 درصد نیاز بازار را توزیع می‌کنیم و قرار نیست که به عنوان  رقیب بازار های سنتی باشیم، بلکه فلسفه کار ما تنظیم و کنترل بازار است تا دیگر شاهد صف های طولانی عرضه کالا مشابه آنچه در سال های گذشته رخ می داد، نباشیم.

وی با بیان  اینکه در تامین مرغ و تخم مرغ مشکلی نداریم تصریح کرد: با اقدامات انجام شده دست واسطه های غیر ضرور از بازار کوتاه شده است و محصولات مستقیم به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

جاویدعربشاهی اظهار داشت: در صورتی که کالای جدیدی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع آنلاین اعلام شود آمادگی لازم برای توزیع به صورت هوشمند در سراسر کشور وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1123315 برچسب‌ها کالاهای اساسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کالاهای اساسی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند

مدیرکل پست استان زنجان گفت: ۸۵ درصد از نمایندگان پست روستایی از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به توزیع مرسولات در نقاط روستایی اقدام می‌کنند.

جواد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی برنامه عملیاتی اعلام شده در سال گذشته با تلاش و همت همکاران واحد کدگذاری استان طرح ژئوکد به پایان رسید و هم‌اکنون همه شهرهای استان دارای ژئوکد هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ روستای پرجمعیت در استان دارای ژئوکد شده و به‌روزرسانی اطلاعات کدپستی اکثر روستاهای استان انجام شده است، اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های تابعه استان، عملیات ژئو کد روستایی آغاز خواهد شد.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: همه زیرساخت‌های موجود در استان که نیاز به اطلاعات مکان محور دارند، مشکل آنها با اجرای طرح نشانی استاندارد ملی حل می‌شود که این موضوع بسیار مهم است.

رسولی ادامه داد: جی نف (GNAF) یک استاندارد اطلاعات مکانی در حوزه نشانی و مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی استاندارد مکان محور» است.

وی ادامه داد: این اداره کل در راستای هوشمندسازی، پست استان در سرویس‌های نوین از قبیل احراز مکانی الکترونیکی تعداد ۱۰۵.۳۴۷ احراز را در سال ۱۴۰۲ انجام داده است.

مدیرکل پست استان زنجان گفت: همچنین پست استان اقدام به هوشمندسازی توزیع روستایی کرده و ۸۵ درصد از نمایندگان پست روستایی از طریق گوشی‌های هوشمند نسبت به توزیع مرسولات در نقاط روستایی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این اداره کل آمادگی راه‌اندازی صنادیق هوشمند توزیع را دارد.

کد خبر 749016

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟