Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@03:25:31 GMT

راهنمای سنجاق برای انتخاب رنگ پارکت و کفپوش

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۰۸۲۲

راهنمای سنجاق برای انتخاب رنگ پارکت و کفپوش

اگر دوست دارید یک دکور مدرن و شیک داشته باشید رنگ پارکت و کفپوش باید با سایر عناصر دکور هماهنگ باشد تا جلوه خوبی ایجاد کند. به طور کلی باید خوب یادتان باشد که رنگ پارکت و کفپوش روی افزایش جذابیت و زیبایی آشپزخانه بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل ما چند نکته را جمع آوری کرده‌ایم که در انتخاب رنگ کفپوش پارکت و کفپوش آشپزخانه‌تان به شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب رنگ پارکت و کفپوش و عوامل تاثیرگذار روی آن

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت نصب پارکت و کفپوش را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال نصب پارکت و کفپوش در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب پارکت و کفپوش ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصان در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

اگر آشپزخانه مدرن دارید که در آن کابینت‌ها از چوب گیلاس و وسایل از فولاد ضد زنگ ساخته شده، استفاده از پارکت و کفپوش با روکش چوب گیلاس می‌تواند آشپزخانه شما را کمی تاریک و گرفته کند. از طرفی استفاده از رنگ‌های روشن‌تر و طبیعی‌تر این ریسک را دارد که ترکیب خوبی با کابینت‌ها نسازد و تم کل آشپزخانه را خراب کند. چون تضاد بیش از حد هم خوب نیست و نمی‌تواند به نفع دکور شما عمل کند. پس نه می‌توانید کفپوش را همرنگ کابینت تیره انتخاب کنید و نه برخلاف آن رنگ روشن را به کار ببرید. چون هر دو انتخاب اشتباه هستند.  برای اینکه هیچ کدام از این اتفاق نیفتاد می‌توانید از پارکت و کفپوش روشن با روکش چوب طبیعی که حالت نامنظم دارد و یا حتی پارکت و کفپوشی با ظاهر بتنی استفاده کنید. اگر می‌خواهید کابینت‌های شما بیشتر به نظر بیایند، باید رنگ پارکت و کفپوشی انتخاب کنید که با آن سازگاری داشته باشد و باعث بیشتر دیده شدن کابینت شود. اگر می‌خواهید کابینت‌ها خیلی دیده نشوند باید برعکس عمل کنید و پارکت و کفپوش را به رنگی انتخاب کنید که بیشتر به چشم بیایند.

تأثیر اندازه و نور آشپزخانه‌تان بر انتخاب پارکت و کفپوش

اندازه و میزان نور آشپزخانه، دو عنصر کلیدی در انتخاب رنگ پارکت و کفپوش هستند. ترکیب رنگ‌های تیره و نور کم باعث می‌شود اتاق کوچک و صمیمی به نظر برسد. در حالیکه ترکیب نور و رنگ‌های روشن، فضا را باز و بزرگتر نشان می‌دهد. برای انتخاب رنگ کفپوش باید اندازه و نور آشپزخانه‌تان را در نظر بگیرید و با در نظر گرفتن این نکته رنگی را انتخاب کنید که تم آشپزخانه شما را برجسته می‌کند و کف آشپزخانه را به زیبایی نمایش می‌دهد.

تم مناسب برای آشپزخانه

هر اتاقی در خانه این قابلیت را دارد که برای خودش یک تم داشته باشد. آشپزخانه هم همینطور است. وقتی دارید تم آشپزخانه را مشخص می‌کنید مطمئن شوید که نقاط مهم و حساس آشپزخانه رنگشان به تم مورد نظرتان می‌خورد. یکی از بخش‌های مهم آشپزخانه که باید رنگش را در نظر بگیرید، کفپوش است. پارکت و کفپوش این امکان را به شما می‌دهد که در هر طرح و رنگی متناسب با تم آشپزخانه‌تان کفپوش مناسبی انتخاب کنید.

تأثیر میزان رفت و آمد در آشپزخانه بر انتخاب رنگ پارکت و کفپوش

یکی دیگر از عوامل مؤثر در رنگ کفپوش، رفت و آمد است. چرا که اگر میزان رفت و آمد به آشپزخانه شما زیاد باشد، کف اتاق بار سنگینی متحمل می‌شود و همچنین اگر بچه دارید و آنها در آشپزخانه بازی می‌کند، شما به کفپوشی نیاز دارید که ثبات رنگی بالایی داشته باشد و رنگ زود از بین نرود. پس اگر آشپزخانه پر رفت و آمدی دارید رنگ‌های روشن‌تر بهترند چون ردپا و گرد و خاک را کمتر نشان می‌دهند. همچنین اگر در خانه حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، ردپای آن‌ها روی رنگ‌های روشن کمتر نمایان می‌شود. در حالی که اگر روی کفپوش تیره رد پا ایجاد شود یا گرد و خاک بپاشد، زودتر آن را نشان می‌دهد. از طرف دیگر باید در نظر داشته باشید که پارکت و کفپوش به رنگ روشن لکه‌های تیره را زودتر نشان می‌دهد و باید مرتب کف آشپزخانه را تمیز کنید. در این بین می‌توانید کفپوش‌های طیف متوسط را انتخاب کنید. مثل کرم یا قهوه‌ای خیلی روشن که نه مثل کفپوش‌های تیره گرد و خاک را خیلی نشان می‌دهند و نه مثل کفپوش‌های خیلی روشن زود لکه تیره را نشان می‌دهد.

در این مقاله درباره انتخاب رنگ و نصب پارکت و کفپوش راهنمایی‌تان کردیم تا بتوانید در انتخاب رنگ درست عمل کنید. امیدواریم این مقاله به دردتان بخورد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی نصب پارکت و کفپوش پارکت و کفپوش سنجاق رپرتاژ آگهی ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو افزایش سن بازنشستگی نصب پارکت و کفپوش آشپزخانه تان رنگ های روشن انتخاب کنید نشان می دهد کابینت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟

شاید تا به حال پیش آمده باشد که از خود بپرسید، چگونه با وجود خورشید که به‌راحتی زمین را روشن می‌کند، فضا تاریک است؟ در واقع چرا فضا با وجود پرشمار ستاره مانند خورشید، همچنان سرد و تاریک است؟ 

چرا با وجود این‌که خورشید زمین را روشن می‌کند، فضا تاریک است؟

به گزارش گجت نیوز، در پاسخی ساده به این سوال باید گفت از آنجایی که نور خورشید در فضا منعکس یا پراکنده نمی‌شود، ما فضا را سیاه می‌بینیم. در واقع در خلا، ذرات و موادی که نور خورشید را پراکنده و منعکس کنند وجود ندارد؛ اما در مورد زمین و با ورود نور خورشید به جو، مولکول‌ها و ذرات جو آن را پراکنده می‌کنند و در نتیجه در طول روز ما آسمان را به رنگ آبی می‌بینیم.

با این وصف، رنگ آبی آسمان حاصل برهم‌کنش نور خورشید با مولکول‌های گاز موجود در جو زمین است؛ پدیده‌ای که به آن پراکندگی رایلی نیز می‌گویند.

از طرفی، رنگ آبی با طول موج کوتاه، بیش از رنگ قرمز در آسمان منتشر می‌شود و به همین دلیل، چشم انسان نور آبی را بیشتر و بهتر تشخیص می‌دهد و همین مسئله سبب می‌شود تا آسمان را به رنگ آبی ببینیم.

همه این‌ها یعنی روشنایی زمین در طول روز حاصل وجود جو است که به انعکاس و پراکنده شدن نور خورشید کمک می‌کند. این در حالی است که فضا یک محیط بی‌نهایت گسترده و وسیع با ذرات و ماده اندک است که قادر به منعکس کردن نور خورشید نیستند. جالب است بدانید در فاصله مدار خورشید تا زمین و در هر ۱۰۰ سانتی‌متر مکعب، تنها یک اتم هیدروژن خنثی وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید دوباره مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا دهم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد