Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراق به دلیل شرایط خاص اقلیمی که دارد و همچنین با توجه به دشواری هایی که از زمان صدام تا داعشیان شورشی نصیبش شده است، شرایط مناسبی برای کشاورزی نداشته و به همین جهت در تامین موادغذایی مورد نظرش دچار مشکل است.

برای جبران این موضوع به واردات موادغذایی می پردازد که ایران یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان محصولات غذایی مخصوص در زمینه میوه و صیفی جات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص صادرات میوه و صیفی جات به عراق خوشبختانه فرآیند بسیار آسانتری داشته و قوانین سخت گیرانه ای وجود ندارد و به همان ترتیبی که در میادین میوه و تره بار در بازارهای ایران عرضه شده و به دست خریداران و مشتریان می رسد در کشور عراق نیز در دسترس عموم قرار می گیرد.

همانطور که گفته شد با توجه به محدویدت هایی که این کشور از نظر اقلیمی دارد، امکان تولید برخی از میوه و صیفی جات ها را نداشته و برای تامین آنها از  کشورهای هم مرز کمک می گیرد.

صیفی جات از آن دسته کالاهایی هستند که مدت زمان نگهداری آنها کوتاه تر است به همین علت کشورهایی که دنبال واردات میوه و صیفی جات می باشند، می بایست از کشورهایی که فاصله مکانی و زمانی کمتری دارند واردات انجام بگیرد و چون ایران و عراق از کشورهای هم مرز هستند صادرات این محصولات بسیار عالی میباشد.

هم مرز بودن این دو کشور به سود هر دوی آنان است، به گونه ای که صادرکنندگان از رسیدن به موقع و دست نخوردن کیفیت محصولات در طول مسیر خاطر جمع هستند و واردکنندگان نیز از سالم رسیدن محصولات و کاهش هزینه های حمل و نقل سود زیادی دریافت میکنند. با ورود به لینک زیر میتوانید با نمونه کارهای کارتن سازی ها آشنا شوید.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی

مهم ترین محصولاتی که به این کشور صادر میگردد شامل گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی، بادمجان و تقریبا تمامی میوه ها میباشد.

قوانین صادرات به عراق

تجارت به عراق به همان اندازه که آسان است و قوانین خیلی سختی ندارد اما اندکی با ریسک روبرو است. به دلیل درگیری های جنگ، تنوع های قومی و مذهبی و شرایط خاص جغرافیایی موجب بالاتر رفتن ریسک تجارت میشود و تولیدکنندگان باید محتاط تر در این زمینه عمل کنند.

مثلا نظام سیاسی که در عراق حاکم است از نوع فدرالی بوده و هر استان جداگانه و به طور مجزا اختیاراتی دارد که شاید با  سایر استان های همان کشور متفاوت باشد. برای مثال بخش کردستان عراق دارای حکومت های محلی است که در استان حکم فرماست.

به همین دلیل یکی از چیزهایی که باید در صادرات به کشور عراق رعایت نمود، داشتن افراد محلی و بومی آن کشور یا استانی است که به آن واردات انجام میگیرد. پس باید به قول معروف با راه و چاه های واردات به این کشور به خوبی آشنا شد تا دچار ضرر و زیان نشوید.

قبل از هرگونه اقدام در جهت صادرات به این کشور باید تمامی مراحل و قوانینی که ممکن است بر سر راهتان پیش آید را بررسی کنید. برای مثال چند فاکتور از قوانین و مراحل را با یکدیگر بررسی می کنیم.

۱. پیدا کردن مشتری

۲. داشتن پیش فاکتور

۳. داشتن گواهی های بازرسی در مرزها

۴. داشتن مجوز صادرات

۵. بسته بندی کالاهای صادراتی

۶. بازرسی در مرزها

۷. اظهارنامه گمرکی

مدلهای کارتن برای صادرات میوه و صیفی جات

با توجه به شرایط اقلیمی که امروزه کره زمین را تهدید می کند، اکثر کشورها به جای آنکه از بسته بندی های پلاستیکی استفاده کنند معمولا از جعبه و کارتن برای پک کردن محصولات استفاده کرده و کشورهای وارداتی نیز از ورود پک های پلاستیکی خودداری میکنند.

میوه و صیفی جات نیز از کالاهایی میباشند که میتوان آنها را درون بسته بندی های کارتنی به کشورهای دیگر فرستاد. حجم واردات میوه و صیفی جات به کشور عراق بسیار بالاست و سهم انبوهی از تولیدات کشورمان به این کشور صادر می گردد. به همین دلیل بسته بندی هایی که برای این نوع محصولات در نظر گرفته میشود می بایست در بهترین نوع کیفیت و جذابیت باشد.

اکثر کارتن هایی که برای میوه و صیفی جات طراحی و تولید می شوند از مدل های کارتن لمینتی میباشند. کارتن های لمینتی نیز در انواع سه لایه و پنج لایه برای تحمل وزن میوه مناسب اند. لمینت فرآیندی است که در ادامه چاپ افست می باشد به گونه ای که طرح و رنگ سفارشی مشتری اول روی یک لایه مقوا چاپ خورده و این پوستر چاپدار روی ورق کارتن چسبیده و برش میخورد که در انتها شکل یک کارتن لمینتی را به خود میگیرد.

درست است که کارتن های لمینتی شکل ظاهری جذابی داشته و در فروش تاثیر می گذارند اما اگر بخواهیم از نظر ساختار فنی بررسی کنیم نیز فوایدی دارد.

یک لایه لمینتی که روی ورق کارتنی میچسبد باعث مقاوم تر شدن کارتن در برابر ضربات و آسیباتی که ممکن است در جابجایی و حمل و نقل شامل حال بار شود، می گردد و همچنین از آنجایی که قرار است میوه و صیفی جات مدت زمانی در انبارها یا کانتینرهای یخچال دار زمان سپری کنند، لایه لمینت شده که روی آن نیز سلفون کار شده باشد باعث می شود شکل ظاهری بسته بندی حفظ شده و در دمای زیر صفر دچار ترکیدگی نشوند.

بسته بندی کالا باید کاملا تخصصی و دارای استاندارد باشد چراکه این موضوع می تواند در موفقیت تولیدکنندگان ایرانی نسبت به رقبای خارجی موثر باشد.

یکی دیگر از نکاتی که بسیار برای مردمان و واردکنندگان این کشور مهم میباشد آن است که کالاهایی که وارد می شوند نسبت به نمونه های مشابه آن از کشورهای دیگر یا خود همان کشور ارزان تر باشد. در قیمت گذاری کالاهای ارسالی باید نهایت دقت اعمال شود و محصولات باید ارزان تر از نمونه های مشابه در کشور عراق باشند. در لینک زیر به راحتی امکان دسترسی قیمت گرفتن جعبه و کارتن موردنظرتان فراهم شده است تا آگاهانه تر انتخاب کنید.

مرتبط بخوانید: استعلام قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه

نکته دیگر که بسیار از دو نکته اول که گفتیم مهم تر است، وقت شناسی و دقیق بودن در تحویل یا ارسال بار میباشد. واردکنندگانی در عراق یا واسط هایی که برای دیدن نمونه کارهای جعبه و کارتن های بسته بندی به ایران می آیند بسیار در این زمینه حساس اند و هنگامی که زمان برایشان تعیین می کنید می بایست سر موعد بسته بندی هایشان را تحویل داده یا اگر واسط دارند محصول بسته بندی شده تحویل داده شود.

چه مرزهایی از ایران با کشور عراق بیشتر در ارتباط اند؟

مهم ترین مرزهایی که کالاها از طریق آنان به کشور عراق صادر می گردد، اکثرا به صورت زمینی می باشند. گمرک باشماق در مریوان، پرویزخان و خسروی در قصر شیرین، مرز مهران در ایلام و در بخش هایی مرز شلمچه در خوزستان از مرزهایی هستند که ترافیک واردات در آنها بسیار زیاد است. حدود نیمی از محصولات صادراتی به عراق از شهر کرمانشاه انجام می گیرد چراکه تعدد گمرکی ها در ارتباط با هر دو بخش عربی و اقلیم کردستان در این شهر بیشتر است.

از سال ۹۸ حدود ۲۵درصد تعرفه های گمرکی افزایش پیدا کرده است البته این موضوع نمی تواند هیچ ممانعتی برای ایران و صادرات داشته باشد.

چگونه برای صادرات مشتری پیدا کنیم؟

اکثرا صادرات به عراق به دو صورت متداول انجام می گیرد. اولی آن است که تولیدکنندگان با داشتن واسط ها به صورت سنتی بازرا عراق را آنالیز کرده و کمبودها را شناسایی میکنند که با این بررسی ها می توانند سود بیشتری از صادرات کالاهای نایاب کسب کنند.

دومی استفاده از سایت و شبکه های اجتماعی است. کسانی که صادرات انجام میدهند با یک جستجوی آسان در اینترنت به راحتی کارخانه کارتن سازی شما را پیدا میکنند و با تجربه ای که در صادرات انواع محصولات دارند، کالاهای خود را از طریق بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی ها به این کشور ارسال میکنند.

از نکاتی که میتواند شما را در بازار عراق معروف و نام تجاری تان را میان افراد و واردکنندگان عراقی مشهور کند، رعایت اصل کیفیت است. هم کیفیت در خود کالاهای اصلی و هم در بسته بندی های محصولات.

برای صادرات میوه و صیفی جات به کشور عراق میتوان به کارتن تلسکوپی، چهار درب، طاقچه دار، ستون دوبل، چسبی و انواع مدل هایی که تولیدکنندگان خواستار تولید آنها باشند، امکان پذیر است. با توجه به حجم و وزن میوه و صیفی جات میتوان کارتنهای متنوعی تولید نمود.

جمع بندی

انواع شرکت های مختلف کارتن سازی در شهرهای ایران در حال فعالیت میباشند از جمله زرین کارتن، کارتن پک، کارتن ساز و کارخانه کارتن سازی آوین پک  که فعالیت اصلی آن در زمینه تولید و ساخت جعبه های کارتنی و مقوایی صادراتی در شهر تهران و کرج میباشد. این مجموعه ها با همکاری هایی که با صادر کنندگان و  مشتریان عراقی داشته اند، تجربه کافی نسبت به بهترین و پرفروش ترین بسته بندی ها در بازار عراق را دارند که میتوانید از آنها بهره بگیرید.

کد خبر 1586345

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: میوه و صیفی جات بسته بندی بسته بندی ها جعبه و کارتن کشور عراق کارتن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد

حمید مطهری مدیرکل استاندارد استان یزد در جمع کارشناسان دوایر حقوقی و اجرای استاندارد گفت: در راستای اجرای برنامه ابلاغی بازرسی از بازار توزیع و فروش قطعات خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل با همراهی اداره امور حقوقی از مراکز عرضه وفروش قطعات خودرو در سطح استان یزد بازدید و بازرسی کردند.

افزود: این ۳ واحدمذکور به تمرکز، توزیع و فروش عمده قطعات خودرو مغایر با قوانین و مقررات استاندارد مبادرت کرده، که انواع سیبک، چراغ، لنت ترمز و آیینه از جمله این قطعات با برندهای، شیدکو، کوژ، سی پارت، موج، ژیکو، اوژن موتورو آساپارت هستند که این اقلام پس از توقیف در محل، به مراجع قانونی معرفی شده اند. 

وی تصریح کرد: نشانه گذاری و علامت استاندارد بر روی لوازم یدکی خودرو و بسته بندی آنها الزامی است. ضمن این که درج کدرهگیری استاندارد و آدرس واحد تولیدی نیز بر روی بسته بندی لوازم یدکی به منظور بررسی اصالت و صحت سنجی نشان استاندارد اجباری است.

مطهری ادامه داد: همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان ملی استاندارد ایران به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ پس از گذشت چند ثانیه، از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصول و یا بسته بندی مربوطه اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن